Vanhemman tietokoneen käyttm
Olen käyttänyt jo kaksikymmentä vuotta Windows XP:llä pyörivää osbornea. Lapset ovat puhuneet sen olevan hölmöä nykyään. Itse kyllä pidän kovasti osbornesta ja XP:stä, mutta kuulemma ei netissä saisi pitää. Pakkohan minun on, jotta laskujen maksamista varten ei tarvitse raahautua pankkiin ja uutiset saa luettua. Onko lasten huoli todellinen? Toivoisin vastauksia tietokoneista tietäviltä. Kiitos jo etukäteen!
Kommentit (95)
XP on ainoa oikea Windows!
Ei mullakaan ole XP:n jälkeen ollut enää Windowsia.
XP on jo vanha eikä sille ole tukea. Sen koko käyttäminen on tietoturvariski. Viisas päivittää Windows 11.
Ei toimi kaikkien pankkien sivut enää XP:llä ja tuostapa taidan tietääkin pankkisi.
Vierailija kirjoitti:
XP on jo vanha eikä sille ole tukea. Sen koko käyttäminen on tietoturvariski. Viisas päivittää Windows 11.
Windows on aina tietoturvariski!
En kyllä käyttäisi Windows 11 vaikka minulle maksettaisiin. Aivan älytön järjestelmä. Tuntuu, ettei rauhaa saa mainoksista ja muulta mukana tulevalta roskalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä meinaat? Windows yhdelletoista on tuki ja virussuoja. XP:n tai vastaavan käyttäjät ovat joko vanhoja tai tyhmiä
Vierailija kirjoitti:
Ei toimi kaikkien pankkien sivut enää XP:llä ja tuostapa taidan tietääkin pankkisi.
No jopas jopas. Nyt ap taitaa olla lirissä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoh hoijaa. Yhdessä artikkelissakin sanottiin ettei tietovuotoja olisi mikäli kaikki käyttäisi uusinta Windowsia päivityksineen!
Juhank kirjoitti:
En kyllä käyttäisi Windows 11 vaikka minulle maksettaisiin. Aivan älytön järjestelmä. Tuntuu, ettei rauhaa saa mainoksista ja muulta mukana tulevalta roskalta.
Mitä ihmettä horiset! Kun on suojaukset kunnossa ja adblock toimii niin ei huolta!
Ap, kyllä lasten huoli todellinen! XPlle tulee kaiken maailman virukset ja vastaavat. Nettiin älä ainakaan mene!
Tietokone ekspertti kirjoitti:
Ap, kyllä lasten huoli todellinen! XPlle tulee kaiken maailman virukset ja vastaavat. Nettiin älä ainakaan mene!
Ei tule, se vaan ettei sillä useat nettisivut enää edes aukea.
Vierailija kirjoitti:
Juhank kirjoitti:
Mitä ihmettä horiset! Kun on suojaukset kunnossa ja adblock toimii niin ei huolta!
Windows 11 on suoraan sanottuna typerä. Kaipaan niitä aikoja kun vielä ei tarvinnut sen seitsemää tiliä käyttääkseen konetta. Tyhmäkin tietää, että Microsoft vakoilee kaikkea mitä tuollaisella tekee.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minulla ainakin aukeaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minulla ainakin aukeaa!
Juu niin varmaan. Tuskin edes tiedät mikä käyttöjärjestelmä sulla käytössä
XP n turvallinen. Kukaan ei enää osaa tai viitsi tehdä sille viruksia ;-)
Käytössä laajasti maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Miten pihalla joku voi olla ehdottamalla 11:n päivitystä vanhaan antiikkiseen koneeseen? Ei siihen saa mitään yhtätoista asennettua, kun ei vastaa sen vaatimuksia.
Vierailija kirjoitti:
XP n turvallinen. Kukaan ei enää osaa tai viitsi tehdä sille viruksia ;-)
Käytössä laajasti maailmassa.
Ehkäpä juuri siksi ei ole turvallinen. Hakkerit juuri hyödyntävät tuollaisia aukkoja, joita ei paikata aktiivisesti. Ja vaikka uusia viruksia ei tehtäisi, on silti kamalasti vanhoja haittaohjelmia.
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä pelkkä Windowsin päivitys auta. Koko setti uusiksi. Ei ole kallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten pihalla joku voi olla ehdottamalla 11:n päivitystä vanhaan antiikkiseen koneeseen? Ei siihen saa mitään yhtätoista asennettua, kun ei vastaa sen vaatimuksia.
Sitten olisikin jo aika hankkia uusi moderni kone!
Kuka muka käytää xp enään!