Naapuri tupakoi parvekkeella jatkuvasti, mitä voin tehdä?
Naapuri suoraan alapuolella siis tupakoi jatkuvasti parvekkeella, käry tulee meille paitsi parvekkeelle mutta myös sisään asuntoon. Taloyhtiöön oltu usein yhteydessä, sanovat etteivät voi tehdä mitään kun on sana sanaa vastaan. Kuulemma pitää hankkia todisteita että tulee juuri siitä asunnosta tuo käry. Miten niitä todisteita sit pitäis asukkaana hankkia kun ei mulla mitään pääsyä ole kyseiseen asuntoon... ollaan jätetty useampi lappu jo postiluukusta, seuraavaks pitää varmaan ovelle mennä. Ärsyttää vaan että joku muu suoraan rikkoo taloyhtiön sääntöjä, mutta itse joutuu kärsimään ja tekemään salapoliisityötä saadakseen jotain todisteita mikä sitten kelpaa taloyhtiölle, huoh. Tupakointi siis kielletty täällä parvekkeilla ja asunnoissa, kaikki asunnot tässä talossa vuokrakämppiä.
Kommentit (34)
Kerrostalossa parveke tupakointi pitäisi lopettaa ihan kokonaan ja tehdä pihalle se erillinen tupakointi paikka. Ketju polttajilla säästyisivät rahat ja keuhkot kun pitäisi käydä röökillä pidemmällä saaden liikuntaakin. Järkyttävää että yölläkin pitää käydä tupakkaa vetämässä. Luulisi jo että keuhkot olisivat ihan lopussa siihen myrkytykseen. Työtön röökaaja saa astma piiputkin ihan ilmatteeksi mutta annas olla kun korona iski keuhkoihini kuin jysäri niin ei millään meinannut saada sitä avaavaa astma lääkettä vaikka olisin ne itse maksanut. Yhden satsin sain kokeeksi ja sitten ei reseptiä enää uusittu. Koronan jälkeen henki pihisee järkyttävän yskän jälkeen.
Juoppo ja ketju polttaja saa ihan kaiken helpotuksen vaivaan kun vaivaan. Ostin sitten pimeesti astma lääkettä juopolta ja se auttoi heti keuhkoihin.
Nyt olen ollut liikaa palstalla. Luin väärin: n- ri
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalossa parveke tupakointi pitäisi lopettaa ihan kokonaan ja tehdä pihalle se erillinen tupakointi paikka. Ketju polttajilla säästyisivät rahat ja keuhkot kun pitäisi käydä röökillä pidemmällä saaden liikuntaakin. Järkyttävää että yölläkin pitää käydä tupakkaa vetämässä. Luulisi jo että keuhkot olisivat ihan lopussa siihen myrkytykseen. Työtön röökaaja saa astma piiputkin ihan ilmatteeksi mutta annas olla kun korona iski keuhkoihini kuin jysäri niin ei millään meinannut saada sitä avaavaa astma lääkettä vaikka olisin ne itse maksanut. Yhden satsin sain kokeeksi ja sitten ei reseptiä enää uusittu. Koronan jälkeen henki pihisee järkyttävän yskän jälkeen.
Juoppo ja ketju polttaja saa ihan kaiken helpotuksen vaivaan kun vaivaan. Ostin sitten pimeesti astma lääkettä juopolta ja se auttoi heti keuhkoihin.
Mitä, missä voin kaupitella astmapiippuni? 😂
PS. Nykyään ne tupakointipaikat on purettu ja sit niitä tumppeja on pitkin pihamaita. Oon joskus vienyt itse tumppipurkin pihalle muutaman kerran ja aina kukkahattutädit on hävittäneet ne. Onko oikeasti parempi että ne natsat on siellä lasten jaloissa ja elukoiden syötävänä?
Linnutkin käyttää niitä pesätarvikkeinaan.
Vierailija kirjoitti:
Käy pummimassa siltä röökiä. Soitat sitä ovikelloa ihan moilasena.
Moilanen JA pulkkinen yhtäaikaa naapureina. Vois olla parempi muuttaa pois. Sukulaisella oli pahin mahdollinen naapuri. Umpijuoppo joka kännissä sytytti koko puisen kaksikerroksisen rivitalon tuleen. Se saatiin sammutettua siihen yhteen asuntoon. Viereiset asunnot sai savu ja vesivahinkoja.
Jos se on parvekkeella sallittu, niin et mitään. Itse muutin pois kun alakerran työtön oloneuvos poltti lähes kellon ympäri 3 kertaa tunnin aikana, eikä juuri poistunut kotoaan. Koskaan ei voinut tuulettaa kun öisinkin se myrkky haisi sisään. Jostain syystä se haisi välillä vähän hyttysmyrkylle se rööki?
Laita parvekkeelle kukkia ja kastele niitä oikein olan takaa niin että valuu alas aina kun syyyttää röökin . Tai pudistele pöytäliinasta leivänmuruja siinä yläpuolella .
Pummaa siltä rööki joka kerta kun menee tupakalle. Kyllä se nopeasti lopettaa parvekkeella tupakoinnin ja siirtyy suosiolla kauemmas polttelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tämä alakerran naapurisi sanoi, kun keskustelitte asiasta?
Minusta aloittajan kannattaisi mennä muutaman muun samassa rapussa asuvan tupakoimattoman naapurin kanssa oven taakse ja jutella sitten kasvotusten alakerran naapurin kanssa. Hänelle voisi osoittaa vaikkapa jonkun pihalla olevan tupakkapaikan, josta savu ei leviä asuntoihin tai rappukäytävään eikä tupakantumppeja ole joka paikassa. Yleensä ihmisiin tehoaa normaali järkipuhe eikä vain heippalappujen jättäminen.
Hommaa drone tai lainaa joltain. Sen lennätät kuvaamaan tupakointia ja näin saat todisteet.
Jokaisessa asunnossa saisi olla sellainen liesituuletin että se imee ruokin ja röökin käryt. Ei rajoittaisi elämää eikä häiritsisi muita.
Meillä naapuritalossa yksi osti vanhan Wartburgin eli 2-tahti warren ja meni aina tupakoitsijan parvekkeen alle säätämään kaasaria putki parvekkeelle päin 😂
Vierailija kirjoitti:
Jokaisessa asunnossa saisi olla sellainen liesituuletin että se imee ruokin ja röökin käryt. Ei rajoittaisi elämää eikä häiritsisi muita.
Monet ihmiset haluavat aukaista parvekkeen oven tuulettaakseen tehokkaasti asuntonsa ruuanlaiton jälkeen tai pitää sitä pidemmän aikaa auki lämpimänä vuodenaikaan. Olisi aika ankea tilanne jos pitäisi pitää kaikki luukut kiinni jonkun parvekkeella olevan tupakoitsijan takia. Onneksi asun sen verran tasokkaassa ja rauhallisessa taloyhtiössä, jossa näkyisi olevan erittäin vähän tupakoitsijoita eikä heitä näy ainakaan ulko-oven edessä tai lasitetuilla parvekkeilla.
Lopeta kiusaaminen ja keskity omaan elämääsi. Ntinatinati.