Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Surettaa ja harmittaa kylmä sää

Vierailija
28.04.2023 |

Koko pitkän talven taas odottanut kevättä ja kesää ja edelleen saa villahousut jalassa olla. Harmittaa ja vähän itkettääkin.

Ja ei, ei ole mahdollista muuttaa lämpimään. Ja kyllä, on isompiakin murheita elämässä.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesällä valitatte että on liian kuuma.

En mä viime kesänä edes käynnistänyt lattiatuuletinta kertaakaan. Oli ihan sopiva.

Vierailija
42/64 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko Suomessa maaliskuu on ollut pitkän ajan keskiarvoihin nähden melko lämmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas tykkään talvesta. Mulla on lämmin toppapuku ja kengät ja topparukkaset. Niillä on menty koko talvi. Pehmeet ja mukavat päällä. Enkä koko talvena pipoo tai päähinettä käyttäny, hupunkin oon ottanu pois. Niin ylilämpö pääse päästä pois, eikä muutenkan pipo kutita. Maanantai aamu oli tosi hienoo pakkasessa ja toppapuku hohti auringossa. Mutta vähän häikäsy haittoi kun en tykkää pitää aurinkolaseja kun kutittaa tollaset ylimääräset härpäkkeet. Sais vielä tulla tälläsiä kirpeitä aamuja.

Helsingissä ei hohda aurinko. On sumuista kuin Skotlannin nummilla ja niveliä kolottaa. 

Vierailija
44/64 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

" I don't care what the weatherman's saying"

Vierailija
45/64 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt ole mitenkään kylmä, vaan juuri sellaista kuin voi maaliskuulle odottaakin.

Vierailija
46/64 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt ole mitenkään kylmä, vaan juuri sellaista kuin voi maaliskuulle odottaakin.

Mutta tätä on kestänyt jo puoli vuotta. 

Vierailija
47/64 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas tykkään talvesta. Mulla on lämmin toppapuku ja kengät ja topparukkaset. Niillä on menty koko talvi. Pehmeet ja mukavat päällä. Enkä koko talvena pipoo tai päähinettä käyttäny, hupunkin oon ottanu pois. Niin ylilämpö pääse päästä pois, eikä muutenkan pipo kutita. Maanantai aamu oli tosi hienoo pakkasessa ja toppapuku hohti auringossa. Mutta vähän häikäsy haittoi kun en tykkää pitää aurinkolaseja kun kutittaa tollaset ylimääräset härpäkkeet. Sais vielä tulla tälläsiä kirpeitä aamuja.

Helsingissä ei hohda aurinko. On sumuista kuin Skotlannin nummilla ja niveliä kolottaa. 

Oltaiskin Skotlannissa! Niillä on siellä niin nättiä ja ihania vanhoja rakennuksia ja linnojakin. Mä kyllä kadehdin brittejä ihan älyttömästi.

Täällä meillä ei ole kuin neukkukuutioita ja lasikuutioita. Ei köyhälle edes mitään kivaa katseltavaa.

Vierailija
48/64 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä jaksa. Nyt siellä sataa TAAS lunta. 😭

Vierailija
49/64 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ainakin Hämeellinnassa paistaa aurinko.

Vierailija
50/64 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pitkä talvi on. Olen ihan väsynyt jo. Raahaudun päivästä toiseen joten kuten. Mitään en enää jaksa ja ilo ja energia on ihan lopussa.

Vierailija
51/64 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian pitkä talvi on. Olen ihan väsynyt jo. Raahaudun päivästä toiseen joten kuten. Mitään en enää jaksa ja ilo ja energia on ihan lopussa.

Samoin.

Vierailija
52/64 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muakin väsyttää ja masentaa. Maanantaina oli kiva kun paistoi aurinko. Nyt on vaan ankeaa ja kurjaa. Ulos ei huvita lähteä enää ollenkaan. En jaksa talvivaatteitakaan enää. 😥

No älä käytä talvivaatteita! Itse jätin toppatakin kun pakkasetkin loppui. Välikausitakilla pärjää ihan hyvin muutamassa pakkasasteessa, kunhan takki pitää tuulta. Farkkujen alle ei ole tarvinnut mitään koko talvena ja ulkoiluhousujen alle ohuet merinovillakalsarit. Toppahousut oli käytössä vain kun pakkasta oli parikymppiä tai enemmän. Paljon mukavempi liikkuakin, kun ei ole hikipäässä topannut hullua vaatemäärää. Se tekee ulkoilusta kurjaa. 

Tänä talvena on ollut enimmillään 5 housut päällekäin aluspöksyistä toppahousuihin. On pakko, jos ei aio kärsiä pissatulehduksista ja peräpukamista.

Auton p

Minäkin olen keski-ikäinen ja useasti synnyttänyt, mutta ei tuollaisia vaivoja. Eihän se kylmyys mikään bakteeri ole, joka aiheuttaa tulehduksen. Jostain syystä sulla pääsee bakteereja virtsateihin muista syistä. 

Vierailija
53/64 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Paistaisipas aurinko nyt edes joskus 😥

Vierailija
54/64 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä.

Vierailija
55/64 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muakin väsyttää ja masentaa. Maanantaina oli kiva kun paistoi aurinko. Nyt on vaan ankeaa ja kurjaa. Ulos ei huvita lähteä enää ollenkaan. En jaksa talvivaatteitakaan enää. 😥

No älä käytä talvivaatteita! Itse jätin toppatakin kun pakkasetkin loppui. Välikausitakilla pärjää ihan hyvin muutamassa pakkasasteessa, kunhan takki pitää tuulta. Farkkujen alle ei ole tarvinnut mitään koko talvena ja ulkoiluhousujen alle ohuet merinovillakalsarit. Toppahousut oli käytössä vain kun pakkasta oli parikymppiä tai enemmän. Paljon mukavempi liikkuakin, kun ei ole hikipäässä topannut hullua vaatemäärää. Se tekee ulkoilusta kurjaa. 

Tänä talvena on ollut enimmillään 5 housut päällekäin aluspöksyistä toppahousuihin. On pakko, jos ei aio kärsiä pis

Miten toppahousut ehkäisee peräpukamia? :D

Vierailija
56/64 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ihmiset ottaa esille Ilmatieteenlaitoksen nettisivut, ja sieltä tutkia miten eri vuosina maaliskuun keskilämpötilat ovat käyttäytyneet. Voin sanoa, että hajontaa on paljon. Joukkoon on mahtunut keskilämpötilaltaan lämpimiä kuukausia, mutta myös todella kylmiä. Muistelisin, että kylmin keskilämpötila Etelä-Suomen osalta on ollut -6,9 astetta. Näitä lukemia tuli eteen useampana vuonna, kun joitakin päiviä sitten selailin tilastoja.

Itse en ole koko talvena pitänyt pitkiä kalsareita. Housuina olen käyttänyt farkkuja tai collegehousuja. Kylmimpinä hetkinä olen vetänyt toiset housut päälle. Ne päivät milloin käytin paksumpaa toppatakkia, niin taitaa jäädä alle kymmeneen. Kevyellä toppatakilla mennyt koko talven, ja nyt muutama päivä sitten vaihdoin välikausitakkiin.

Vierailija
57/64 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää lumisade on ihan loputonta täällä pirkanmaalla :*(

Vierailija
58/64 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sataa vettä.

Vierailija
59/64 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, nyt ei ole kuin 20 astetta lämpimämpää kuin tammikuussa.

Vierailija
60/64 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne sitten tykkää noita vesisateita ja ukkosta ennustaa. Nyt on jo yli viikko menty tällä, että uutisten säätiedotus on lupaillut vesisateita vähän joka päivälle, mutta mitään ei ole satanut. Säätiedotus voisi ihan hyvin olla seuraavanlainen: kuvassa näkyy Suomen kartta, joka on pistetty täyteen sekä aurinkoa että sadepilveä ja salamaa, plus lämpötilat. Sitten ruutuun ilmestyy äijän pää, joka sanoo: Suattaapi se sattaa, mutta suattaapi se olla satamattakin. Siihen vois katsoja vaan todeta, että seleevä. Semmonen ennuste olisi ihan yhtä epäselvä, mutta eipähän lupailisi tyhjiä, mikä tekisi siitä paremman

Netistä kun katsoo paikkakuntakohtaiset ennusteet, niin ihan huuhaata, höpö höpö. Muuttuu ennuste hovissa joka tunti. Siinä on aurinko puolipilvessä, vesipisara ja salaman kuva. Sinisellä sateen mahdollisuus 30, 50 tai jotain prossaa, että se on just semmonen suattaahan se sattaa, mutta suattaapi se olla satamattakin. 

Sekin ukko on jo kuollut, joka ennusti koko kesän sään katsomalla hauen suuhun. Samoin sammakoista ennustanut on viskannut lusikan nurkkaan jo aikapäiviä sitten. Heidän ennusteet menivät 100% nappiin, niihin pystyi luottamaan, toisin kuin näihin nykyisiin vähän sinnepäin suuntaa antaviin arvailuihin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi