Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rippijuhla tarjoiliut

Margit
01.05.2023 |

Suunnitelen kesän rippijuhlien tarjottavia.

Monenikäistä vierasta tulossa ja toiveena olisi että kaikille olisi sellasta syötävää joka maistuisi.

Kerro mitä sinun lapsi ikäluokassa 5v / 10v / 15v söisi mieluiten juhlissa? Mitä ei ainakaan söisi?

Tarjolla alustavasti ruokaisia salaattia, suolaisia piirakoita.
Makeasta kakkuja, keksejä, karkkia.
Ei siis lämmintä ruokaa koska vieraat ovat läheltä.

Rippilapsi itse kertoi syövänsä vain kana-ceasar salaattia ja karjalanpiirakoita:)

Eli mitä toivoisit juhlissa olevan tarjolla jotta lapsi saisi vatsansa täyteen eikä söisi vaiin karkkia!

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä skippaan kasvissosekeiton, ja mietin jonkun muun vaihtoehdon.

Mikä olisi hyvä, helppo ruoka tarjottavaksi?

Jos siis unohdetaan se kasvissyöjä, teen hänelle erikseen.

Ruokasat salaatit olisi ihania, voileipäkakkukin, mutta näitä menee sitten määrällisesti paljon.

Siksi mietin ruokaa.

Valitettavasti budjetti on hyvin rajallinenm

Viime kesänä oli naapurin rippijuhlissa riisi ja kanapata ruokana. Helppo tehdä edellisenä päivä ja lämmittää juhlahetkeen.

Vierailija
22/58 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa oli rippilapselle hyvä toive: caesarsalaatti ja karjalanpiirakat.

Lähdet niistä. Kakkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee pari pellillistä tavallista pitsaa. Sitä syö kaikki ja useimmiten sitä ei yli yhtään. Sitten jotain suolaista ja myös makeaa piirakkaa. Salaattia ja patonkia sekä erilaisa tuorejuustoja. Keksejä ja kakku. Kakkukin voi olla rippilaosen toiveiden mukainen. Kermakakut on aika last season.

Pitsaa, piirakkaa, patonkia. Tårta på tårta : D

Vierailija
24/58 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli perinteinen Satakuntalainen pitopöytä, jokaiselle löytyi jotain. Juomina vesi, limu, kotikalja sekä valko-ja punaviini.

Vierailija
25/58 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otapa sitten ap huomioon että kaikki ei voi syödä esim vihersalaattia. Eli tee kaksi erilaista.

Ja tämähän ei tarkoita nirsoiluja vaan esim itselläni on lääkitys joka ei salli tumman vihreitä salaatteja eikä esimerkiksi kurkun kuoria.

Otapa kuule itse huomioon se, että yhden erikoislääkityksellä olevan ihmisen takia ei kaikkien tarvitse kärsiä. Jos on noin omituinen ongelma, niin osaa varmaan ihan itse välttää niitä ruokia, mitä ei voi syödä.

Vierailija
26/58 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli perinteinen Satakuntalainen pitopöytä, jokaiselle löytyi jotain. Juomina vesi, limu, kotikalja sekä valko-ja punaviini.

Eli ohraryynivelliä, nahkiaisia ja masaliisoja.

Vierailija
27/58 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermakakku alkaa olla taas suosittu. Mansikkakermakakku on klassikko. Varsinkin vanhempi väki tykkää kermakakusta. Monet muutkin ovat jo kyllästyneet juustokakkuun. Rippilapsen toiveita kannattaa toki kuunnella. Jos kermakakun tekee itse, kannattaa käyttää vispikermaa. Pursotusjälki on kauniimpi ja vaahto kestävämpi kuin kuohukerman.

Vierailija
28/58 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roiskeläppäkakkua kaikille!

Vierailija
29/58 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otapa sitten ap huomioon että kaikki ei voi syödä esim vihersalaattia. Eli tee kaksi erilaista.

Ja tämähän ei tarkoita nirsoiluja vaan esim itselläni on lääkitys joka ei salli tumman vihreitä salaatteja eikä esimerkiksi kurkun kuoria.

Otapa kuule itse huomioon se, että yhden erikoislääkityksellä olevan ihmisen takia ei kaikkien tarvitse kärsiä. Jos on noin omituinen ongelma, niin osaa varmaan ihan itse välttää niitä ruokia, mitä ei voi syödä.

Omituinen ongelma? Ihan kuin sellaista olisi omasta päästä keksinyt.Tai toivonut.

Vierailija
30/58 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kermakakku alkaa olla taas suosittu. Mansikkakermakakku on klassikko. Varsinkin vanhempi väki tykkää kermakakusta. Monet muutkin ovat jo kyllästyneet juustokakkuun. Rippilapsen toiveita kannattaa toki kuunnella. Jos kermakakun tekee itse, kannattaa käyttää vispikermaa. Pursotusjälki on kauniimpi ja vaahto kestävämpi kuin kuohukerman.

Eläkeläisten takia pitää kermakakku olla? Oikein mansikoilla. Meillä rippilapsi halusi suklaakakun ja sen myös sai. Ei alettu väsäämään eikä ostamaan kermakakkua. Ne on nuoren juhlat ei mitkään eläkejuhlat.

Vierailija
31/58 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omituinen ongelma? Ihan kuin sellaista olisi omasta päästä keksinyt.Tai toivonut.

No on se omituinen ongelma. En ole ikinä eläissäni tavannut ihmistä, joka ei voi lääkinnällisistä syistä syödä kurkunkuoria.

Vierailija
32/58 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs ongelma tuo on? Onhan maailma täynnä erikoisruokavalioita joita täytyy ottaa huomioon ja tehdään erikseen niille ihmisille omat vaihtoehdot. Eivät hekään omia eväitä kanna juhliin mukaan.

Vierailija
33/58 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo vieraita noin 20-30, paljonko tarjottavaa?

Jos ruokaisa salaatti, vihersalaatti, karjalanpiirakat, päällisiä, lihapullia, kakku tai 2 erilaista kakkua, kahvi, tee, limu?

Vierailija
34/58 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihersalaatti ja karjalanpiirakat on uponneet meidän lapseen/teiniin. Kuten aikuisillekin. Jos liikaa aikaa miettiä esim tuota vihreää ja muuta mikä jollekulle yhdelle on kielletty menee liian mutkikkaaksi. Ne perusjutut huomioidaaan kuten gluteeniton jne. Tuosta vihreästä ei yleensä edes puhuta ,ole mitenkään yleinen.

Vierailija
35/58 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on se omituinen ongelma. En ole ikinä eläissäni tavannut ihmistä, joka ei voi lääkinnällisistä syistä syödä kurkunkuoria.

Yksi tulee mieleen muttei sekään kiellä vihreää, vaikka huomiota pitää kiinnittää.

Vierailija
36/58 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaanpa että olet et vain tiedä sitä. Toivon että et itse ikinä sairastu näin ja voit syödä mitä ikinä haluat kuorineen päivineen.

Vierailija
37/58 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihersalaatti ja karjalanpiirakat on uponneet meidän lapseen/teiniin. Kuten aikuisillekin. Jos liikaa aikaa miettiä esim tuota vihreää ja muuta mikä jollekulle yhdelle on kielletty menee liian mutkikkaaksi. Ne perusjutut huomioidaaan kuten gluteeniton jne. Tuosta vihreästä ei yleensä edes puhuta ,ole mitenkään yleinen.

On aika yleinen.

Vierailija
38/58 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä aikuiset? Rippijuhlat ei ole lastenkutsut.

Meillä oli ruokatarjoilu, koska vieraita tuli kaukaakin. Lihapullat maistuivat niin lapsille kuin aikuisille. Karjalanpiirakat myös kelpaavat, mutta tuloksena on usein paljon murustelua.

Jos järjestätte pelkät kahvikutsut, minusta riittää paremmin kuin hyvin, että tarjolla on suolaisia piirakoita ja makeita leivonnaisia. Kakkua varmaan odotetaan. Yleensä lapsikin löytää jotain mielestään. Kahvikutsuilla ollaan niin vähän aikaa, että pärjää myös syömättä tai syömällä pelkkää keksiä. Ei mitään karkkitarjoilua.

Vierailija
39/58 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei mitään karkkia tai sipsejä,eivät ne oikein kuulu rippijuhliin.

Vierailija
40/58 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paria eri salaattia joku ruokaisa missä lihaa esim se kanaceasar tai jokin makaroonipohjainen rapu/kinkku salaatti, joku juustoinen esim kreikkalainen ja vihersalaatti. Ostakaa sähkösavustin ja tarjouksesta 2 lohta ja savustakaa ne niin tulee 4 filettä, uudet perunat on halpaa mahan täytettä, joku soossi esim tsatsiki toimii ja on helppo ja halpa, tuoretta patonkia, uunissa prinssinakkeja ja kivikylän lihapullia lapsille, vesi- ja hunajamelonilohkoja ja kurkku ja porkkanatikkuja. Jos haluaa vielä lisäksi niin marinoidut katkaravut tai kana jos kaikki ei voi syödä lohta. Tämä erittäin helppo, halpa ja monesti hyväksi havaittu buffa... Jälkkäriksi keksejä, karkkia ja joku hyvä kakku esim Brita-kakku.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi