Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä lapsuudenkodissasi halveksittiin?

Vierailija
29.04.2023 |

Vanhempani puhuvat yhä tulikivenkatkuisesti lihavuudesta.

Kommentit (170)

Vierailija
121/170 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Aikaisin nukkumaan. Kaikki nukkumisvaikeudet eivät olleet olemassa tai pelot, kiusaamiset, ahdistukset.

-Joulua piti viettää tylsän kaavan mukaan vaikka väkisin. Illalla vasta lahjat.

-Jos ei yrittänyt tarpeeksi. Lapsena piirsin monia tunteja koulutehtäviä koska en tiennyt että voisi pitää taukoa tai lopettaa. Muuten olisi huono omatunto. "Pitää tehdä aina parhaansa." Mutta mikä on liikaa?

-Kirkkojuhlat ja muut juhlat piti osallistua jos lapsena. Muu olisi ollut pyhäinhäväistys. Rippileirille vaikka väkisin ja muualle. 

Vierailija
122/170 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, että olisi halveksittu mitään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/170 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persusaastoja.

Nolo. Vai oletko 10v ei niitä sun persujas silloin ollu 

Perussuomalaiset perustettiin 1995, ja heidän kuuluisi jytkynsä tapahtui eduskuntavaaleissa 2011, eli 13 vuotta sitten.

Vierailija
124/170 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisia, lihavia, lihavia naisia, naapureita, välineurheilua, yrittämistä, lainaa, rahaa, naisia, kulutusta, muotia, populaarikulttuuria, ihmissuhteita, tunteita, ahkeruutta, opiskelua, hauskan pitoa, merkkipäiviä, muistamista jne. Sanoinko, että myös naisia halveksittiin? Vanhempani ovat aika vittumaisia tyyppejä, vaikka jo vanhoja. N45

Vierailija
125/170 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tuputtavia uskovaisia.

Uskovaisessa lapsuudenkodissani varoiteltiin tuon tuostakin maallisesta menosta. Meillä ei saanut katsoa televisiosta muuta kuin uutiset. Etenkin musiikkiohjelmia paheksuttiin. Mankassa pyöri jatkuvalla syötöllä jokin virsi- tai gospelkasetti.

Vierailija
126/170 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimonhakkaajia ja juoppoja. 

Vierailija
127/170 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kepua!

Demarikoti. 

Vierailija
128/170 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evakkojen perilliset perheessä puhuivat uutisia itänaapurista kuullessaan, että rssä on rssä vaikka voissa paistais, tai että ei ole rssään luottamista. Tiedä sitten onko se halveksuntaa ilman syytä vai kokemuksen tuottamaa syvää epäluottamusta. 

Vierailija
129/170 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia jo mainittuja mutta lisäksi: Opettaja- äidilläni oli teoria miksi yksinhuoltajaäitien lapsilla menee huonosti koulussa. Koska yksinhuoltajanaisethan ovat sellaisia naisia jotka lentelevät kukasta kukkaan eivätkä osaa päättää kenen miehen kanssa ovat. He ovat lyhytjänteisiä naisia jotka usein käyttävät humalahakuisesti alkoholia ja polttavat tupakkaa koska haluavat miellyttää miehiä. Mutta eivät miehet sellaista naista kosi. Joka on ollut monen miehen kanssa. Ehei. Isäsi muuten kosi minua jo kolmen kuukauden tapailun jälkeen. Ne ovat ihan toisenlaisia naisia ne toiset. Minulla on luokallani niitä ja minä heti otan selvää kun tulee uusia lapsia että ovatko heidän vanhempansa naimisissa. 

Minä olen muuten tosi vanha ja tästä on tosi paljon aikaa. 

Vierailija
130/170 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti halveksii tyttöjä/nuoria naisia, ja ainoa hyväksyttävä naisen malli on naisellinen hyvä jätkä. Hänestä tyypillinen nuori nainen oli tyhjäpää, pojat/miehet eivät taas ole. Tai siis kaikki stereotypiset tyttöjen jutut ovat huonoja, poikien - jos ei hyviä - niin ainakin parempia (esim romanttinen komedia vs. supersankarielokuva). Tytöt eivät saa ajatella ulkonäköä ja vaatteita, mutta on oltava kuitenkin vaivattoman ja luonnollisen laitettu. Ei saa ajatellakaan poikia (seksiä harrastavat nuoret naiset ovat kauhistus ja "hunningolla"), mutta pitää kuitenkin olla sellainen, että pojat ajattelevat juuri sinua. On oltava sanavalmis ja paksunahkainen, eikä saa loukkaantua pienestä (kuten koko elämän jatkuneesta naljailusta), koska muuten ei ole hyvä jätkä. Liian poikamainenkaan ei tietenkään saanut olla.

En usko, että siskoni, joka sopi täydellisesti tähän muottiin - paitsi että oli "hunningolla" - edes huomasi tätä. Minulle taas lapsuus oli yhtä helvettiä, sillä en sopinut tuohon muottiin, vaikka kuinka yritin.

Vierailija
131/170 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oopperaa, vasemmistoa, lihavia. Lisäksi vanhemmilla oli molemmilla erikseen joitain asioita, joita paheksuivat, kuten toisella maalaisten ihmetteleminen, vaikka metsässä vapaa-aikaansa käyttikin.

Vierailija
132/170 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oopperaa, vasemmistoa, lihavia. Lisäksi vanhemmilla oli molemmilla erikseen joitain asioita, joita paheksuivat, kuten toisella maalaisten ihmetteleminen, vaikka metsässä vapaa-aikaansa käyttikin.

Vuokralla asuvat unohdin listasta.

Vanhempani olivat kansainvälisiä, eivät olleet rasisteja tms. Todella ahkeria ja yrittelijäitä. Ehkä enemmän keski-eurooppalaisia kuin suomalaisia, poislukien tuo oopperan kauhisteleminen.

Vierailija
133/170 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia tuttavia tai sukulaisia, jotka eivät osanneet tai jaksaneet siivota tai korjata kotejaan tai ylipäätään viitsineet tehdä jotain itse, kuten ruokaa kotona. Väsymystä ei saanut valittaa. Ehkä ei ollut oikein ymmärrystä toisten ihmisten kyvyistä, taidoista  terveydestä tai tilanteesta.

Vierailija
134/170 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuutta

Vierailija
135/170 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhlaavaisuutta

Vierailija
136/170 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työläisiä. Isä ei voinut sietää niitä. Aina teroitti meille, että olemme työläisten yläpuolella. Monesti meni vappumarssille ilkkumaan.

Meillä äiti vihasi yrittäjiä ja kokoomuslaisia ja keskustalaisia. Vain vasemmistolaiset ja työläiset olivat ihmisiä. Meni monta vuotta elämästä pilalle tuon vassariaivopesun takia. Maailmalla sitten ymmärrys asioista laajeni enkä ikinä enää äänestäisi mitään vasemmistopuoluetta.

Olet yhtä paljon rajoittunut. 

Vierailija
137/170 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavia meilläkin. Arvatkaapa, millainen minä olin, jo vauvasta asti? En tiedä tuosta kehopositiivisuudesta, mutta kehorauhaa olisin toivonut jo lapsesta asti. Kun ei lapsi voi mitään hyvälle ruokahalulleen, kasvaa vain suurempi himo herkkuja kohtaan, kun ne kielletään tai niiden syömisestä tuli aina hirveä show.

Mulla ei ole lapsia enkä edes kaipaa koska en haluaisi ottaa tähän lapsen lihavuus -asiaan mitään kantaa.

Hahmotushäiriöinen ( ja muutenkin päästään kipeä) äiti syötti liikaa ruokaa, ja nautti kun sai katsoa ja naureskella valokuvista,  kuinka lihava olin ollut.

Sitten hän kehtasi valittaa miten sai kotonaan samaa kohtelua. Omasta mielestään hän yritti olla viisaampi. Hyvä että edes yritti, mutta ajatus ja teot menivät omia ratojaan.

Vierailija
138/170 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

-kerrostalossa asujia (soveliasta eläkeläisille, jotka eivät jaksaneet hoitaa enää omakotitaloa, lapsiperheelle kauhistus)

-rivitalossa asujia

-vuokralla asujia

-eronneita

-naimattomia

-kaikkia vasemmistolaisia

-vihreitä (siihen aikaan vihreät ei olleet vihervassareita vaan vihervihreitä, omituisia ituhippejä jotka halusivat suojella alueita ja harrastivat lintujen bongausta)

-homoja (käsite riittää yleiskäsitteeksi monenlaisille omituisuuksille, esimerkiksi naisellisesti pukeutuva mies tyyliin punkkari tai Dingon Neumann)

-juoppoja ja muita päihteiden käyttäjiä

-niitä jotka luulee olevansa missejä eli naiset jotka käyttävät aikaa, rahaa ja/tai vaivaa ulkonäköönsä. Silmien tuhrimisesta (kajal tai vastaava rajaus) erikoiskauhistelu

-rumia naisia

-lihavia

-hihhuliuskovaisia (sisältää kaikki lahkot yms)

-työttömiä, ihmisiä jotka on käyneet sossussa

-kirpputorilla kävijöitä

-viherpiiperöitä ml. kasvissyöjät 

-kettutyttöjä, eläintensuojelijoita

-itäautolla (Lada, Mosse) ajajia

-vosuja (useamman poika- tai miesystävän omanneet naiset)

-laiskoja (jotka ovat siis laiskoja niissä jutuissa joissa ei itse ole laiska)

-kotiäitejä (kunnon nainen menee takaisin töihin kun vanhempainpäiväraha loppuu)

-mut-ongelmaisia, näistä tosin puhuttiin rumemmalla sanalla kuten toki vosuistakin 😃

-maalaisia, juntteja ja yksioikoisia

-viisastelevia ja/tai puheliaita ämmiä

Tuossa nyt ensimmäiset mieleentulleet 😝

Vierailija
139/170 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä, joilla ei ole omaa mökkiä vaan esim. asuntovaunu.

Vierailija
140/170 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti inhosi lihaksia naisilla. Pisti minut jo pienenä balettiin. Sai slaagin, kun täysikäisenä kerroin käyväni kuntosalilla. Sama rouva kovaa vauhtia matkalla raihnaiseen vanhuuteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi