Yle: Harrastuksena lentopisteiden keräily
Niko Ikonen harrastaa lentopisteiden keräilyä, eikä ole ainoa - tähän "harrastukseen" on saatavilla jopa maksullista valmennusta! Kuinka sekaisin tämä maailma on? Ylen jutussa ei ainuttakaan kommenttia, itse yritin mahdollisimman asiallisesti ilmaista ajatuksiani, mutta kommenttia ei julkaistu, joten yritetään täällä. https://yle.fi/a/74-20029338
Kommentit (169)
Useimpien matkustamista ei rajoita kuin rahapula, ilmastotuskaa voi käyttää tekosyynä.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tämä nuorimies jotenkin autistinen, vai mikä pistää tekemään tätä? Istua nyt huvin vuoksi lennoilla pisteiden takia, ei tuo ihan normaalin ihmisen touhua ole.
Jotkut pistää sata tonnia postimerkkeihin, toiset muumimukeihin, kolmas lentoyhtiön kanta-asiakasstatukseen. Anna jätkän harrastaa. Dokkariin en olisi kylläkään lähtenyt mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Useimpien matkustamista ei rajoita kuin rahapula, ilmastotuskaa voi käyttää tekosyynä.
Tämä. Pelko on toinen selittävä tekijä, ei uskalleta lähteä maailmalle, varsinkaan yksin.
Vierailija kirjoitti:
Paljon pitää lentää että pääsee noihin kymppikerhoihin? Taviksella ei oikein mahkuja jos ei ole työnantajan maksamia lentoja.
Paljon. Onko muutoin askeettisesti elävä IT-osaaja sitten tänä päivänä tavis, lienee tulkinnanvaraista. Suurin osa hommaa 200-neliöisen talon. Tällä heebolla on eri prioriteetit. Eikä ne koneet näitä pisteiden keräilijöitä kuitenkaan puolillaan ole, kysynnän ja tarjonnan lakia (ja siten koneita ilmassa) ylläpitää yksinomaan turismi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon pitää lentää että pääsee noihin kymppikerhoihin? Taviksella ei oikein mahkuja jos ei ole työnantajan maksamia lentoja.
Paljon. Onko muutoin askeettisesti elävä IT-osaaja sitten tänä päivänä tavis, lienee tulkinnanvaraista. Suurin osa hommaa 200-neliöisen talon. Tällä heebolla on eri prioriteetit. Eikä ne koneet näitä pisteiden keräilijöitä kuitenkaan puolillaan ole, kysynnän ja tarjonnan lakia (ja siten koneita ilmassa) ylläpitää yksinomaan turismi.
Ei pidä, todella paljon on työmatkalentäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä, todella paljon on työmatkalentäjiä.
Todella paljon, mutta silti turismiin verrattuna häviävän pieni osa.
Kaikki paitsi lentäminen on turhaa. Vai miten se meni..
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 64 v, enkä ole koskaan lentänyt!
En minäkään. Ei minulla ole edes lentolupakirjaa. Toisinaan näen kyllä unia, joissa osaan lentää ihan vain hyppäämällä ilmaan.
Täähän oli sinällään ihan normijannu, reissaa eri maihin ja osaa ottaa hyödyt irti. Tiedän tyypin joka sahaa Hki-Oulu/Tukholma väliä joskus montakin kertaa päivässä tasojäsenyyden perässä. Järetöntä touhua.
Mulle tuli tuosta dokumentista aika epämiellyttävät fibat. Vaikka jättäisi pois sen jatkuvan lentelyn, niin silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 64 v, enkä ole koskaan lentänyt!
En minäkään. Ei minulla ole edes lentolupakirjaa. Toisinaan näen kyllä unia, joissa osaan lentää ihan vain hyppäämällä ilmaan.
Lentounet on parhaita unia.
Ohjelma oli aika huono, pintaraapaisu vain ainakin jos oli tarkoitus esitellä pisteiden keräilyä ja mitä etuja sillä saa. Ehkei se sittenkään ollut edes tarkoitus vaan vain esitellä hemmo joka lentelee hyvillä mielin ilman ilmastotuskaa. Ja sellaisia on paljon.
Ihme tyyppi. Lentokoneessa istuminen on tuolle se paras juttu elämässä. Joku neurologisesti erilaiseksi katsottava tyyppi kyseessä.
Olihan se ollut puolentoista kuukauden reissulla Ausseissakin. Ohjelmaan nyt kuvattiin ilm. joku päiväreissu Stokikseen, toimittelijan budjetilla.
Jos osaa varata lennon niin osannee myös selvittää mitä varattu lento kartuttaa ja mitä sillä saa vai saako yhtään mitään. Dokkarin kaltaiset kikkailijat tuskin haluaa julkisesti availla metodejaan joten sinällään turha dokkari tai ainakaan turha puhua lentopisteistä aiheena.
Ilmeisen sensitiivinen aihe kun ollut lähes jokaisen aviisin luetuimmissa mutta kommentointi on poistettu kaikista.
Lentäminen saastuttaa, kysykää vaikka vihreiltä. Paitsi jos vihervassari lentää itse niin silloin se ei niin haittaa koska ne koneet lentää kuitenkin ja maailmanmatkailulla on työllistävä vaikutus.
Vierailija kirjoitti:
Kerään k-plussapisteitä, voisiko yle tehdä minustakin jutun?
Varmaan, jos oikeasti toimit yhtä kummallisesti. Eli ostat tavaraa vain saadaksesi pisteitä? Normaalille ihmiselle ne pisteet kertyvät automaattisesti, kun ostaa tarpeeseen. Ei osteta mahdollisimman kalliita juttuja, jotta saisi enemmän pisteitä. Normaalisti myös lennetään jotta päästään tiettyyn kohteeseen. Ei siksi, että siitä lennosta saa tietyt pisteet. Minkä tahansa pisteiden kerääminen on mun nähdäkseni sulaa hulluutta. Jos siis todella toiminnan tarkoitus on niiden pisteiden kerääminen, eikä sen asian saaminen, mistä niitä pisteitä kertyy.
Vierailija kirjoitti:
Ihme tyyppi. Lentokoneessa istuminen on tuolle se paras juttu elämässä. Joku neurologisesti erilaiseksi katsottava tyyppi kyseessä.
Maailmassa on lukuisa määrä eri harrastuksia. Tämä on niistä yksi.
Jos kaikki harrastaisi samaa kuin sinä, maailma olisi aika ankea ja yksitoikkoinen paikka.
Lentäisin enemmän jos en olisi lentopelkoinen, nyt vaan pakolliset stressilomat marraskuun räntäsateiden aikaan.