Puolison neljän vuoden rinnakkaissuhde
Ollaan oltu naimisissa yli 25 vuotta. Matkaan mahtuu tietysti niin ylä-kuin alamäkeä, mutta yhdessä ollaan pysytty ja kaksi jo täysi-ikäistä lasta. Reilu viikko sitten mies halusi ottaa aikalisän ja muuttaa erilleen ja sen jälkeen paljasti että on ollut neljän vuoden rinnakkaissuhde. Päätimme kuitenkin jatkaa avioliittoa ja puoliso lopetti toisen suhteen. Haluaa kuitenkin olla yhteyksissä vielä tuon toisen naisen kanssa, koska siitä on tullut hänelle hyvä ystävä. En oikein tiedä miten siihen suhtaudun... Olen antanut siihen luvan, sillä haluan luottaa ja mies on luvannut olla jatkossa uskollinen. Puhuttu ollaan paljon ja molemilla on kova tahtotila saada liitto toimimaan. Mutta silti mietin tuota yhteyksissä jatkossa olemista. Pitäsikö se kieltää?
Kommentit (367)
Provo. Ei kukaan ole tuollainen kuin ap. Vai plstoninen suhde toiseen naiseen😂. Kerropa ap miksi et voi erota? Onko sulla oma työ ja toimeentulo?
Pidä sen miehen pussit tyhjinä niin häntä ei enään jaksa kiinnostaa entiset säädöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Törmäsin deittisovelluksissa varattuihin miehiin, jotka osa olivat normaalin oloisia aviomiehiä ja isiä. Eksyksissä itsensä kanssa. En koskaan tavannut heitä, mutta mieleeni jäi pari tyyppiä. He luulivat ratkaisevansa parisuhdeongelmat salarakkaalla, mutta kun jatkoimme yhteydenpitoa pääsimme loppujen lopuksi kiinni itse ongelmiin.
Minä kunnioitin heidän vaimojaan, avioliittoaan, ja miksi en ollut kiinnostunut muuhun kuin kirjoittamaan ja soittamaan. He tarvitsivat jonkun toisen naisen ajatuksia pitkistä parisuhteista, vaihdevuosista, lasten kasvamisesta, siis ihan kaikesta, mitä he eivät osanneet puhua vaimolleen. He eivät osanneet sanoittaa itseään ja siihen tarvittiin joku muu auttamaan juuri siinä sanoituksessa.
Anna miehellesi lupa pitää yhteyttä toiseen naiseen, jos siitä on hyötyä teille yhdssä. Ja koska hän on miehesi ystävä voit aivan hyvin tavata naisen. Jos heillä on puhtaat jauhot pussissa tapaaminen onnistuu. Ole kuitenkin selvillä siitä hivuttaako miehesi pikku hiljaa itsensä kahden naisen väliin ja käyttää sinun luottamustasi hyväkseen. Ole varuillasi. Tiedän naisia, jotka roikkuvat varatuissakin saadakseen vain olla jonkun kanssa.
Älä viitsi. Höpönlöpöä tuo on. Yksikään avioliitto ei hyödy siitä, että mies pitää yksityistä yhteyttään johonkin naiseen, jonka kanssa setvii suhdettaan vaimoonsa ja avioliittoonsa. Eikä yksikään nainen nauti jonkun ylimääräisen ihmisen puuttumisesta hänen liittoonsa.
Vai vielä pitäisi ystävystyä naisen kanssa, joka on ylläpitänyt salaista suhdetta aviomiehen. Ei kenenkään vaimon kuulu sellaiseen alistua.
Ne kaksi on aikanaan pettäneet tätä vaimoa, nytkö heihin pitäisi ryhtyä luottamaan.
Liitto ei tasan tarkkaan siitä vahvistu.
Miehen on lopetettava kaikki yhteydenpito vieraaseen naiseen ja sillä siisti. Sitä ihmistä ei näiden kahden liitossa tarvita, jos aikovat yhdessä pysyä.
Mies on pettänyt rajusti vaimonsa, nyt jos tahtoo vaimonsa pitää, on alettava korjata virheitään ja ryhdyttävä oikeasti mieheksi, jota neljä vuotta vaimolleen näytteli. On rehellisyyden aika.
On ihan naurettavaa kuvitella, että olisivat ystäviä.... sille nauraa hevosetkin.
Minä en päästäisi sitä naista minun ja mieheni väliin päsmäröimään, eikä minun asiani kuuluisi hänelle tippaakaan, en todellakaan lähtisi moiseen mukaan.
Jos ei miehessä ole miestä jättämään se ihminen taakseen, lähtisin avioliitosta. Siinä pelattaisiin sitten jo minun ehdoillani.
Älkää naiset ryhtykö jalkaräteiksi.
Olen samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Pidä sen miehen pussit tyhjinä niin häntä ei enään jaksa kiinnostaa entiset säädöt.
Niin. Mulkkua miestä pitää siis kohdella pelkkänä munana.
Kuvitellaan että tämä olisi tositilanne eikä provo... sanoisin ap:lle, että tässä on kyse sinun rajoistasi, jotka sinulla on oikeus itse määrittää.
Jos mies on päättänyt, että toinen nainen on hänelle tärkeä sielunkumppani ja elämäntoveri, niin sinun ei pidä miettiä annatko vai etkö anna miehelle siihen lupaa, vaan että miltä sinusta tuntuu tietää, että mies käy tärkeät keskustelunsa toisen kanssa.
Ja miltä tuntuu se, että sinä olet se tarvitsevampi, joka tunkee miehen harrastukseen jotta teillä on kivaa yhteistä aikaa, ja miehen panos suhteen korjaamiseen on luvata että hän ei enää pane sivusuhdetta, vaan pitäytyy ainoastaan tunnetason pettämisessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Törmäsin deittisovelluksissa varattuihin miehiin, jotka osa olivat normaalin oloisia aviomiehiä ja isiä. Eksyksissä itsensä kanssa. En koskaan tavannut heitä, mutta mieleeni jäi pari tyyppiä. He luulivat ratkaisevansa parisuhdeongelmat salarakkaalla, mutta kun jatkoimme yhteydenpitoa pääsimme loppujen lopuksi kiinni itse ongelmiin.
Minä kunnioitin heidän vaimojaan, avioliittoaan, ja miksi en ollut kiinnostunut muuhun kuin kirjoittamaan ja soittamaan. He tarvitsivat jonkun toisen naisen ajatuksia pitkistä parisuhteista, vaihdevuosista, lasten kasvamisesta, siis ihan kaikesta, mitä he eivät osanneet puhua vaimolleen. He eivät osanneet sanoittaa itseään ja siihen tarvittiin joku muu auttamaan juuri siinä sanoituksessa.
Anna miehellesi lupa pitää yhteyttä toiseen naiseen, jos siitä on hyötyä teille yhdssä. Ja koska hän on miehesi ystävä voit aivan hyvin tavata naisen. Jos heillä on puhtaat jauhot pussissa tapaaminen onnistuu. Ole kuitenkin selvillä siitä hivuttaako miehesi pikku hiljaa itsensä kahden naisen väliin ja käyttää sinun luottamustasi hyväkseen. Ole varuillasi. Tiedän naisia, jotka roikkuvat varatuissakin saadakseen vain olla jonkun kanssa.
Älä viitsi. Höpönlöpöä tuo on. Yksikään avioliitto ei hyödy siitä, että mies pitää yksityistä yhteyttään johonkin naiseen, jonka kanssa setvii suhdettaan vaimoonsa ja avioliittoonsa. Eikä yksikään nainen nauti jonkun ylimääräisen ihmisen puuttumisesta hänen liittoonsa.
Vai vielä pitäisi ystävystyä naisen kanssa, joka on ylläpitänyt salaista suhdetta aviomiehen. Ei kenenkään vaimon kuulu sellaiseen alistua.
Ne kaksi on aikanaan pettäneet tätä vaimoa, nytkö heihin pitäisi ryhtyä luottamaan.
Liitto ei tasan tarkkaan siitä vahvistu.
Miehen on lopetettava kaikki yhteydenpito vieraaseen naiseen ja sillä siisti. Sitä ihmistä ei näiden kahden liitossa tarvita, jos aikovat yhdessä pysyä.
Mies on pettänyt rajusti vaimonsa, nyt jos tahtoo vaimonsa pitää, on alettava korjata virheitään ja ryhdyttävä oikeasti mieheksi, jota neljä vuotta vaimolleen näytteli. On rehellisyyden aika.
On ihan naurettavaa kuvitella, että olisivat ystäviä.... sille nauraa hevosetkin.
Minä en päästäisi sitä naista minun ja mieheni väliin päsmäröimään, eikä minun asiani kuuluisi hänelle tippaakaan, en todellakaan lähtisi moiseen mukaan.
Jos ei miehessä ole miestä jättämään se ihminen taakseen, lähtisin avioliitosta. Siinä pelattaisiin sitten jo minun ehdoillani.
Älkää naiset ryhtykö jalkaräteiksi.Olen samaa mieltä.
Siis muuten paitsi että en lähtisi avioliitosta. Mutta kaikki yhteys toiseen naiseen on lopetettava. - sama
Kannattaa muistaa kaksoisstandardi. Sinä hyvänä ihmisenä kuvittelet, että mies kohtelisi sinua samalla kärsivällisyydellä ja maksaisi tatpeen tullen takaisin. Ei tule tapahtumaan. Siinä kohtaa kohtaat elämäsi suurimman pettymyksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyisitkö kuvittelemaan, että tapaisitte kolmestaan ja selvittäisitte asiaa?
Mitä siinä rupateltaisiin? Ihan varmasti tilanne vaan pahenee, tulee vertailua ja pahaa mieltä. Ehkä olen ahdasmielinen, mutta tapaaminen ei ole hyvä idea, jos päämääränä on ruotia suhdetta ja miksi siihen on ajauduttu. Sellaiseen on terapeutit, ammattiauttajat.
Onhan tietysti tapauksia, että toisen naisen pakostakin näkee joskus, kun tulee ero ja on lapsia, joita roudataan edestakas, mutta se on sitten eri asia.
No sen takia, jos mies kerran haluaa pysyä "vain" ystävänä tämän naisen kanssa, niin eikö silloin ole ihan luonnollista, että vaimo tapaa miehellensä niin rakkaan ystävän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyisitkö kuvittelemaan, että tapaisitte kolmestaan ja selvittäisitte asiaa?
Mitä siinä rupateltaisiin? Ihan varmasti tilanne vaan pahenee, tulee vertailua ja pahaa mieltä. Ehkä olen ahdasmielinen, mutta tapaaminen ei ole hyvä idea, jos päämääränä on ruotia suhdetta ja miksi siihen on ajauduttu. Sellaiseen on terapeutit, ammattiauttajat.
Onhan tietysti tapauksia, että toisen naisen pakostakin näkee joskus, kun tulee ero ja on lapsia, joita roudataan edestakas, mutta se on sitten eri asia.
No sen takia, jos mies kerran haluaa pysyä "vain" ystävänä tämän naisen kanssa, niin eikö silloin ole ihan luonnollista, että vaimo tapaa miehellensä niin rakkaan ystävän?
Tuskin tämä oletettu toinen nainen rupeaisi mistään keskustelemaan. Jotain rotia nyt!
https://www.hyvakysymys.fi/artikkeli/sinulle-joka-olet-ollut-uskoton/
"Voit myös yrittää rauhoittaa tilannetta katkaisemalla tilapäisesti yhteytesi kolmanteen, ellet ole sitä jo tehnyt, ja teet tämän tiettäväksi puolisollesi. Yhteyden katkaisu tarkoittaa tässä todellista, kaikkinaista yhteyttä; mukaan lukien soitot, tekstiviestit, sähköpostit ja kirjeet. Tämä voi olla sinusta vaikeaa, mutta yhteydenpitosi kolmanteen pitkittää vääjäämättä alkuvaiheen epävakaisuuden aikaa, ettekä pääse keskenänne asiassa eteenpäin."
Onko aloitus keksitty? Tuntuu että pakko olla. Ei kai tuollaisia kynnysmattoja voi olla olemassakaan kuin ap?
Voit kyllä edellyttää, että hän katkaisee nyt kaiken yhteydenpidon sen toisen naisen kanssa. Hullu olet, jollet vaadi sitä. Ja ettäryhdytte aktiivisesti tekemään kaikkea mukavaa kahdestaan.
Ap, anna kaikkien tunteiden tulla. Tuska, raivo, viha, pettymys, epäilykset omasta riittävyydestä tms. Nyt älä ennen sitä lähde leikkimään hyvää ihmistä ja yliymmärtämään ja korjaamaan yksin tai päävastuullisesti.
Mies paskoi, mies korjaa. Siinä mitataan miehen motivaatio. Ei sinun kannata yksin rakentaa teidän liittoa uudelleen. Silmät auki ja aistit tarkkana! Sinua on pystytty huijaamaan 4 vuotta. Neljä! Vuotta!
Miehellä on keksimistä, miten saa hyvitettyä sinulle edes murto-osan noista vuosista. Pyydä hyvityksiä. Esim. että mies vie sinua ulos syömään, ostaa kukkia, vie viikonloppulomille, ostaa uuden timanttisormuksen, kokkaa aamiaista vuoteeseen, viettää kesälomaa kanssasi, pesee kylpyhuoneen. Voit kirjoittaa hänelle listan, millaisia hyvityksiä toivot. Pitkä lista konkreettisia toiveita.
Onko se lurjus pyytänyt anteeksi?
Vierailija kirjoitti:
Kunpa vaan olisikin provo, mutta ihan totisinta totta. En tiedä onko vielä jonkin sortin shokkivaihe päällä, vaikka en ole itkupotkuraivareita enää alun jälkeen saanutkaan, mielessä pyörii vain miksi? Mies on kertonut miten samanhenkinen tämä toinen nainen on ja pelkään että jos kiellän yhteydenpidon niin mies vetää taas erokortin tai ei päästä eteenpäin. Minä rakastan miestäni, olen aina rakastanut enkä halua erota. ap
Kuinka kauan jaksat elää sen tosiasian kanssa, että miehelläsi on toinen nainen? Älä alennut kynnysmatoksi!
Jatka miehen kanssa, koska sinähän käytännössä elät hänen rahoillaan. Siksi mietit tätä asiaa.
Toisen naisen kanssa ystävänä jatkaminen tarkoittaa että miehelläsi on edelleen suhde toiseen naiseen. Tunnon tuskissaan voi olla hetken "vain ystävä" eli jättää fyysisen puolen pois mutta henkinen yhteys pysyy. Jos heillä oli neljä vuotta suhde niin ei se teidän keskustelulla mihinkään katoa eikä mies sitä halua elämästään poistaa jos ystävyyden haluaa säilyttää. Mieti miltä sinusta tuntuu kun mies tulevina vuosina lähtee "ystävänsä" kanssa reissuun, elokuviin, golfaamaa tai mitä nyt tekevätkään yhdessä.
Terveisin toinen nainen joka monetta vuotta miehen "ystävä" mutta ei se suhde miksikään ole muuttunut vaikka mies sitä erilailla (omaan tilanteeseensa sopivasti) nimittääkin.
Silloin kun puolisosi lupasi pysyä sinulle uskollisena, hänellä oli vuosien suhde toisen naisen kanssa.
Nyt hän lupaa pysyä tuon toisen naisen platonisena ystävänä, koska tykkää hänestä kovasti.
Jos hän uskollisuuslupauksen aikana seurusteli ja harrasti seksiä, ystävyyslupauksen (joka on jo paljon löysempi kuin aiempi lupaus) aikana hän todennäköisesti tekee naisen kanssa lapsen ja menee kihloihin.