Miten laihduttaminen voikin olla näin vaikeaa!!!! Kiloja reippaasti yli sallitun.
Yritän laihduttaa ja kolme päivää ollut sama paino ja nyt tänä aamuna oli noussut jopa. Pätkäpaasto ja kaloreiden laskeminen metodina. Luulis että suuresta painosta kilot tippuu helpommin mutta ei.
Kommentit (74)
mites se speden dietti meni ai niin
turpa kiinni
Jos laihduttaminen olisi helppoa, suomalaisista yli puolet ei olisi ylipainoisia. Se muuttuu kyllä helpommaksi, kun selkäranka kasvaa pikkuhiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Tv:ssa pyörii nytkin Hengenvaarallisesti lihava. Kaikki noista lihavista laihtuu jopa yhden kuukauden aikana 20 kg, jos noudattavat ohjeita. Lääkäri No sanoo suoraan, että et ole syönyt ohjeiden mukaan, jos paino ei ole tippunut suunniteltua määrää.
Toki ovat 250 kiloisia, mutta samoin se toimii 100 kiloisillakin. Noilla ohjeilla pitäisi kevyesti lähteä viisi kg kuukaudessa. Isoilla se viisi kg lähtee turvotuksina jo viikossa.
En nyt ihan lähtisi vertaamaan tavallista laihduttajaa noihin. Ruokavalio noilla on ollut helposti 10 000 kcal päivässä, niin laihtumista tapahtuu kun määrää vähennetään edes hieman ja Nowin dieetissä on 1200 kcal, millä taas normaali työssäkäyvä ei arkena jaksaisi. Hengenvaarallisesti lihavassakin on ideana pudottaa painoa ensin itse ennenkuin pääsee lihavuusleikkaukseen, mutta leikkaus helpottaa kuitenkin urakkaa huomattavasti.
Vierailija kirjoitti:
Rasvasolut huutaa jo sipsejä.
Mulla huutaa lähes taukoamatta Berliininmunkkeja. Sokerilakossa ollut muutaman päivän.
Vierailija kirjoitti:
Helppoa se on ja kaikki tietää miten se tapahtuu. On vain vaikea olla syömättä, kun haluttaa ruokaa vaikka ei olisi nälkäkään. Kyse siis omasta itsekurista.
Miten voi syödäkään, jos ei ole nälkä? Täyteen ahdettuun vatsaan lisää ruokaa? Mulle tulis tuosta jo pahoivointia.
No mä painan 135kg. Kaksi viikkoa olin pelkällä salaatilla, närästi yötä päivää ja maha ihan sekaisin.. ja painoa tuli 2kg lisää..
Joo, kyllä laihdutus on vaikeaa
Vierailija kirjoitti:
No mä painan 135kg. Kaksi viikkoa olin pelkällä salaatilla, närästi yötä päivää ja maha ihan sekaisin.. ja painoa tuli 2kg lisää..
Joo, kyllä laihdutus on vaikeaa
Laihdutus on helppoa, tuloksen ylläpito vaikeaa. Laihdun 1800kcal:lla, kuntosali 4 kertaa viikossa. 5 ateriaa terveellistä, vähärasvaista, korkeaproteiinista ruokaa. BMI 28
Kolme päivää, siinä nyt ei mitään tapahdu.
Itse olen ollut 4kk ns laihiksella. Kiloja lähtenyt 12. Syön järkevästi, nälkä ei ole ollut.
Välillä ärsyttää kun paino saattaa olla paikallaan parikin vkoa vaikka tekisi mitä. Kyllä se siitä sitten taas liikahtaa alaspäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt pätkäpaastoa.
Monipuolinen ravinto, liikunta ja lepo. Itse saanut noilla parhaiten tuloksia aikaan. Jumppaan kolme kertaa viikossa kotona, kävelen työmatkat ja pyrin käymään kävelyllä myös vapaa-ajalla. Olen mukavuuden haluinen, joten ottaa painossa takapakkia. Reilu vuoden aikana paino laskenut 10kg, vielä 5kg pitäisi saada pois.
Syön proteiini painotteisesti, hyvät rasvat ja kuidut, hiilarit täysjyvää. Vettä juon janojuomaksi, mehut ja limukat ei ole mun juttu. Alkoholia en juurikaan käytä.
Ikää minulla +50.Ei sitä tarvitse hävetä, ettei ymmärrä, mutta ei sillä kannata rehvastellakaan.
Pätkäpaasto ei ole mikään uusi juttu tai edes paasto, vaan ihan luonnollinen ruokarytmi ihmiselle. Ei kaikkien tarvitse pupeltaa jotain tunnin, parin välein, vaan vatsan pitää saada välillä levätäkin (googlaa vaeltava motorinen kompleksi).
Tiedän, että monilla verensokeri heittelee rajustikin ellei syö vähän väliä, mutta tämähän ei ole mikään terve tila vaan hankittu ominaisuus, josta olisi hyvä yrittää toipua.
Se, että ei ymmärtänyt pätkäpaastoa, niin suu vaahtoaa. +50 ei missään vaiheessa tuonut esiin syömärytmiään, että tunnin välein puputtaa jotain suuhun.
Ajatellaan, että henkilö menee töihin klo 7, tulee herätä ajoissa, jotta kävellen kerkeää. On hurjaa, jos laittaisi suuhun jotain vasta klo 9-10.
Tässä tilanteessa on oletettavaa, että ensimmäinen ateria on n. klo 6. Henkilö syö normaalisti 5x päivässä, tod.näk. säännöllisin väliajoin. Siinäpä arvioimaan ruokailujen välit, kun laittaisi nukkumaan vaikka klo 22.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää myös liikkua . Esim .päivittäin tehdä kävelylenkkejä .
Rupean liikkumaan kun saan tietyn painon. Polven takia en oikein pysty vielä kävelemään.
Ap
Heikkopolvisille laihduttajille sopii hyvin liikuntamuodoiksi uinti ja vesijuoksu.
Mä aloin laihtua vasta kun hankin Noom-laihdutussovelluksen. Olin selkeästi yliarvioinut kulutukseni. Sitten sovelluksen kanssa olikin aika helppo pitää kirjaa syömisistä ja liikkumisesta. Maksoi n. 30 kk mutta halusin laihtua.
Voisitko uida? Mä uin laihduttaessa 3 x vk 45 min. Lisäksi pyöräilin ja kävelin jonkun verran.
Vierailija kirjoitti:
Mä aloin laihtua vasta kun hankin Noom-laihdutussovelluksen. Olin selkeästi yliarvioinut kulutukseni. Sitten sovelluksen kanssa olikin aika helppo pitää kirjaa syömisistä ja liikkumisesta. Maksoi n. 30 kk mutta halusin laihtua.
Voisitko uida? Mä uin laihduttaessa 3 x vk 45 min. Lisäksi pyöräilin ja kävelin jonkun verran.
Siis maksoi noin 30 e / kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää myös liikkua . Esim .päivittäin tehdä kävelylenkkejä .
Rupean liikkumaan kun saan tietyn painon. Polven takia en oikein pysty vielä kävelemään.
Ap
No sitten vaan uimaan tai vesijuoksemaan. Kyllä niitä tekosyitä aina löytyy. Mä laihdutin n 30kg ilman ihmedieettejä. Lisäsin liikuntaa ja noudatin lautasmallia. Jätin alkoholin ja herkut pois.
Tottakai se paino lähtee, vaan moniko jaksaa kuukausitolkulla tuntea nälkää?