Olen ainut lapsi. Mitä tapahtuu jos en suostu
ottamaan vastuuta isäni hautaamisesta/ota vastaan perintöä?
Perintöhän menee mun lapsilleni mutta mites toi hautaaminen?
Kommentit (61)
Hautauskulut otetaan perintörahoista ennenkuin ne jaetaan.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kysynyt äitisi mielipidettä asiasta?
Ovat eronneet 30 vuotta sitten. Tuskin tarvitsee tiedustella mielipidettä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, tiedän sen. Mutta jonkunhan täytyy hautaamiseen liittyvät asiat järjestää.
Hyvä kysymys, olisinpa tiennyt tuohon vastauksen muutama vuosi sitten kun hautasin alkoholisti-isäni, jota en ollut vuosikymmeniin nähnyt. Käteen jäi vain burn out ja hautajaiskulut, joihin hautausavustus ei riittänyt. Vieläkin ulosottovirasto jaksaa perätä kuolinpesältä varoja, joita ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, tiedän sen. Mutta jonkunhan täytyy hautaamiseen liittyvät asiat järjestää.
Laita ison tytön kengät jalkaan ja hoida itse.
Mieti mitä mallia näytät omille lapsillesi.
Sukulaiset voivat hoitaa ne asiat.
Tuskin ketään hautaamatta on jätetty joten ehkä sinun ei tarvitse huolehtia asiasta.
Sosiaalitoimi hoitaa hautaus asiat ja asunnon tyhjennyksen.
Jos kieltäydy perinnöstä, se jää lapsesi riesaksi. Ikävää, jos perintönä on esim huonokuntoinen talo, jota kukaan ei osta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita ison tytön kengät jalkaan ja hoida itse.
Mieti mitä mallia näytät omille lapsillesi.
Mulla on jo isot kengät.
Mutta kiitos tyhjästä. Et vastannut kysymykseen.
Ketään ei jätetä maanpäälle. Jos ei halukkaita omaisia ole tai isäsi ei ole jättänyt asiaa vaikka jollekin ystävälleen, yhteiskunta huolehtii hautauksen.
Googlaa, ap. Vi tun tyh mä oot jos täältä kysyt.
Sosiaalitoimi hoitaa jos sä et. Perintöä on sitten turha odottaa, varat katoaa sinne jonnekin edunvalvojan reikäisiin taskuihin.
Vierailija kirjoitti:
Googlaa, ap. Vi tun tyh mä oot jos täältä kysyt.
Täältä saan vastauksen nopeammin.
Menikö jotenkin tunteisiin?
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalitoimi hoitaa jos sä et. Perintöä on sitten turha odottaa, varat katoaa sinne jonnekin edunvalvojan reikäisiin taskuihin.
Jos avauksessa ilmoitin etten ota vastaan perintöä, miten ymmärrät lauseen? Hmm...
Sama tilanne, mutta onko reilua jättää huonokuntoinen talo alaikäisille lapsille? Kuka talon kulut sitten maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Sama tilanne, mutta onko reilua jättää huonokuntoinen talo alaikäisille lapsille? Kuka talon kulut sitten maksaa?
Onneksi minun ei tarvitse miettiä moista, ei kiinteistöjä huolena.
Mutta ei varmaankaan ole reilua, lisäksi alaikäisten lasten periessä saat vielä maistraatin riesaksesi.
Voisko isukki järjestellä mieleisensä monttubiteet etukäteen hautaustoimiston kanssa.
Itse olen tehnyt selväksi, että haluan tuhkauksen, ja tuhkat saa sijoittaa omalle tontilleni. Hautaustilaisuutta ei tule eikä hautakiveä.
Vierailija kirjoitti:
Alaikäinen lapsi ei voi kieltäytyä perinnöstä. Ikävä temppu jos jättää lapsen harmiksi perinnön. Kulut maksaa lapsi, viimeistään kun tulee täysi- ikäiseksi. Ja mahdollinen perintövero lankeaa hänelle myös.
Oletko kysynyt äitisi mielipidettä asiasta?