Miten köyhien käy jos kaikista tuista leikataan?
Ei kaikista ole työelämään mutta eivät pääse työkyvyttömyyseläkkeellekän. Kadulleko nämä ihmiset joutuvat?
Kommentit (558)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten käy köyhän jos kaikista tuista leikataan? Helppo ratkaisu, köyhä voi mennä töihin. Jos ei muiden tarjoama työ kelpaa, niin voi vaikka ryhtyä yrittäjäksi. Jos ei ole osaamista, niin opiskelemaan tai oppisopimuksella töihin. Nyt riittää lusmujen kannattelu.
Tai köyhä voi keksiä, että rikos kannattaa, varsinkin kun Suomessa poliisilla ei ole resursseja tutkia läheskään kaikkia juttuja ja lisäksi tuomiot ovat minimaaliset. Jos yleensä vankilaan joutuisi, saisi ainakin katon siksi aikaa pään päälle ja ilmaisen ylöspidon ja itse asiassa paremmat elinolosuhteet kuin monilla vanhuksilla on palvelukodeissa tai kotisairaanhoidon armoilla. Revi siitä oppisopimuksinesi.
Aika moni kaltaisesi myymälävaras joutuu yhdyskuntapalveluun eli palkattomaan työntekoon. Saattaa siis jopa olla yhteiskunnalle kannattava keikka.
Jos ei työnteko kiinnosta, niin ei varmaan syöminenkään. Ennen oli sanonta, "sen suu napsaa, kenen jalka kapsaa". Eli ei ole ilmaisia lounaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten käy köyhän jos kaikista tuista leikataan? Helppo ratkaisu, köyhä voi mennä töihin. Jos ei muiden tarjoama työ kelpaa, niin voi vaikka ryhtyä yrittäjäksi. Jos ei ole osaamista, niin opiskelemaan tai oppisopimuksella töihin. Nyt riittää lusmujen kannattelu.
Tai köyhä voi keksiä, että rikos kannattaa, varsinkin kun Suomessa poliisilla ei ole resursseja tutkia läheskään kaikkia juttuja ja lisäksi tuomiot ovat minimaaliset. Jos yleensä vankilaan joutuisi, saisi ainakin katon siksi aikaa pään päälle ja ilmaisen ylöspidon ja itse asiassa paremmat elinolosuhteet kuin monilla vanhuksilla on palvelukodeissa tai kotisairaanhoidon armoilla. Revi siitä oppisopimuksinesi.
Aika moni kaltaisesi myymälävaras joutuu yhdyskuntapalveluun eli palkattomaan työntekoon. Saattaa siis jopa olla yhteiskunnalle kannattava keikka.
Jos ei työnteko kiinnosta, niin ei varmaan syöminenkään. Ennen oli sanonta, "sen suu napsaa, kenen jalka kapsaa". Eli ei ole ilmaisia lounaita.
Sillä tavallahan sitä ylläpidetään ja lisätään työpaikkoja, kun työtä teetetään ilmaistyönä yhdyskuntapalveluksen ynnä kaiken maailman kokeilujen ja temppujen muodossa.
Niin kauan kuin toimeentulotukea ei leikata niin oikeasti köyhillä ei ole mitään hätää.
Onhan se naurettavaa että nyt tukirahoja maksetaan niille jotka pärjäävät muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kuin toimeentulotukea ei leikata niin oikeasti köyhillä ei ole mitään hätää.
Onhan se naurettavaa että nyt tukirahoja maksetaan niille jotka pärjäävät muutenkin.
Olen oikeasti köyhä, pienituloinen eläkeläinen mutta toimeentulotukea ei tipu, ei edes lääkkeiden ostoon. Ja sossusta on turha hakea mitään harkinnanvaraista kun ei ne ota edes hakemusta vastaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään. Toimeentulotuki juoksee aina
Hah, jos nettotulot on 900e/kk ja jo vuokraan menee 350e/kk, et ole oikeutettu toimeentulotukeen. Ei kyllä juuri jää rahaa enää ruokaan kun maksat tuosta vielä sähkön, puhelimen ja netin ja lääkkeet. Lääkkeisiin ei aina rahat edes riitä.
Saahan sähkölaskulla jo vajeen aikaiseksi jolloin lääkkeet siirtyy korvattaviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä tavallahan sitä ylläpidetään ja lisätään työpaikkoja, kun työtä teetetään ilmaistyönä yhdyskuntapalveluksen ynnä kaiken maailman kokeilujen ja temppujen muodossa.
Yhdyskuntapalvelus menee esim. kirkon puuhasteluihin, joten se oikeastaan säästää veronmaksajien rahoja, jos joku näpistelijä joutuu vaikka virsikirjoja lajittelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko jotenkin idiootti? Jos siihen yhteiskuntapalveluun ei suostu, joutuu tonne häkkiin. Se maksaa yhteiskunnalle 300 päivässä ja se mikä jos on loistava keskisormen näyttö.
Joten itse vain sanoisin hv en tee. Minkäs teette, lähettäkää maija pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se naurettavaa että nyt tukirahoja maksetaan niille jotka pärjäävät muutenkin.Olen oikeasti köyhä, pienituloinen eläkeläinen mutta toimeentulotukea ei tipu, ei edes lääkkeiden ostoon. Ja sossusta on turha hakea mitään harkinnanvaraista kun ei ne ota edes hakemusta vastaan!
Toimeentulotukea saa kyllä, jos on oikeutettu siihen. Eläke miinus menot ( vuokra, vastike, asuntolainan korot, sähkö, vesi, kotivakuutus, reseptilääkkeet ja tk- sekä poliklinikkamaksut) ja jos ei jää miinuslaskun jälkeen 550 euroa elämiseen, niin saat toimeentulotukea. Kannattaa laskea Kelan laskurilla, näkee onko oikeutettu tt-tukeen. Jos et ole, niin tulosi ovat liian suuret menoihin nähden. Helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Köyhyys on valinta
Arvovalinta?
Nyt kaikki vihervassarit kuolee köyhyyteen.
Voi harmi :))
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ihan p puhetta...esim minulla on niin sanottua varallisuutta joka ei tuota mitään rahaa mutta estää tr tuen saannin kun olen nimellisesti varakas sossun mielestä vaikka todellisuudessa varakkuuteni on suuri vitsi.
Omistan maata ja myös metsää josta ei nyt ole saatavissa mitään tuloa mutta on menoja.en voi myydä koska näillä on myös muita omistajia ja tulevaisuuden kannalta olisi järkevää pitää omistukset omissa käsissä....olen siis varakas köyhä vaikka todellisuudessa omaisuuteni arvolla ei saisi edes neukkukuutiota kaupungin lähiöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhyys on valinta
Arvovalinta?
Jos valitsee itse laiskottelun, niin että muut joutuvat maksamaan laiskottelun kulut, niin siitä on arvot kaukana. Itsekkyys, laiskuus, ahneus ovat perinteisesti olleet syntejä. Toivon todella, että työkuntoisilta makoilijoilta viedään kaikki mahdollinen lieka. Jos ei työ maita, niin sopii muuttaa johonkin köyhien kolhoosiin.
Vierailija kirjoitti:
Kansanedustajat nostivat palkkaansa 500 euroa ylöspäin ja mitä ihmeen kaikkia etuja niillä on jätti palkan lisäksi vielä.
Työmarkkinatuki köyhä sai naurettavan parin kympin inflaatio nousun siihen minimi tukeen joka on jälkeen jäänyt jo ajat sitten hintojen ja elintason noususta. Näillä hinnoilla sen pitäisi olla jo 1000 euroa käteen vähintäänkin jotta ihminen sillä rahalla pärjäisi näillä hinnoilla.
Omia palkkoja ja etuja nostellaan ihan surutta vain vaikka olisi mitkä ajat. Ei oikein ole uskottavaa se että pitää leikata.
Marinn hallitus nosti palkkoja, kannattaa muistaa tämä! Köyhien puolustajana pidetyt puolueet nostivat edustajien palkkoja. Uutta hallitusta ei ole valittu vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se naurettavaa että nyt tukirahoja maksetaan niille jotka pärjäävät muutenkin.Tuo on ihan p puhetta...esim minulla on niin sanottua varallisuutta joka ei tuota mitään rahaa mutta estää tr tuen saannin kun olen nimellisesti varakas sossun mielestä vaikka todellisuudessa varakkuuteni on suuri vitsi.
Omistan maata ja myös metsää josta ei nyt ole saatavissa mitään tuloa mutta on menoja.en voi myydä koska näillä on myös muita omistajia ja tulevaisuuden kannalta olisi järkevää pitää omistukset omissa käsissä....olen siis varakas köyhä vaikka todellisuudessa omaisuuteni arvolla ei saisi edes neukkukuutiota kaupungin lähiöstä.
Kyllä osaomistajuuden voi myydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansanedustajat nostivat palkkaansa 500 euroa ylöspäin ja mitä ihmeen kaikkia etuja niillä on jätti palkan lisäksi vielä.
Työmarkkinatuki köyhä sai naurettavan parin kympin inflaatio nousun siihen minimi tukeen joka on jälkeen jäänyt jo ajat sitten hintojen ja elintason noususta. Näillä hinnoilla sen pitäisi olla jo 1000 euroa käteen vähintäänkin jotta ihminen sillä rahalla pärjäisi näillä hinnoilla.
Omia palkkoja ja etuja nostellaan ihan surutta vain vaikka olisi mitkä ajat. Ei oikein ole uskottavaa se että pitää leikata.
Marinn hallitus nosti palkkoja, kannattaa muistaa tämä! Köyhien puolustajana pidetyt puolueet nostivat edustajien palkkoja. Uutta hallitusta ei ole valittu vielä.
Vasemmistopuolueilla oli myös ennätysmäärä avustajia eduskunnassa. Osa myös suhmuroinut kaikennäköisissä yhdistyksissä. Korkeapalkkaisia pestejä jaettiin tutuille, tuttujen lapsille jne.
Ai että miten köyhille käy? He menevät vihdoin töihin. Sitten on rahaa elämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se naurettavaa että nyt tukirahoja maksetaan niille jotka pärjäävät muutenkin.Olen oikeasti köyhä, pienituloinen eläkeläinen mutta toimeentulotukea ei tipu, ei edes lääkkeiden ostoon. Ja sossusta on turha hakea mitään harkinnanvaraista kun ei ne ota edes hakemusta vastaan!
Toimeentulotukea saa kyllä, jos on oikeutettu siihen. Eläke miinus menot ( vuokra, vastike, asuntolainan korot, sähkö, vesi, kotivakuutus, reseptilääkkeet ja tk- sekä poliklinikkamaksut) ja jos ei jää miinuslaskun jälkeen 550 euroa elämiseen, niin saat toimeentulotukea. Kannattaa laskea Kelan laskurilla, näkee onko oikeutettu tt-tukeen. Jos et ole, niin tulosi ovat liian suuret menoihin nähden. Helppoa.
Enpä saa. Hakemukset tulee bumerangina takaisin. 550e elämiseen? Ei ikinä. Saan olla onnellinen jos jää satanen kuukaudeksi ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se naurettavaa että nyt tukirahoja maksetaan niille jotka pärjäävät muutenkin.Tuo on ihan p puhetta...esim minulla on niin sanottua varallisuutta joka ei tuota mitään rahaa mutta estää tr tuen saannin kun olen nimellisesti varakas sossun mielestä vaikka todellisuudessa varakkuuteni on suuri vitsi.
Kyllä osaomistajuuden voi myydä.
Juu niin voi mutta en siltikään saa TT tukea kun olisi tämä pakkomyynnilla saatu raha tilillä jota nyt hetken aikaa syötäisiin.
Tämä pakkomyyminen tekee juuri sen koyhytymisen kierteen joka tekee pysyvästi köyhiä ..
Tämä ain tarkoittaa että ruuat täytyy kerätä roskiksesta ..toivottavasti ei tarvitsisi rikoksiin ryhtya
Tulee ahteri-inflaatio.