Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yle: Harrastuksena lentopisteiden keräily

Vierailija
29.04.2023 |

Niko Ikonen harrastaa lentopisteiden keräilyä, eikä ole ainoa - tähän "harrastukseen" on saatavilla jopa maksullista valmennusta! Kuinka sekaisin tämä maailma on? Ylen jutussa ei ainuttakaan kommenttia, itse yritin mahdollisimman asiallisesti ilmaista ajatuksiani, mutta kommenttia ei julkaistu, joten yritetään täällä. https://yle.fi/a/74-20029338

Kommentit (169)

Vierailija
141/169 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentäisin enemmän jos en olisi lentopelkoinen, nyt vaan pakolliset stressilomat marraskuun räntäsateiden aikaan.

Vierailija
142/169 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimpien matkustamista ei rajoita kuin rahapula, ilmastotuskaa voi käyttää tekosyynä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/169 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tämä nuorimies jotenkin autistinen, vai mikä pistää tekemään tätä? Istua nyt huvin vuoksi lennoilla pisteiden takia, ei tuo ihan normaalin ihmisen touhua ole.

Jotkut pistää sata tonnia postimerkkeihin, toiset muumimukeihin, kolmas lentoyhtiön kanta-asiakasstatukseen. Anna jätkän harrastaa. Dokkariin en olisi kylläkään lähtenyt mukaan.

Vierailija
144/169 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimpien matkustamista ei rajoita kuin rahapula, ilmastotuskaa voi käyttää tekosyynä.

Tämä. Pelko on toinen selittävä tekijä, ei uskalleta lähteä maailmalle, varsinkaan yksin.

Vierailija
145/169 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon pitää lentää että pääsee noihin kymppikerhoihin? Taviksella ei oikein mahkuja jos ei ole työnantajan maksamia lentoja.

Paljon. Onko muutoin askeettisesti elävä IT-osaaja sitten tänä päivänä tavis, lienee tulkinnanvaraista. Suurin osa hommaa 200-neliöisen talon. Tällä heebolla on eri prioriteetit. Eikä ne koneet näitä pisteiden keräilijöitä kuitenkaan puolillaan ole, kysynnän ja tarjonnan lakia (ja siten koneita ilmassa) ylläpitää yksinomaan turismi.

Vierailija
146/169 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon pitää lentää että pääsee noihin kymppikerhoihin? Taviksella ei oikein mahkuja jos ei ole työnantajan maksamia lentoja.

Paljon. Onko muutoin askeettisesti elävä IT-osaaja sitten tänä päivänä tavis, lienee tulkinnanvaraista. Suurin osa hommaa 200-neliöisen talon. Tällä heebolla on eri prioriteetit. Eikä ne koneet näitä pisteiden keräilijöitä kuitenkaan puolillaan ole, kysynnän ja tarjonnan lakia (ja siten koneita ilmassa) ylläpitää yksinomaan turismi.

Ei pidä, todella paljon on työmatkalentäjiä.

Vierailija
147/169 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä, todella paljon on työmatkalentäjiä.

Todella paljon, mutta silti turismiin verrattuna häviävän pieni osa.

Vierailija
148/169 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki paitsi lentäminen on turhaa. Vai miten se meni.. 

Vierailija
149/169 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 64 v, enkä ole koskaan lentänyt!

En minäkään. Ei minulla ole edes lentolupakirjaa. Toisinaan näen kyllä unia, joissa osaan lentää ihan vain hyppäämällä ilmaan.

Vierailija
150/169 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täähän oli sinällään ihan normijannu, reissaa eri maihin ja osaa ottaa hyödyt irti. Tiedän tyypin joka sahaa Hki-Oulu/Tukholma väliä joskus montakin kertaa päivässä tasojäsenyyden perässä. Järetöntä touhua. 

Vierailija
151/169 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli tuosta dokumentista aika epämiellyttävät fibat. Vaikka jättäisi pois sen jatkuvan lentelyn, niin silti.

Vierailija
152/169 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 64 v, enkä ole koskaan lentänyt!

En minäkään. Ei minulla ole edes lentolupakirjaa. Toisinaan näen kyllä unia, joissa osaan lentää ihan vain hyppäämällä ilmaan.

Lentounet on parhaita unia.

Vierailija
153/169 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelma oli aika huono, pintaraapaisu vain ainakin jos oli tarkoitus esitellä pisteiden keräilyä ja mitä etuja sillä saa. Ehkei se sittenkään ollut edes tarkoitus vaan vain esitellä hemmo joka lentelee hyvillä mielin ilman ilmastotuskaa. Ja sellaisia on paljon.

Vierailija
154/169 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme tyyppi. Lentokoneessa istuminen on tuolle se paras juttu elämässä. Joku neurologisesti erilaiseksi katsottava tyyppi kyseessä. 

Vierailija
155/169 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan se ollut puolentoista kuukauden reissulla Ausseissakin. Ohjelmaan nyt kuvattiin ilm. joku päiväreissu Stokikseen, toimittelijan budjetilla.

Vierailija
156/169 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osaa varata lennon niin osannee myös selvittää mitä varattu lento kartuttaa ja mitä sillä saa vai saako yhtään mitään. Dokkarin kaltaiset kikkailijat tuskin haluaa julkisesti availla metodejaan joten sinällään turha dokkari tai ainakaan turha puhua lentopisteistä aiheena. 

Vierailija
157/169 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisen sensitiivinen aihe kun ollut lähes jokaisen aviisin luetuimmissa mutta kommentointi on poistettu kaikista.

Vierailija
158/169 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentäminen saastuttaa, kysykää vaikka vihreiltä. Paitsi jos vihervassari lentää itse niin silloin se ei niin haittaa koska ne koneet lentää kuitenkin ja maailmanmatkailulla on työllistävä vaikutus.

Vierailija
159/169 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerään k-plussapisteitä, voisiko yle tehdä minustakin jutun?

Varmaan, jos oikeasti toimit yhtä kummallisesti. Eli ostat tavaraa vain saadaksesi pisteitä? Normaalille ihmiselle ne pisteet kertyvät automaattisesti, kun ostaa tarpeeseen. Ei osteta mahdollisimman kalliita juttuja, jotta saisi enemmän pisteitä. Normaalisti myös lennetään jotta päästään tiettyyn kohteeseen. Ei siksi, että siitä lennosta saa tietyt pisteet. Minkä tahansa pisteiden kerääminen on mun nähdäkseni sulaa hulluutta. Jos siis todella toiminnan tarkoitus on niiden pisteiden kerääminen, eikä sen asian saaminen, mistä niitä pisteitä kertyy.

Vierailija
160/169 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme tyyppi. Lentokoneessa istuminen on tuolle se paras juttu elämässä. Joku neurologisesti erilaiseksi katsottava tyyppi kyseessä. 

Maailmassa on lukuisa määrä eri harrastuksia. Tämä on niistä yksi.

Jos kaikki harrastaisi samaa kuin sinä, maailma olisi aika ankea ja yksitoikkoinen paikka.