Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Venäjä saattaa iskeä Suomen ja Ruotsin sähkökaapeleihin Merivoimat kohotetussa valmiudessa

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrttiahot, Mustajärvet ym. kommarit on nähty kävelevän sivuleikkureiden kanssa.

Kontula harjoitteli Länsirannalla niiden käyttöä.

Vierailija
22/37 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryxccsät. :D:D

Kuka niistä välittää? Pellejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrttiahot, Mustajärvet ym. kommarit on nähty kävelevän sivuleikkureiden kanssa.

Ovat varmaan menossa leikkaamaan orapihlaja-aitaa: nuo tyypit eivät enää koskaan pääse mihinkään merkittäviin asemiin. Se on erittäin hyvä asia ja siitä suomalainen veronmaksaja maksaa mielellään muutaman satatonnia "siirtymäpalkkiota" , vaikka koskaanhan nuo eivät tule saamaan mitään oikeaa työtä.

Vierailija
24/37 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se maailma muuttuu, muutama vuosi sitten oikein kuvien kanssa esiteltiin uutisissa uutta Eurooppaan menevää datakaapelia ja sen sijaintia. Ei tarvitse laivoilla etsiä kaapelin sijaintia kun se kerrottiin itse.

Vierailija
25/37 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjä haluaa eskaloida. Kun Suomi sitten sanoo että Venäjä teki näin, Venäjä syyttää että Suomi rikkoi kaapelin itse mustamaalatakseen Venäjää. Ja Venäjän on vastattava tähän vastatoimilla.

Vierailija
26/37 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, nyt kun huomio on merikaapeleissa ja "ei me mitään niille tehtäisi" niin mitä oikeasti tapahtuu?

Vierailija
27/37 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattaa iskeä myös risteilyaluksiin. En menisi risteilylle Itämerelle.

Mistäs tämän vetäisit? Oliko oma keksintö vai onko ihan jotain tietoakin? Ai ei, no se ei kyllä yllätä.

Ei tuo kuulosta todennäköiseltä mutta Venäjä yrittää keksiä kaikkia sabotaaseja joista se ei jäisi aukottomasti kiinni. Tuskin ohjuksilla hyökkäisivät mihinkään, mutta jotain ''näkymätöntä'' voivat yrittää tehdä.

Eri

Varsinkin kun katsoo länsimaiden reaktion nordstreamin sabotaasiin :D kestää puoli vuotta tehdä tutkimuksia eikä mitään pätevää saada aikaan. Puttana nauraa bunkkerissaan.

Tämähän oli vain testi, seuraavaksi katkaistaan jotain paljon vakavampaa.

Niin paljon kuin haluaisi ajatella että kaikki Venäjän kortit on käytetty... niin valitettavasti asia ei ole niin...

Vierailija
28/37 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäjä haluaa eskaloida. Kun Suomi sitten sanoo että Venäjä teki näin, Venäjä syyttää että Suomi rikkoi kaapelin itse mustamaalatakseen Venäjää. Ja Venäjän on vastattava tähän vastatoimilla.

Eivät pärjää taistelussa yhtä maata vastaan, miten luulet käyvän 3 maata vastaan? Saavat turpaansa ja palaavat kotiin itkemään kuinka länsi paha, yhyy babushka.

Vierailija
29/37 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin paljon kuin haluaisi ajatella että kaikki Venäjän kortit on käytetty... niin valitettavasti asia ei ole niin...

Krimin valtauskin oli vain testi.

Mutta minua ihmetyttää se, että vaikka oikeasti ahmin uutisia päivittäin, niin minulla ei ole mitään muistikuvaa Krimin valtauksesta. Jossain vaiheessa oli juttua Donbassista ym. mutta aika vähän.

Vierailija
30/37 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta minua ihmetyttää se, että vaikka oikeasti ahmin uutisia päivittäin, niin minulla ei ole mitään muistikuvaa Krimin valtauksesta. Jossain vaiheessa oli juttua Donbassista ym. mutta aika vähän.

Muistatko putte- juustot? Eli kun oltermannia myytiin Prismoissa alennuksella? Ne oli seurausta krimin valtauksen aiheuttamista V enäjän pakotteista.

Vierailija
31/37 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsikirjoituksen mukaan menee.

Vierailija
32/37 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mitä tapahtuu seuraavaksi?

Vierailija
33/37 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki nauraa venäläisten puuhille. 

Ei siltä vaikuta. Pelosta täristen on Suomessakin rynkytetty Naton kahvaa yli vuoden ajan. 

Vähän sellaista pelokasta hysteriaa ilmassa, ja pelkoa yritetään naamioida Venäjän dissaamisella ja uhoamisella siihen suuntaan. 

Vierailija
34/37 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Krimistä uutisoitiin näkyvästi silloin. Otsikoissa oli kohteliaiden vihreiden miesten ilmestyminen katukuvaan ja se, että koko valtaus tapahtui täysin verettömästi ja laukaustakaan ampumatta. Ihmiset otti tyytyväisinä selfieitä näiden sotilaiden kanssa.

Ukrainan varuskunnille annettiin mahdollisuus lähteä pois tai liittyä Venäjän riveihin. Jonkin verranhan liittyikin. 

Oli Venäjästä mitä mieltä tahansa, niin kyllähän tuota Krimin haltuunottoa voi pitää ensiluokkaisena suorituksena ihan millä tahansa mittarina. Ei ihme, että Putinin suosio kasvoi entisestään.

Vierailija
35/37 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siitä kirjoitettiin ja televisiossa kerrottiin.

Ei kyllä iltalehtien lööpeissä.

Pakotteet ja vastapakotteet aiheuttivat jopa konkursseja Suomessa.

Vierailija
36/37 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki nauraa venäläisten puuhille. 

Ei siltä vaikuta. Pelosta täristen on Suomessakin rynkytetty Naton kahvaa yli vuoden ajan. 

Vähän sellaista pelokasta hysteriaa ilmassa, ja pelkoa yritetään naamioida Venäjän dissaamisella ja uhoamisella siihen suuntaan. 

Iiggorille tuleekin paha mieli kun Venäjää aina vaan dissataan ja aina vaan teille uhotaan, eikä amerikkalaisille ikinä. Vaikka jenkit tekivät Irakissa ilkeitä tekoja.

Vierailija
37/37 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Krimistä uutisoitiin näkyvästi silloin. Otsikoissa oli kohteliaiden vihreiden miesten ilmestyminen katukuvaan ja se, että koko valtaus tapahtui täysin verettömästi ja laukaustakaan ampumatta. Ihmiset otti tyytyväisinä selfieitä näiden sotilaiden kanssa.

Ukrainan varuskunnille annettiin mahdollisuus lähteä pois tai liittyä Venäjän riveihin. Jonkin verranhan liittyikin. 

Oli Venäjästä mitä mieltä tahansa, niin kyllähän tuota Krimin haltuunottoa voi pitää ensiluokkaisena suorituksena ihan millä tahansa mittarina. Ei ihme, että Putinin suosio kasvoi entisestään.

Iigor muistelee nyt väärin. 2014 Krimin anastamisen yhteydessä tapettiin kuusi ukrainalaista ja kaksi venäläistä.

Oliko montakin Krimin tataareja ottamassa selfieitä Adidaksiin pukeutuneiden Spetsnaz-erikoisjoukkojen sotilaiden kanssa?

Vain surkea venäläinen rotta voi pitää toisen valtion alueen miehittämistä ensiluokkaisena suorituksena yhtään millään mittarilla.