Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten köyhien käy jos kaikista tuista leikataan?

Vierailija
27.04.2023 |

Ei kaikista ole työelämään mutta eivät pääse työkyvyttömyyseläkkeellekän. Kadulleko nämä ihmiset joutuvat?

Kommentit (558)

Vierailija
141/558 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä köyhien kannattaisi ottaa itseään niskasta kiinni ja alkaa ITSE tekemään jotain tilanteensa parantamiseksi.

"lisää tukia" ei korjaa yhtään mitään.

Vierailija
142/558 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä köyhien kannattaisi ottaa itseään niskasta kiinni ja alkaa ITSE tekemään jotain tilanteensa parantamiseksi.

Köyhät kippojen kanssa kaduille kerjäämään. Kerjuupaikan vuokraa köyhälle Romaniasta tullut liiga, mutta köyhälle jää melko usein 10 % tuloista kuitenkin, eli useita kymmeniä euroja viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/558 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhät kippojen kanssa kaduille kerjäämään. Kerjuupaikan vuokraa köyhälle Romaniasta tullut liiga, mutta köyhälle jää melko usein 10 % tuloista kuitenkin, eli useita kymmeniä euroja viikossa.

ai et muita keinoja keksinyt? Yksilön vastuu on täysin unohtunut Suomessa.

Vierailija
144/558 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä huvittaisi olla Petteri enää syksyllä.

Vierailija
145/558 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa köyhät viettävät kulutusjuhlia, köyhien koteihin kannetaan lähikaupasta kaljaa sadoilla euroilla kuukaudessa, leivän päälle levitetään paksu kerros leikkeleitä, jopa kinkkua ja kermajuustoa!

ps. Yhteiskunta maksaa köyhimpien vuokrat

Aivan, monissa maissa köyhillä ei ole yhtään mitään, joten aika vähästä Suomen köyhät valittavat.

Vierailija
146/558 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menevät töihin? Oliko kompakysymys?

Vierailija
147/558 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä huvittaisi olla Petteri enää syksyllä.

Mahtaakohan sedän sydän kestää kun alkaa syystuulet ja tulee lunta tupaan?

Vierailija
148/558 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten työkyvyttömyyseläkkeen käy? Meinataanko siitäkin siis leikata vai mikä on sen tilanne tällä hetkellä? Ymmärsin, että asumistuki on nyt vain ollut tapetilla... vai onko kyse nyt kaikista tuista?

Vierailija
149/558 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei toimeentulotuesta tulla leikkaamaan, vaan niistä suuremmista tuista. Esimerkiksi ansiosidonnaisesta ja asumistuesta.

Häh? Miksi toimeentulotuesta ei leikattaisi? Tietysti leikataan. 

Jos toimeentulotuesta leikataan, niin se osoittaa, että se on liian iso.

Minun yksi aikuinen lapseni elää tuilla mt-ongelmien ja fyysisten ongelmien vuoksi. Ei ole muuten pariin vuoteen tehnyt kertaakaan asunnossaan ruokaa. Tuomani pastakastikkeet ja wokkikastikkeet ovat menneet vanhaksi. Hän syö ulkona tai tilaa woltista ruokaa.

Jotenkin siis ajattelen, että tuista on leikattavaa, vaikka hänen kohdallaan tilanne on se, että saa kännykät ym vehkeet meiltä vanhemmilta.

Vierailija
150/558 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei toimeentulotuesta tulla leikkaamaan, vaan niistä suuremmista tuista. Esimerkiksi ansiosidonnaisesta ja asumistuesta.

Häh? Miksi toimeentulotuesta ei leikattaisi? Tietysti leikataan. 

Minun yksi aikuinen lapseni elää tuilla mt-ongelmien ja fyysisten ongelmien vuoksi. Ei ole muuten pariin vuoteen tehnyt kertaakaan asunnossaan ruokaa. Tuomani pastakastikkeet ja wokkikastikkeet ovat menneet vanhaksi. Hän syö ulkona tai tilaa woltista ruokaa.

Jotenkin siis ajattelen, että tuista on leikattavaa, vaikka hänen kohdallaan tilanne on se, että saa kännykät ym vehkeet meiltä vanhemmilta.

Jatkan: ja joo, tupakkaakin hänellä on varaa polttaa.

Vierailija
151/558 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten työkyvyttömyyseläkkeen käy? Meinataanko siitäkin siis leikata vai mikä on sen tilanne tällä hetkellä? Ymmärsin, että asumistuki on nyt vain ollut tapetilla... vai onko kyse nyt kaikista tuista?

Minimi takuueläke on kyllä aika iso.

Vierailija
152/558 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä asumistukea ja avustuksia vähennetään helpoiten niiltä, joilla on eniten tuloja. Eli työssäkäyviltä ihmisiltä asumistuki pois tai pieneksi.

Vierailija
153/558 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin työtön, menisin ravintolaan töihin. Saisi ruuan syödäkseen ainakin kerran päivässä.

youtubissa oli video kuinka karvankasvatus-alusta syö asiakkaan piikkiin keittiön puolella. Aina kun Kka- viipaloi pitsan valmiiksi niin viipaloi sen niin moneen osaan että voi syödä yhden siivun välistä. Asiakas ei huomaa kun laittaa jäljelle jääneet viipaleet hieman sikin sokin lautaselle !

Vierailija
154/558 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä asumistukea ja avustuksia vähennetään helpoiten niiltä, joilla on eniten tuloja. Eli työssäkäyviltä ihmisiltä asumistuki pois tai pieneksi.

Ja sen jälkeen ne on toimeentulotuella ja laskevat, ettei ehkä kannata tehdä enää töitä, kun ei siitä mitään hyödy.

Vierailija
155/558 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko kyllä sanoa, että vaatii rutkasti rohkeutta sanoa tuo mielipide siitäkin huolimatta, että sinun oma lapsesi elelee nimenomaan tuilla. Tästä hatunnosto.

Olen huomannut muuten ihan samanlaisen ilmiön. Oma tilanne on sellainen, että käyn töissä, mutta palkka ei meinaa riittää elämiseen. Samaan aikaan oma työttömänä oleva kaverini kehuskelee, että hän saa laitettua tuista jopa jonkin verran säästöön ja kävi syömässä jossakin ravintolassa, mihin itselläni ei olisi tällä hetkellä mitään asiaa. Kyllä tämä pikkasen kirpaisi ja saa minut välillä miettimään, että mitä varten olen tässä tilanteessa, jos pärjäisin ehkä itsekin jopa paremmin (tai vähemmällä vaivalla) ihan vaan tuilla.

Vierailija
156/558 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ei.Esim yh siivooja sen kyllä tarvitsee ja ansaitsee.

Vierailija
157/558 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä on kovaa köyhällä ihmisellä. Lisäksi jos vielä sairastut, niin se on vielä kovempaa. Kulut on samanlaiset kuin muilla ja syödä pitäisi jotain. Juhlaruokiin ei ole varaa tulevaisuudessa. Pitää syödä puuroa ja perunaa. Joskus vähän lihaa parempina päivinä.

Ei kyllä pidä paikkansa

Köyhänä kulut ovat aivan jotain muuta.

Huonoimpina aikoina minä tein itselleni kynttilöitä saamista kynttilänjämistå ja poltin niitä sellaisen kiiltävän tason päällä, jotta valaisi mahdollisimman paljon.

Pesukone oli rikki ja kävin ystäväni kodin taloyhtiön koneella pesemässä pari kk.

Yleensä käteen jäi n 50 e , kun laskut oli maksettu, asuntolainaa oli 10 v jäljellä

Vierailija
158/558 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko kyllä sanoa, että vaatii rutkasti rohkeutta sanoa tuo mielipide siitäkin huolimatta, että sinun oma lapsesi elelee nimenomaan tuilla. Tästä hatunnosto.

Olen huomannut muuten ihan samanlaisen ilmiön. Oma tilanne on sellainen, että käyn töissä, mutta palkka ei meinaa riittää elämiseen. Samaan aikaan oma työttömänä oleva kaverini kehuskelee, että hän saa laitettua tuista jopa jonkin verran säästöön ja kävi syömässä jossakin ravintolassa, mihin itselläni ei olisi tällä hetkellä mitään asiaa. Kyllä tämä pikkasen kirpaisi ja saa minut välillä miettimään, että mitä varten olen tässä tilanteessa, jos pärjäisin ehkä itsekin jopa paremmin (tai vähemmällä vaivalla) ihan vaan tuilla.

Samaa kokemusta: köyhällä on täysin uudet lastenrattaat, ja itse joutuu etsimään ne kirppariltä, kun rahat ei riitä.

Vierailija
159/558 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joltain jääkin ylimääräistä, niin se ei tarkoita että kaikilta jää. Ihmisten tilanteet ovat erilaisia.

Vierailija
160/558 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä on kovaa köyhällä ihmisellä. Lisäksi jos vielä sairastut, niin se on vielä kovempaa. Kulut on samanlaiset kuin muilla ja syödä pitäisi jotain. Juhlaruokiin ei ole varaa tulevaisuudessa. Pitää syödä puuroa ja perunaa. Joskus vähän lihaa parempina päivinä.

Ei kyllä pidä paikkansa

Köyhänä kulut ovat aivan jotain muuta.

Huonoimpina aikoina minä tein itselleni kynttilöitä saamista kynttilänjämistå ja poltin niitä sellaisen kiiltävän tason päällä, jotta valaisi mahdollisimman paljon.

Pesukone oli rikki ja kävin ystäväni kodin taloyhtiön koneella pesemässä pari kk.

Yleensä käteen jäi n 50 e , kun laskut oli maksettu, asuntolainaa oli 10 v jäljellä

Taas nuo maagiset "laskut" joita ei avata ollenkaan.. Ne LASKUT ovat seurausta OMISTA kulutusvalinnoistaan. eli syy löytyy peilistä kun ei elä tulojensa mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä