Pystyykö äkkipikainen ihminen olemaan kaupan kassalla töissä?
Tilanteeni on sellainen, että minulla on töissä provikkapalkka ja se pienenee koko ajan. Jotain muuta duunia pitäisi hankkia, mutta en tähän hätään keksi oikein mitään. Olen tullut viime vuosina äkkipikaiseksi ja sen vuoksi olen ajatellut, että minun ei kannata koskaan tehdä mitään asiakaspalvelutyötä. Itsehillintäni ei pitäisi kuitenkaan. Nyt en kuitenkaan tiedä, onko minulla parempaa vaihtoehtoa kuin joku Alepan kassan homma tai vastaava (jos sinnekään kelpaan). Pitäisikö minun yrittää jotain tuollaista vai jatkaa vielä miettimistä? Mitä te tekisitte tässä tilanteessa?
Kommentit (6)
Työhöösi kuuluisi asiakaspalvelu joka vaatii
Piiiiiiitkää pinnaa jota AP: lla ei ole.
Sorry.
Lehmän hermoillakin varustettu henkilö voi olla jonain päivänä olla kuin viulun kieli ja päästää sammakoita suustaan. Ja sitten lehdet kirjoittelevat kuinka ilkeä kassa/asiakaspalvelija siellä ja tuolla olikaan. Ai kamalaa, kun oli kärttyinen ja sanoi pahasti!
Fiksustikin voi sanoa "pahasti" esim. "Nyt kiitos riittää, minun ei tarvitse kuunnella tällaista. Tämä ei johda mihinkään." Puhelimeen tämä on helpompi sanoa ja sen jälkeen voi lyödä vaikka luurin korvaan. Kassalla tietysti vähän eri.
No jos ei ole parempaa vaihtoehtoa, niin totta kai menet sinne kauppaan töihin! Se, että pettävätkö hermosi jonain päivänä, on sitten sen päivän murhe. Tärkeintä on, että saat jostain rahaa elämiseen.
Miksi ap (ja muutkin) kuvittelevat että kaupan kassalle niin vain mennään töihin? Yhtä kassamyyjän paikkaa hakee kymmenet ellei jopa sadat hakijat.
Suositten ap:lle sanomalehtien varhaisjakelua, ap saa sitten veetuilla variksille kun hermot menee.
Usein jos asiakas vattuilee, sillä on jonkun asian kanssa hätä (kaupan hyllyllä tai muu asia) ja etsii ratkaisua.