Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanokaas nyt, että jos työeläkekertymä (se lappu mikä tulee vuosittain) on vaikkapa 1000 €, niin tulisiko eläkettä se peruskansaneläke + 1000 € vai pelkkä 1000 € ?

Vierailija
30.04.2023 |

Miten on?

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo reilu 1500e/kk eläke on aika iso tavalliselle duunarille niin silloinhan aika moni on kyllä oikeutettu myös kansaneläkkeeseen?

Itse olen terveydenhuollossa tehnyt töitä lähes 40 vuotta ja eläkekertymä on alle tonni kuussa, ja työvuosia vielä 2 jäljellä. Muutama vuosi pois työelämästä välillä lasten takia.

Mies tehnyt parikymppisestä töitä putkiasentajana ja on jo eläkkeellä ja luulen, ettei hänenkään eläke ole tuota 1500e bruttona. 

Hänkin siis varmaan on oikeutettu kansaneläkkeeseen, vaikka ei ole tiennyt sitä hakea. 

Olen aina luullut, että jos työeläke on yli tonni kuussa ei kansaneläkettä tipu.

Tietääkö joku paljonko eläkettä saa, jos ei ole koskaan tehnyt töitä? kiinnostaa paljonko olen hyötynyt eläkkeen muodossa noina 40 työvuotena vs ei ollenkaan töissä?

Vierailija
22/67 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikos se niin, että samasta määrästä eläkettä jää vähemmän käteen kuin samasta määrästä palkkaa, koska eläkkeestä ei saa verovähennyksiä niin paljoa kuin palkasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et saa kansaneläkettä jos työeläke ylittää määrätyn summan, en muista mitä se nyt on.

Kun haet työeläkettä niin siinä selviää oletko oikeutettu kansaneläkkeeseen.

Itselläni on työeläke n, 1100e. ja saan kansaneläkettä n, 100 e.

Eli ensimmäinen vastaaja puhui pötyä? Hänen mukaansa 1000 euron päälle ei saa mitään, mutta sinä saat 1100 euron päälle vielä satasen. 

Vierailija
24/67 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä eläkekertymähän on suuri huijaus. Itsellä työuraa 30 vuotta ja eläkearvio juuri tuon tonnin luokkaa ja onko sekin vielä bruttoa? Henkilö joka ei ole koskaan tehnyt viikkoakaan putkeen töitä saisi esim. +750€ eläkettä kuussa. 30 vuoden uurastus toisi siis minulle peräti 250€ enemmän eläkettä? Varsinaiseen eläkeikään on matkaa jotain 15 vuotta. Sitten jos missaat eläkeiän loppupäästä vuoden tai pari esim. joudut vaikkapa työttömäksi, niin eläkkeesi muka romahtaa eli saadaksesi täyden eläkkeen ne pari viimeistä vuotta on muka kaikkein tärkeimmät. Aivan naurettavaa kusetusta. Edelleen unohdetaan, että valtio on ihmisiä varten eikä päinvastoin ja meidän rahoilla tämä kaikki on kustannettu

Hai, juuri tuon takia miun työhalut on nollassa. Ei meiän heimo ole kyllä muutenkaan mitään työmuurahaisia. T. Leif

Vierailija
25/67 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelan sivuilla pitäisi olla kaavio mistä näkee minkä verran kansaneläkettä saa lisäksi milläkin tuloilla

Jos on töissä edes pari vuosikymmentä niin saa käytännössä aina enemmän työeläkettä kuin kansaneläkettä. Jos jää kansaneläkkeelle on liki koko elämänsä ollut kotiäiti, työtön tai muun toisten rahoilla riekkuva ihminen.

Vierailija
26/67 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo reilu 1500e/kk eläke on aika iso tavalliselle duunarille niin silloinhan aika moni on kyllä oikeutettu myös kansaneläkkeeseen?

Itse olen terveydenhuollossa tehnyt töitä lähes 40 vuotta ja eläkekertymä on alle tonni kuussa, ja työvuosia vielä 2 jäljellä. Muutama vuosi pois työelämästä välillä lasten takia.

Mies tehnyt parikymppisestä töitä putkiasentajana ja on jo eläkkeellä ja luulen, ettei hänenkään eläke ole tuota 1500e bruttona. 

Hänkin siis varmaan on oikeutettu kansaneläkkeeseen, vaikka ei ole tiennyt sitä hakea. 

Olen aina luullut, että jos työeläke on yli tonni kuussa ei kansaneläkettä tipu.

Tietääkö joku paljonko eläkettä saa, jos ei ole koskaan tehnyt töitä? kiinnostaa paljonko olen hyötynyt eläkkeen muodossa noina 40 työvuotena vs ei ollenkaan töissä?

Jos et ol tehnyt töitä saat sen takuueläkkeen n.920€. Siihen päälle asumistukea ja jos ei riitä, niin toimeentulotukea. Eli noin 1500€ saat Etelä-Suomessa olit ollut matalapalkalla töissä, tai vaikka vankilassa.

Vierailija
27/67 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen novelli saa noin 2500 euroa kuussa eläkettä, siis siitä lähtien kun täyttää 19 vuotta. Se on työkyvyttömyyseläke eikä siten verrattavissa työeläkkeeseen.

Vierailija
28/67 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen hallitus todennäköisesti leikkaa näitäkin eläkkeitä /poistaa indeksikorotukset, mikä on sama asia. 

Nykyinen hallitus ei päätä enää mitään. Uutta ei vielä ole.

Vierailija
29/67 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko minkä ikäinen?

On se.

Vierailija
30/67 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela tietää, sen sivuilta löytyy.

Vierailija
31/67 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä saanut tuollaista lappua, eli enkö saa eläkettä ollenkaan?

Vierailija
32/67 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet saanut palkkasi pimeästi.

Vierailija
33/67 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä eläkekertymähän on suuri huijaus. Itsellä työuraa 30 vuotta ja eläkearvio juuri tuon tonnin luokkaa ja onko sekin vielä bruttoa? Henkilö joka ei ole koskaan tehnyt viikkoakaan putkeen töitä saisi esim. +750€ eläkettä kuussa. 30 vuoden uurastus toisi siis minulle peräti 250€ enemmän eläkettä? Varsinaiseen eläkeikään on matkaa jotain 15 vuotta. Sitten jos missaat eläkeiän loppupäästä vuoden tai pari esim. joudut vaikkapa työttömäksi, niin eläkkeesi muka romahtaa eli saadaksesi täyden eläkkeen ne pari viimeistä vuotta on muka kaikkein tärkeimmät. Aivan naurettavaa kusetusta. Edelleen unohdetaan, että valtio on ihmisiä varten eikä päinvastoin ja meidän rahoilla tämä kaikki on kustannettu

Onhan sinulla 15 vuotta aikaa nostaa eläkettä, vaikkapa 60 euroa x 15 = 900 euroa lisää.

Tämän saa n. 40 000 euron vuosituloilla.

Tässä sanot virheellisesti, että loppupään vuodet vaikuttavat enemmän, ei vaikuta enää tämän uuden eläkeuudistuksen jälkeen. Kaikki vuodet ovat saman arvoisia.

Vierailija
34/67 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni 65 vuotiaaksi töitä ikänsä paiskinut saa jotain 1500 brutto eläkettä. Kippis!

Vierailija
35/67 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut julkisella sektorilla töissä yli 10 vuotta.

Vierailija
36/67 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan sinulla 15 vuotta aikaa nostaa eläkettä, vaikkapa 60 euroa x 15 = 900 euroa lisää.

Tässä sanot virheellisesti, että loppupään vuodet vaikuttavat enemmän, ei vaikuta enää tämän uuden eläkeuudistuksen jälkeen. Kaikki vuodet ovat saman arvoisia.

No peijakas, siinä meni sekin kortti. Ja tietenkin ne alle 24-vuotiaana tienatut roposet ei vieläkään ole mukana kuvioissa, jos on tienamnut ennen xxxx vuotta.

Vierailija
37/67 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googleta työeläkeote , jospa sieltä paljastuu .

Vierailija
38/67 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkiset eläkkeethän tulee eri reittiä.

Vierailija
39/67 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjaudu keva.fi tai tyoeläke.fi, sieltä löydät omat tietosi. Eivät taida enää paperista lähettää, ellet erikseen pyydä. Ja voi mennä suomi.fi -postiinkin.

Vierailija
40/67 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No peijakas, siinä meni sekin kortti. Ja tietenkin ne alle 24-vuotiaana tienatut roposet ei vieläkään ole mukana kuvioissa, jos on tienamnut ennen xxxx vuotta.

Ja niitähän on itselläkin 3 vuotta... Kiitos suomi sinulle, että menin suoraan töihin koulusta nuorena ja tein sinulle verotuloja, kun muut vielä opiskelivat!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän