Ihmiset tyrkyttää mulle tarpeettomia säästövinkkejä.
Joo, olen pienituloinen, mutta tulen ihan hyvin toimeen. Pakollisten (asuminen, puhelin, bussikortti) kulujen jälkeen jää n 600 euroa. Tili tyhjenee vasta palkkapäivää edeltävänä päivänä, kun siirrän sieltä "loput" säästötilille. Yleensä n. 100-150 euroa.
Se, että olen siivoja, ilmeisesti tarkoittaa sitä, että kaikki omat mieliteot ja periaatteet on heitettävä romukoppaan ja yrittää venyttää penniä joka ikisessä asiassa.
Ruoka on sellainen asia, josta en pyri tinkimään. Toki syön aika perus elintarvikkeista tehtyä ruokaa enkä ole kovin suuriruokainen. Saan silti jatkuvasti kuulla miten tyhmä olen kun ostan merkkituotteita kaupan omien merkkien sijaan. Ymmärtämättä syytä tälle he pitävät mua tyhmänä, koska "samaa tavaraa se on". Kuivat linssit olisivat edullisempia kuin liemessä myytävät. Kävisit lidlissä kun Citymarket on niin kallis. Älä tilaa kotiin niin säästäisit sen kuljetusmaksun. Miksi ostat kahvilasta kalliin kahvin kun kotona voit keittää itse. Lista on loputon.
Pitääkö nää ihmiset mua tyhmänä? Kyllä mä ostan tietyn tyyppisiä asioita ihan omasta halustaen ja tiedostan, että halvallakin saisi. Ehkä paras olisi vain olla kotona, syödä makaronivelliä (veteen, ei täysjyvämakaronia) ja juoda pirkkakahvia näiden ihmisten mielestä. Kaikki vaan ei tätä halua ja senkin pitäisi olla ihan ok.
Sori, ärsytyskynnys meni erään henkilön vuoksi :D
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko lainaamassa muilta rahaa vai miksi he tyrkyttävät säästövinkkejä?
En todellakaan ole! Ja sitä yritän myös tässä ymmärtää ja toivoa vertaistukea. Oma ajatukseni on, että pitävät mua yksinkertaisena kun voisin säästää mahdollisimman paljon. Mulla menee vähän säästöön koko ajan, mutta en halua sen vuoksi kituuttaa ja lakata tekemästä itselleni iloa tuovia asioita nyt, jotta joskus vanhana voin sitten istua rahapussin päällä. Ei mulla mahdottomia määriä säästössä ole, mutta kuitenkin niin, ettei se kuuluista pesukoneen hajoaminen mun taloutta saisi epätasapainoon kuukausiksi.
Mutta kun osalle ei voi sanoa, että "kävin kahvilla paikassa x" kun tulee outo voivottelu siitä, miten mulla on edes varaa, kun olen niin pienituloinen. Siis täysin tietämättä palkkaani tai menojani.
- ap
Valitteletko sitten kaikille tulojesi pienuutta kun kerran tuputtavat neuvoja? Miksi he muuten niin tekisivät? Miksi et sano suoraan että pärjäät ihan hyvin? Nautitko kuitenkin jotenkin siitä että oletkin salavarakas?
Maailma on täynnä ihmisiä, jotka pitävät muita niin yksinkertaisina, että neuvovat ihan pyytämättäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko lainaamassa muilta rahaa vai miksi he tyrkyttävät säästövinkkejä?
En todellakaan ole! Ja sitä yritän myös tässä ymmärtää ja toivoa vertaistukea. Oma ajatukseni on, että pitävät mua yksinkertaisena kun voisin säästää mahdollisimman paljon. Mulla menee vähän säästöön koko ajan, mutta en halua sen vuoksi kituuttaa ja lakata tekemästä itselleni iloa tuovia asioita nyt, jotta joskus vanhana voin sitten istua rahapussin päällä. Ei mulla mahdottomia määriä säästössä ole, mutta kuitenkin niin, ettei se kuuluista pesukoneen hajoaminen mun taloutta saisi epätasapainoon kuukausiksi.
Mutta kun osalle ei voi sanoa, että "kävin kahvilla paikassa x" kun tulee outo voivottelu siitä, miten mulla on edes varaa, kun olen niin pienituloinen. Siis täysin tietämättä palkkaani tai menojani.
- ap
Valitteletko sitten kaikille tulojesi pienuutta kun kerran tuputtavat neuvoja? Miksi he muuten niin tekisivät? Miksi et sano suoraan että pärjäät ihan hyvin? Nautitko kuitenkin jotenkin siitä että oletkin salavarakas?
Maailma on täynnä ihmisiä, jotka pitävät muita niin yksinkertaisina, että neuvovat ihan pyytämättäkin.
Tämä. Ihmiset haluaa tehdä itse valintansa. Mulle maku ja laatu tärkeä. Mielummin vähemmän ja hyvää.
Kannattaa kuunnella eikä neuvoa.