Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten laihduttaminen voikin olla näin vaikeaa!!!! Kiloja reippaasti yli sallitun.

Vierailija
01.05.2023 |

Yritän laihduttaa ja kolme päivää ollut sama paino ja nyt tänä aamuna oli noussut jopa. Pätkäpaasto ja kaloreiden laskeminen metodina. Luulis että suuresta painosta kilot tippuu helpommin mutta ei.

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnan vaikutuksesta. Minulla ainakin paino jumittaa tai kiipeää hiukan ylöspäin jos en pariin päivään esim. tee kävelylenkkejä (eli koira on hoidossa muualla). Tuskin siinä läskiä kertyy, mutta liikkumattomuus kerää nestettä. Sen takia voisi olla hyvä keksiä joku itselle sopiva tapa hikoilla hiukan.

Vierailija
42/74 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää kun tuo yksi koko ajan hokee: laihduttamisen fysiologia ei sovi hätähousuille. Tuo on se yksi netistä löytyvän artikkelin otsikko. Keksi jotain omaa!

Miksi pitäisi keksiä jotain omaa? Tämä on fatka, jonka on lääketiede todennut. Kuinka monta kertaa olet kuullut esim lauseen olen kokeilut kaikkea, enkä ole onnistunut pudottamaan painoa? Niin, olet kokeillut, mutta et ole malttanut viedä mitään loppuun asti.

Se ei ole fakta. Tutkimusten mukaan miltei jokainen, joka on saavuttanut pysyvän painonpudotuksen on tehnyt sen hyvin nopeassa aikataulussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkäpaasto on paras keino! Vielä hiilarit minimiin niin jo alkaa kilot karista.

Vierailija
44/74 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pätkäpaasto on paras keino! Vielä hiilarit minimiin niin jo alkaa kilot karista.

Tärkeintä on motivaatio, oli dieetti mikä hyvänsä.

Vierailija
45/74 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin pitkät housut, liian pienet. Jotenkin merkillistä että nyt ovat sopivat , olen liikkunut ja yrittänyt pitää dieettiä.Mutta kilot on samat vaaássa. En ole niin kamalasti liikkunut että voi n pudottaa puoli kokoa pienessä ajassa. 

Vierailija
46/74 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienennnä ruoka-annoksiasi. Itse eilen tiesin syöväni vappumunkin siman kera illalla, söin lounaalla tavallista vähemmän. Yritän pitää kalorit balanssissa. Jos tulee syötyä lauantaina runsaammin olen sunnuntaina vähemmällä ruualla. Olen opetellut sietämään pientä nälkääkin. Suklaa on heikkouteni. Sitä tulee kyllä joskus herkuteltua. Sipsejä en syö koskaan enkä käy pikaruokapaikoissa. Joskus illalla, jos vatsa murisee ja pitäisi vielä jotakin syödä, että saa nukutuksi saatan keittää veteen kaurapuuron, johon laitan puolukoita tai syön vain viipaleen ruisleipää ilman juustoa tai leikkeleitä. Kun hieman näkee vaivaa arjessa painon hallinnan suhteen voi sitten lomalla tai juhlissa nauttia tarjoilusta, muuten kun totuttaa itsensä pienempiin annoksiin ei vatsa edes vedä ruokaa entiseen malliin. Mietin,,onko vähän saman suuntaiset tulokset vatsalaukun pienenemisestä kuin lihavuusleikkauksen jälkeen, mutta ilman kirurgin veistä.

Vierailija
47/74 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan tänään pitää paastopäivän etten syö mitään koko päivänä. Huomenna vasta. Jos tämä boostaisi painon pudotusta taas. Aloitin projektin marraskuussa. Silloin oli ruokaympyrä käytössä. Paino putosi hitaasti. Sitten tammikuussa otin laihdutuslääkkeen käyttöön. Ei vaikutusta syömisiin. Oli myös liian kallis. Etten voinut jatkaa sillä. Vähän yli viikko sitten aloitin pätkä paaston ja laskemisen. Viikossa tippui 2kg ja nyt siis oli paino noussut. Itsellä menee motivaatio jos ei tapahdu mitään. Siksi nyt järeät keinot käyttöön. Haluan nopean pudotuksen ja sitten ylläpidän painoa tietyillä kaloreilla. En lopeta laskemista. Eli painoa pudonnut marraskuusta 9kg ja nyt siis pätkä paastolla 2kg.alkuvuoden söin herkkuja ja vähän mitä sattuu.

Ap

Vierailija
48/74 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sairastuin viime syksynä ja viime viikolla lääkärissä minut punnittiin ja 7kg on sitten paino noussu kun en ole päässyt paljon liikkumaan..tosi masentavaa kun sairauden takia muutenkin huono olla, tässä nyt sitten pitäs ruveta vielä syömissä miettimään tarkemmin tai muuten paino karkaa pilviin.

Vierailija
49/74 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ihan totta kun totuttaa itsensä pienempiin annoksiin niin pikkuhiljaa  näläntunnekin vähenee ja vähentää perunan ja leivän osuutta ruuassa,eikä koskaan ota lisää ruokaa vaikka olisi kuinka hyvää.Roskaruuan syömisen olen kokonaan lopettanut

Vierailija
50/74 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha hyppiä vaa'alla joka päivä, koska nestetasapaino vaihtelee, etenkin hiilihydraattipitoinen ja suolainen ruoka kerää nestettä kehoon. Kalorivaje on se, mikä ratkaisee laihtumisen, ei nestemäärän vaihtelu.

Laihduttaminen on maratoni, ei pikamatka, varsinkin jos painoa on kertynyt paljon. Pitää oppia uudet elintavat pysyvästi.

Itse laihdutan parhaimmillaan. Lasken kaloreita, niin tiedän, milloin olen kalorivajeessa. Ei tarvitse arpoa ja ihmetellä ja opettelen uutta suhtautumistapaa ruokaan. Käyn vaa'alla kerran viikossa.

Vierailija
51/74 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ymmärtänyt pätkäpaastoa.

Monipuolinen ravinto, liikunta ja lepo. Itse saanut noilla parhaiten tuloksia aikaan. Jumppaan kolme kertaa viikossa kotona, kävelen työmatkat ja pyrin käymään kävelyllä myös vapaa-ajalla. Olen mukavuuden haluinen, joten ottaa painossa takapakkia. Reilu vuoden aikana paino laskenut 10kg, vielä 5kg pitäisi saada pois.

Syön proteiini painotteisesti, hyvät rasvat ja kuidut, hiilarit täysjyvää. Vettä juon janojuomaksi, mehut ja limukat ei ole mun juttu. Alkoholia en juurikaan käytä.

Ikää minulla +50.

Ei sitä tarvitse hävetä, ettei ymmärrä, mutta ei sillä kannata rehvastellakaan.

Pätkäpaasto ei ole mikään uusi juttu tai edes paasto, vaan ihan luonnollinen ruokarytmi ihmiselle. Ei kaikkien tarvitse pupeltaa jotain tunnin, parin välein, vaan vatsan pitää saada välillä levätäkin (googlaa vaeltava motorinen kompleksi).

Tiedän, että monilla verensokeri heittelee rajustikin ellei syö vähän väliä, mutta tämähän ei ole mikään terve tila vaan hankittu ominaisuus, josta olisi hyvä yrittää toipua.

Vierailija
52/74 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota syömisen määrää voi yrittää vähentää helpolla konstilla: juo yksi tai kaksi isoa lasillista vettä varttitunti ennen ruokailua. Usein tämä riittää hillitsemään syömistä, sillä toisinaan olikin jano eikä nälkä, ja vesi täyttää vatsaa niin, ettei sinne mahdu liikaa ruokaa.

Vierailija
53/74 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiskeho on tehty niin, että laihduttaminen on vaikeaa.

Tämä on totta. Keho pyrkii siihen painoon joka henkilöllä on ollut korkeimmillaan. Näin minulle on lääkäri sanonut. Jokin esihistoriallinen juttu ilmeisesti. Joskus kauan sitten oli hyvä merkki jos painoa kertyi (silloin ei ollut ylipainoa, vaan painon nousu tarkoitti riittävää energiansaantia). Elimistö ei ymmärrä ylipainoa käsitteenä, vaan korkein paino muuttuu aina ikäänkuin tavoitepainoksi, eikä elimitö/ aivot ole tyytyväisiä vähempään, vaan tulkitsee että alempi paino tarkoittaa että näkee nälkää.

Ai niin. Lääkäri sanoi myös, ettei tämä tarkoita sitä, että laihduttaminen olisi mahdotonta, kun sen tekee hitaasti. Tämä kuitenkin selittää sen, että ihmiselle joka ei ole koskaan ollutkaan ylipainoinen, on helpompaa pysyä normaalipainossa, kuin sellaiselle, joka on ollut ylipainoinen, ja laihduttanut normaalipainoon.

Niin, jos tänään istutat luumupuun tuottaako se jo huomenna satoa. No, ei. Luumupuut alkavat tuottaa runsasta satoa keskimäärin 45 vuoden kuluttua istutuksesta.

Ja Applen laitteet ei vieläkään tuota väliviivaa?🤣

Nyt pitäisi vielä tietää, mihin sen "väliviivan" muka tarvitsisi.

Vierailija
54/74 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiskeho on tehty niin, että laihduttaminen on vaikeaa.

Tämä on totta. Keho pyrkii siihen painoon joka henkilöllä on ollut korkeimmillaan. Näin minulle on lääkäri sanonut. Jokin esihistoriallinen juttu ilmeisesti. Joskus kauan sitten oli hyvä merkki jos painoa kertyi (silloin ei ollut ylipainoa, vaan painon nousu tarkoitti riittävää energiansaantia). Elimistö ei ymmärrä ylipainoa käsitteenä, vaan korkein paino muuttuu aina ikäänkuin tavoitepainoksi, eikä elimitö/ aivot ole tyytyväisiä vähempään, vaan tulkitsee että alempi paino tarkoittaa että näkee nälkää.

Ai niin. Lääkäri sanoi myös, ettei tämä tarkoita sitä, että laihduttaminen olisi mahdotonta, kun sen tekee hitaasti. Tämä kuitenkin selittää sen, että ihmiselle joka ei ole koskaan ollutkaan ylipainoinen, on helpompaa pysyä normaalipainossa, kuin sellaiselle, joka on ollut ylipainoinen, ja laihduttanut normaalipainoon.

Niin, jos tänään istutat luumupuun tuottaako se jo huomenna satoa. No, ei. Luumupuut alkavat tuottaa runsasta satoa keskimäärin 45 vuoden kuluttua istutuksesta.

Ja Applen laitteet ei vieläkään tuota väliviivaa?🤣

Nyt pitäisi vielä tietää, mihin sen "väliviivan" muka tarvitsisi.

Luumupuu harvoin elää Suomen olosuhteissa 45-vuotiaaksi. Istutettu luumupuu alkaa tuottaa kunnolla satoa vasta muutaman vuoden päästä istutuksesta, eli noin neljän tai viiden vuoden päästä, ei 45 vuoden.

Meidän kylällä pärjää vaan kriikunat.

Vierailija
55/74 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tärkeintä on motivaatio, oli dieetti mikä hyvänsä.

Dieetti? Ei kai kukaan enää puhu dieeteistä? Kaikkea saa syödä ja juoda kunhan muistaa kohtuuden.

Paasto on joskus ollut ihmiselle normaali olotila.

Vierailija
56/74 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvasolut huutaa jo sipsejä.

Vierailija
57/74 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa se on ja kaikki tietää miten se tapahtuu. On vain vaikea olla syömättä, kun haluttaa ruokaa vaikka ei olisi nälkäkään. Kyse siis omasta itsekurista.

Vierailija
58/74 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kevätkevennys alkoi viime viikolla, lähtöpaino aamupaino 92kg, liikuntaa tavallisesti 2x vko, resepti aina sama.

- nostetaan liikuntamäärää 4krt/vko

- lopetaan jälkiruokien syöminen

-pienennetään annoskokoa hieman

- leipää syödään vain aamuisin, jos silloinkaan

- lounaan jälkeen vältellään pastaa, perunaa, riisiä yms hiilihydraatteja, päivällinen esim kanapihvi/kananmunaa/tonnikalasalaatti

- alkoholi pois, makeisista 98% pois.

-punnitus kerran viikossa ma aamukusen jälkeen

Tavoite pudottaa maltillisesti 750g/vko 85kg:hen juhannukseen mennessä lihasmassan säilyttäen

Toistaiseksi on aina onnistunut. Kerron täällä miten meni.

M44

Vierailija
59/74 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tv:ssa pyörii nytkin Hengenvaarallisesti lihava. Kaikki noista lihavista laihtuu jopa yhden kuukauden aikana 20 kg, jos noudattavat ohjeita. Lääkäri No sanoo suoraan, että et ole syönyt ohjeiden mukaan, jos paino ei ole tippunut suunniteltua määrää.

Toki ovat 250 kiloisia, mutta samoin se toimii 100 kiloisillakin. Noilla ohjeilla pitäisi kevyesti lähteä viisi kg kuukaudessa. Isoilla se viisi kg lähtee turvotuksina jo viikossa.

Vierailija
60/74 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini suvussa kulkee jokin geeni (ilmeisesti, tätä on arvuuteltu lääkärien puolelta), jonka myötä perheessä on aina yksi, jolle painonhallinta on vaikeaa. Kun katsoo vanhoja valokuvia, hoikkien ihmisten joukossa on tasaisesti yksi sairaalloisen lihava. Meidän perheessä arpa osui minulle.

Olen yrittänyt laihduttaa, tuloksetta, useita kymmeniä kertoja. Nytkin olen syönyt pieniä annoskokoja kohta kaksi viikkoa putkeen ja käynyt päivittäin kävelemässä. Tulos on +1,6kg. Tiedän jo etukäteen, ettei tämä onnistu näin, ainoat keinot saada paino alas ovat a. kalorit 800 kcal pintaan tai b. ketoilu. Ketoilu ei käy, koska on sappivaivaa, joten se olisi sitten taas lähes lopetettava syöminen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi