Puolison neljän vuoden rinnakkaissuhde
Ollaan oltu naimisissa yli 25 vuotta. Matkaan mahtuu tietysti niin ylä-kuin alamäkeä, mutta yhdessä ollaan pysytty ja kaksi jo täysi-ikäistä lasta. Reilu viikko sitten mies halusi ottaa aikalisän ja muuttaa erilleen ja sen jälkeen paljasti että on ollut neljän vuoden rinnakkaissuhde. Päätimme kuitenkin jatkaa avioliittoa ja puoliso lopetti toisen suhteen. Haluaa kuitenkin olla yhteyksissä vielä tuon toisen naisen kanssa, koska siitä on tullut hänelle hyvä ystävä. En oikein tiedä miten siihen suhtaudun... Olen antanut siihen luvan, sillä haluan luottaa ja mies on luvannut olla jatkossa uskollinen. Puhuttu ollaan paljon ja molemilla on kova tahtotila saada liitto toimimaan. Mutta silti mietin tuota yhteyksissä jatkossa olemista. Pitäsikö se kieltää?
Kommentit (367)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhuuko miehesi lapsille että sinulla olisi miehiä?
Ei tietenkään puhu, eikä sellaisia ole ollut. Eilen puoliso sanoi, että ovat menossa tämän toisen naisen kanssa treenaamaan ensi viikolla. Hyvä että avoimesti kertoi eikä piilottele, mutta sydämessä muljahti. Nyt yritän olla ajattelematta asiaa liikaa ja luottaa mieheni puheisiin. ap
Provohan tää taitaakin olla, ei kukaan voi olla noin hölmö. Mies on kusettanut sua 4 vuotta, kertoo ettei enää rakasta sua ja nyt syystä x sun pitää katsoa hiljaa vierestä kun se hengailee tän parhaan ystävänsä kanssa ja koetat luottaa? Voi ap, avaa silmäsi ja lähde!
Ei ole provo. Olen ollut aiemmin mustasukkainen, nyt yritän päästä siitä eroon. Meidän molempien käytös varsinkin riitatilanteissa on ollut todella toksista molemmin puolin, nyt koetetaan ottaa molemmat toisenlainen lähestyminen ja puhua avoimesti kaikesta. Se on yksi syy miksi haluan uskoa liiton jatkumiseen. Nyt kun puolison ei tarvitse peitellä menojaan niin hän ei ole niin ärtynyt kun aiemmin ja antaa myös aikaa ja huomiota minulle. ap
Ap, miksi teit tämän aloituksen? Olet toistuvasti ilmoittanut, että aiot jatkaa kynnysmattona oloa, eikä sitä mitkään neuvot muuta. Hyväksyt mieheltäsi ja hänen rakastajattarelta kaiken, mutä he tekevät tai sanovat. Joten miksi tämä aloitus?
Koska halusin ajatuksia muilta siitä, että puolisoni haluaa pitää yhteyttä tuohon naiseen. Olen tehnyt selväksi, että seksin harrastaminen tuon eikä kenenkään naisen kanssa ole ok, mutta yheydenpito ja treenaaminen on, kunhan niistä kerrotaan etukäteen, eli ei enää salailuja. ap
Ap, sinua ei siis haittaa yhtään, että miehesi ja hänen rakastajattarensa yhdessä puhuvat ja muistelevat 4 vuoden suhdettaan. Muistelevat sen käänteitä ja tapahtumia tavatessaan ja yhdessä treenatessaan, kunhan "eivät harrasta seksiä".
Ap on itse patologinen sarjavalehtelija ja tarinankertoja.
Palkkaa yksityisetsivä. Se on järkevintä, mitä voit tehdä, kun mitkään varoitukset eivät mene perille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään puhu, eikä sellaisia ole ollut. Eilen puoliso sanoi, että ovat menossa tämän toisen naisen kanssa treenaamaan ensi viikolla. Hyvä että avoimesti kertoi eikä piilottele, mutta sydämessä muljahti. Nyt yritän olla ajattelematta asiaa liikaa ja luottaa mieheni puheisiin. ap
Tietenkin mies on nyt mukava ja hyvällä tuulella kotona. Ei tarvitse salailla ja saavat viettää aikaa kakkosnaiden kanssa. Oikein mukava tilanne hänellä.
Miten ihmeessä voit edes kuvitella kontrolloivasi etteivät harrasta seksiä?
Ai niin, kun mies niin sanoo.
Olisin myös utelias kuulemaan miten suhde paljastui.
Vierailija kirjoitti:
Palkkaa yksityisetsivä. Se on järkevintä, mitä voit tehdä, kun mitkään varoitukset eivät mene perille.
Mitä se nyt enää auttaisi kun mies saa vapaasti tavata naista. Eivät he kai seksiä ulkona harrasta.
Mitä siis yksityisetsivä tässä tapauksessa muuta tekisi kuin ottaisi rahat.
Mun veikkaus on, että jos arvostaisit itseäsi, et sietäisi pätkääkään tuota käytöstä!
Et uskalla erota, koska et tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan?
Pelkäätkö olla yksin ja siksi suostut moiseen.
Et voi kieltää mieheltäsi mitään, tai voit mutta luuletko että siitä on apua.
Nyt vähän itsekunnioitusta nainen!
Rakkaus ilman rajoja ja totuutta ei ole rakkautta laisinkaan.
Jos lukisit Vanhaa Testamenttia Raamatusta, niin huomaisit, että Jumalakin vihastui synnintekijöihin. Jumalan oma kansa, israel, teki turhia lupauksia vuosi toisensa jälkeen, oli väkivaltainen, uppiniskainen, haureellinen, petollinen. Niin Jumalan viha syttyi ja hän hävitti kansasta yhtenä päivänä tuhansia ja tuhansia. Jumala on oikeudenmukainen ja kiivas Jumala. Hänen rakkautensa ei ole löperöä eikä Hänkään anna kiusata itseään loputtomiin. Synnin palkka on kuolema. Vain katuva ja parannuksen tekevä syntinen saa armon Jeesuksessa.
Israelia kohtasi paatumus, mutta lopun aikana Jumala pelastaa kansansa jäännöksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se nyt enää auttaisi kun mies saa vapaasti tavata naista. Eivät he kai seksiä ulkona harrasta.
Mitä siis yksityisetsivä tässä tapauksessa muuta tekisi kuin ottaisi rahat.
Jos mies on sanonut, että he menevät kuntosalille treenaamaan, mutta he menevätkin naisen kotiin tai hotellille, on se aika iso todiste siitä, että mies valehtelee. Etsivä myös näkee, miten he viettävät aikaansa, katsovatko toisiaan rakastuneesti, suutelevatko. En tyrmäsi suoralta kädeltä etsivän palkkaamista.
Vierailija kirjoitti:
Rakkaus ilman rajoja ja totuutta ei ole rakkautta laisinkaan.
Jos lukisit Vanhaa Testamenttia Raamatusta, niin huomaisit, että Jumalakin vihastui synnintekijöihin. Jumalan oma kansa, israel, teki turhia lupauksia vuosi toisensa jälkeen, oli väkivaltainen, uppiniskainen, haureellinen, petollinen. Niin Jumalan viha syttyi ja hän hävitti kansasta yhtenä päivänä tuhansia ja tuhansia. Jumala on oikeudenmukainen ja kiivas Jumala. Hänen rakkautensa ei ole löperöä eikä Hänkään anna kiusata itseään loputtomiin. Synnin palkka on kuolema. Vain katuva ja parannuksen tekevä syntinen saa armon Jeesuksessa.
Israelia kohtasi paatumus, mutta lopun aikana Jumala pelastaa kansansa jäännöksen.
Tällä tarkoitin sanoa, ettei Jumalakaan katso miehen avionrikkomista, valehtelua ja pelejänsä nyökytellen ja hymistellen. Jos Jumala vihastui, sinullakin on oikeus vihata syntiä.
Toiset ihmiset on elukoita. Puuttuu silloin empatiakyky.
Vierailija kirjoitti:
Törmäsin deittisovelluksissa varattuihin miehiin, jotka osa olivat normaalin oloisia aviomiehiä ja isiä. Eksyksissä itsensä kanssa. En koskaan tavannut heitä, mutta mieleeni jäi pari tyyppiä. He luulivat ratkaisevansa parisuhdeongelmat salarakkaalla, mutta kun jatkoimme yhteydenpitoa pääsimme loppujen lopuksi kiinni itse ongelmiin.
Minä kunnioitin heidän vaimojaan, avioliittoaan, ja miksi en ollut kiinnostunut muuhun kuin kirjoittamaan ja soittamaan. He tarvitsivat jonkun toisen naisen ajatuksia pitkistä parisuhteista, vaihdevuosista, lasten kasvamisesta, siis ihan kaikesta, mitä he eivät osanneet puhua vaimolleen. He eivät osanneet sanoittaa itseään ja siihen tarvittiin joku muu auttamaan juuri siinä sanoituksessa.
Anna miehellesi lupa pitää yhteyttä toiseen naiseen, jos siitä on hyötyä teille yhdssä. Ja koska hän on miehesi ystävä voit aivan hyvin tavata naisen. Jos heillä on puhtaat jauhot pussissa tapaaminen onnistuu. Ole kuitenkin selvillä siitä hivuttaako miehesi pikku hiljaa itsensä kahden naisen väliin ja käyttää sinun luottamustasi hyväkseen. Ole varuillasi. Tiedän naisia, jotka roikkuvat varatuissakin saadakseen vain olla jonkun kanssa.
Eivät kaikki siksi että roikkoisivat varatuissa että olisi vain joku. Varatut ovat hyvä vakip*no, suht tautivapaita jne. Itsellä on ollut viisivuotinenkin jutta varatun miehen kanssa jolla pieniä lapsia, ja halusin vain seksiä. Kun mies lopetti suhteen avovaimoonsa, jouduin muistuttamaan etten halua suhdetta. Siihen loppui vakijuttumme koska mies suuttui minulle. Vaikka olin jo alussa sanonut etten halua oikeaa suhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provohan tää taitaakin olla, ei kukaan voi olla noin hölmö. Mies on kusettanut sua 4 vuotta, kertoo ettei enää rakasta sua ja nyt syystä x sun pitää katsoa hiljaa vierestä kun se hengailee tän parhaan ystävänsä kanssa ja koetat luottaa? Voi ap, avaa silmäsi ja lähde!
Ei ole provo. Olen ollut aiemmin mustasukkainen, nyt yritän päästä siitä eroon. Meidän molempien käytös varsinkin riitatilanteissa on ollut todella toksista molemmin puolin, nyt koetetaan ottaa molemmat toisenlainen lähestyminen ja puhua avoimesti kaikesta. Se on yksi syy miksi haluan uskoa liiton jatkumiseen. Nyt kun puolison ei tarvitse peitellä menojaan niin hän ei ole niin ärtynyt kun aiemmin ja antaa myös aikaa ja huomiota minulle. ap
Ap, miksi teit tämän aloituksen? Olet toistuvasti ilmoittanut, että aiot jatkaa kynnysmattona oloa, eikä sitä mitkään neuvot muuta. Hyväksyt mieheltäsi ja hänen rakastajattarelta kaiken, mutä he tekevät tai sanovat. Joten miksi tämä aloitus?
Koska halusin ajatuksia muilta siitä, että puolisoni haluaa pitää yhteyttä tuohon naiseen. Olen tehnyt selväksi, että seksin harrastaminen tuon eikä kenenkään naisen kanssa ole ok, mutta yheydenpito ja treenaaminen on, kunhan niistä kerrotaan etukäteen, eli ei enää salailuja. ap
Ihminen saa tyydytystä, kun hän uskoo asioiden olevan siten kuin hän haluaa niiden olevan. Itsepetos tuo lohtua, mutta se valheellisuus on vaarallista ja voi murtaa lopulta ihmisen minuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Törmäsin deittisovelluksissa varattuihin miehiin, jotka osa olivat normaalin oloisia aviomiehiä ja isiä. Eksyksissä itsensä kanssa. En koskaan tavannut heitä, mutta mieleeni jäi pari tyyppiä. He luulivat ratkaisevansa parisuhdeongelmat salarakkaalla, mutta kun jatkoimme yhteydenpitoa pääsimme loppujen lopuksi kiinni itse ongelmiin.
Minä kunnioitin heidän vaimojaan, avioliittoaan, ja miksi en ollut kiinnostunut muuhun kuin kirjoittamaan ja soittamaan. He tarvitsivat jonkun toisen naisen ajatuksia pitkistä parisuhteista, vaihdevuosista, lasten kasvamisesta, siis ihan kaikesta, mitä he eivät osanneet puhua vaimolleen. He eivät osanneet sanoittaa itseään ja siihen tarvittiin joku muu auttamaan juuri siinä sanoituksessa.
Anna miehellesi lupa pitää yhteyttä toiseen naiseen, jos siitä on hyötyä teille yhdssä. Ja koska hän on miehesi ystävä voit aivan hyvin tavata naisen. Jos heillä on puhtaat jauhot pussissa tapaaminen onnistuu. Ole kuitenkin selvillä siitä hivuttaako miehesi pikku hiljaa itsensä kahden naisen väliin ja käyttää sinun luottamustasi hyväkseen. Ole varuillasi. Tiedän naisia, jotka roikkuvat varatuissakin saadakseen vain olla jonkun kanssa.
Eivät kaikki siksi että roikkoisivat varatuissa että olisi vain joku. Varatut ovat hyvä vakip*no, suht tautivapaita jne. Itsellä on ollut viisivuotinenkin jutta varatun miehen kanssa jolla pieniä lapsia, ja halusin vain seksiä. Kun mies lopetti suhteen avovaimoonsa, jouduin muistuttamaan etten halua suhdetta. Siihen loppui vakijuttumme koska mies suuttui minulle. Vaikka olin jo alussa sanonut etten halua oikeaa suhdetta.
Sanon vielä ap:lle. Eihän kukaan ketään omista. Jos suhdekammoisena alkaisin joskus oikeaan suhteeseen, saisi mieheni olla myös muitten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Toiset ihmiset on elukoita. Puuttuu silloin empatiakyky.
Onkohan ap:n mies narsisti?
Erittäin huono provo Porvoosta.
"Ero valehtelun ja itsepetoksen välillä on se, että valehdellessaan ihminen tiedostaa kertovansa valheen. Itsepetoksessa puolestaan ihminen vakuuttaa itsensä siitä, että valhe todella on totta.
Toisin sanoen itsepetokseen päätynyt ihminen ei tiedosta tekevänsä niin tai ainakaan hän ei aina ymmärrä sitä, ja juuri siinä lepää itsepetoksen valta. Niin kauan kun emme ymmärrä itsepetosta se saa pitää voimansa; oman hiljaisuutensa naamion takaa."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin mies on nyt mukava ja hyvällä tuulella kotona. Ei tarvitse salailla ja saavat viettää aikaa kakkosnaiden kanssa. Oikein mukava tilanne hänellä.
Miten ihmeessä voit edes kuvitella kontrolloivasi etteivät harrasta seksiä?
Ai niin, kun mies niin sanoo.Olisin myös utelias kuulemaan miten suhde paljastui.[/quote
Kerroin jo aiemmin, että mies sanoi haluavansa erota, mutta minä siihen suostunut. Sen jälkeen mies kertoi tästä rinnakkaissuhteesta. Hän ei halua tehdä yksipuoleista eropäätöstä vaan haluaa että se on yhteinen päätös. En vieläkään halua erota joten mies katkaisi fyysisen suhteen tuohon toiseen naiseen minun vaatimuksesta, mutta haluaa siis edelleen olla yhteydessä ja treenata hänen kanssaan. ap
En ihmettele, että Suomessa eroaa noin 65% kaikista pariskunnista. Liian moraalista toisen omistamista. Toista ihmistä ei voi omistaa. Hyvä seksielämä pitää miehen kotona, oli se sitten itse hommattua tai maksullista.
Huoraaminen ja maksullinen seksi, yök.
En käynyt missään terapiassa. Koin shokki- ja paniikkivaiheen, onneksi ystäviä oli lähellä. Heille selittelin ja puolustelin miestä ja hoin miten en tahdo eroa, en tahdo talon myyntiä, en tahdo osakkeiden jakoa ja surin lemmikkiä. Viikko- ja kuukausitolkulla.
Pikku hiljaa heidän sanansa alkoivat uppoamaan. Otin eron, talo myytiin ja osakkeet jaettiin. Lemmikki jäi minulle, minä sitä enemmiltä osin hoidinkin.
Mies oli jonkun aikaa toisen kanssa, nyttemmin kai heilläkin on jo tullut ero. En tiedä, emme ole osa toistemme elämää, kun olimme lapsettomiakin niin ei syytä. Kavereilta joskus kuulee, että mies on kysellyt kuulumisiani, ei herätä enää mitään reaktiota. Se on entistä elämääni, olen jatkanut eteenpäin.