Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ainut lapsi. Mitä tapahtuu jos en suostu

Vierailija
28.04.2023 |

ottamaan vastuuta isäni hautaamisesta/ota vastaan perintöä?
Perintöhän menee mun lapsilleni mutta mites toi hautaaminen?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googlaa, ap. Vi tun tyh mä oot jos täältä kysyt.

Täältä saan vastauksen nopeammin. 

Menikö jotenkin tunteisiin?

Isän kuolema on raskas paikka vaikkei sitä edes itselleen myöntäisi. Myös silloin kun vihaa isäänsä. Ja oikeastaan, etenkin silloin.

Vierailija
22/61 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko isukki järjestellä mieleisensä monttubiteet etukäteen hautaustoimiston kanssa.

Itse olen tehnyt selväksi, että haluan tuhkauksen, ja tuhkat saa sijoittaa omalle tontilleni. Hautaustilaisuutta ei tule eikä hautakiveä.

Mun puolestani voisi aivan vapaasti, voi myös tehdä testamentin vaikka kodittomille kissoille. En halua enkä tarvitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis olla lakisääteistä, että jokaisella yli viiskybäsellä pitäis olla sopimus tehtynä liittyen hautausasioihin.

Vierailija
24/61 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä "hautaamisessa" on vaikeaa?? 

Vierailija
25/61 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö isälläsi ole yhtään sukulaista tai ystävää, joka voisi ottaa asian hoitaakseen? Entä mitä mieltä isä itse on tästä asiasta? 

Vierailija
26/61 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hautauskulut otetaan perintörahoista ennenkuin ne jaetaan.

Ei tässä varmaan ole rahasta kyse?

Vierailija
27/61 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isän kuolema on raskas paikka vaikkei sitä edes itselleen myöntäisi. Myös silloin kun vihaa isäänsä. Ja oikeastaan, etenkin silloin.

Minun ns. isäni on minulle täysin yhdentekevä. Toki ehkä hänen kuollessaan suren sitä ettei minulla oikeasti ollut isää. Mutta se on taas toinen juttu.

Vierailija
28/61 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä "hautaamisessa" on vaikeaa?? 

Siihen liittyy aika paljonkin järjesteltäviä asioita, vaikka menisi ihan minimivaatimusten mukaan. 

Vierailija
29/61 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hautauskulut otetaan perintörahoista ennenkuin ne jaetaan.

Kyllä, tiedän sen. Mutta jonkunhan täytyy hautaamiseen liittyvät asiat järjestää.

Hautaamisen järjestäminen on helppoa, jos kuolinpesällä on rahaa. Yhteys hautaustoimistoon ja he hoitavat kaiken, kun ottaa sellaisen palvelun. Perukirja kuolemassa on työläin osa.

Vierailija
30/61 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäis olla lakisääteistä, että jokaisella yli viiskybäsellä pitäis olla sopimus tehtynä liittyen hautausasioihin.

Miksi vain yli 50-vuotiailla? Ihminenhän voi kuolla ennen sitä ikää. 

Vierailija
31/61 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö isälläsi ole yhtään sukulaista tai ystävää, joka voisi ottaa asian hoitaakseen? Entä mitä mieltä isä itse on tästä asiasta? 

Sukulaiset vielä iäkkäämpiä. En tiedä mitä mieltä itse on, emme ole tekemisissä. Toivottavasti on hoitanut asian etukäteen. Viimeinen kiusanteko voisi hyvin olla ettei ole hoitanut.

Vierailija
32/61 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kieltäydy perinnöstä, se jää lapsesi riesaksi. Ikävää, jos perintönä on esim huonokuntoinen talo, jota kukaan ei osta.

Kumma miten tällä palstalla perinnön saaminen tuntuu olevan iso ongelma.

Vierailija
33/61 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun ns. isäni on minulle täysin yhdentekevä. Toki ehkä hänen kuollessaan suren sitä ettei minulla oikeasti ollut isää. Mutta se on taas toinen juttu.

Just tätä tarkoitin. Rakkaat muistot kantaisi vaikeimman yli, mutta jos muistot on p-skoja niin se on yhtä p-skassa kahlaamista.

Vierailija
34/61 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä, ap, olet rintaperillisenä kuolinpesän osakas, vaikka kieltäytyisit perinnöstä. Eli vähintään perunkirjoitukseen sinun on osallistuttava ja se on huomattavasti työläämpi asia kuin tilata hautaustoimistolta hautaamiseen liittyvät palvelut. 

Vierailija
35/61 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kieltäydy perinnöstä, se jää lapsesi riesaksi. Ikävää, jos perintönä on esim huonokuntoinen talo, jota kukaan ei osta.

Kumma miten tällä palstalla perinnön saaminen tuntuu olevan iso ongelma.

Ei pelkästään tällä palstalla. Ihan reaalimaailmassakin moni on tuskissaan, kun perii jonkun homeisen rotiskon jostain Pihtiputaan perukoilta, Katsos kun sellaisestakin on kuluja eikä kukaan halua sellaista ostaa. 

Vierailija
36/61 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukulaiset vielä iäkkäämpiä. En tiedä mitä mieltä itse on, emme ole tekemisissä. Toivottavasti on hoitanut asian etukäteen. Viimeinen kiusanteko voisi hyvin olla ettei ole hoitanut.

Ei kuolema tapahdu ikäjärjestyksessä :D

Vierailija
37/61 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautaustoimisto hoitaa kaiken.

Vierailija
38/61 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vaivaat päätäsi asialla, joka ei liity mitenkään sinuun? 

Vierailija
39/61 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hautaustoimisto hoitaa kaiken.

Vain, jos on rahaa maksaa palvelusta. 

Vierailija
40/61 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuolema tapahdu ikäjärjestyksessä :D

Sehän helpottais asiaa kovasti jos kuolisin ennemmin =) Mutta teoriassa hän kuitenkin kuolee ensin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi