Pihaasi saattaa ilmestyä kesällä yllätysvieras, joka ei puhu välttämättä suomea, varoittaa Maanmittauslaitos.
Sumpit pihisemään!
Lumien sulettua maastossa ja haja-asutusalueilla alkaa liikkua kartoittajia ja maanmittausinsinöörejä. Kartoittajat päivittävät Suomen maastotietokantaa, johon Suomen kartat perustuvat. Kartoittajat tekevät työnsä lähinnä ilmakuvien perustella.
Jos tietoja ei saa ilmakuvista, maanmittauslaitoksen työntekijät piipahtavat talojen tai kesämökkien pihoilla tarkastamassa rakennusten määrän, sijainnin tai onko kyseessä asuin- vai talousrakennus. Vierailujen ajankohtia ei ikävä kyllä voida ilmoittaa etukäteen.
Maanmittauslaitoksen työntekijät tunnistaa työvaatteista, henkilökortista ja auton kyljessä olevasta tunnuksesta. Ostopalveluna Maanmittauslaitokselle kartoitusta tekevät työntekijät eivät välttämättä puhu suomea tai ruotsia. Heidän kauttaan saa kuitenkin tarvittaessa yhteyden Maanmittauslaitoksen kartoituksesta vastaavaan työnjohtajaan.
Kommentit (26)
Ei tule mun yksityisalueelle! Fakta tieto!
Onko tämä sitä että koitetaan saada kiinteistöveroa enemmän?
Eikö siitä pitäisi ilmoittaa etukäteen, kun tullaan tontille?
Linkki?
Siinäpähän töröttää mittakeppi pystyssä. "Ai lav juu"
Miksei ne osaa kilpailuttaa ja vaatia suomenkielistä palvelua?
No minkä maalaisia ne sitten oikein ovat? Kiinalaisia, thaikkuja?
Eikö siihen hommaan nyt voinut millään palkata suomalaisia. Eikö kukaan työtön suomalainen olisi osannut tarkastaa rakennusten määrää ja sijaintia?
Me on hävitty tää peli!!
Luulin, että tällainen sekoilu on lopetettu!
Miksi ne eivät puhu suomea? Minä olen työtön 61v eukko, voisin mittailla pihoja suomenkielellä. Osaisin esitellä itseni, sekä kertoa, millä asialla olen.
Tunnistaako muka suomalaiset maanmittauslaitoksen työvaatteet ja tunnukset???
Aikaisemmin "palovaroitin kauppiaat" tunkivat pihaan ja nyt sitten "maanmittauslaitoksen" ulkomaalaisvahvistukset. Pihat ovat yksityisaluetta. Ei sinne nyt hitto vie voi tulla joku mokeltajajoukko tekemään "kartoituksia".
Paitsi tietenkin venäläiset ja kompostitarkastaja.
Saavat meidän rotikan niskaansa jos pihalle tulevat ilman lupaa:3
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että tällainen sekoilu on lopetettu!
Never stop the madness.. tai miten tää menikään...
Vierailija kirjoitti:
Mut jos on komee? ;-)
Silloin se otetaan yksityiskäyttöön, ainakin testataan.
Tästä saisi hauskan Kummeli sketsin, niin kuin kompostitarkastajastakin... Parantaista odotellessa 🤣
Ei muuten tule. Koirat on portilla ennen kuin ehtivät autostaan ulos.
Minkä takia Suomessa on koko ajan menossa aprillipäivä?
Ne ovat vuokratyöntekijöitä työnantajanaan jonkun veroparatiisiin rekisteröidyn työvoimavuokrausyhtiön alihankkija maassamme. Kunhan saavat aarit ja nurkat jiiriin niin kopioivat aineiston. Syksyn varalle. Osaavat sitten pimeän turvin hankkia lisätienestiä pihoilta. Kotiin lähtöä odotellessa.
Hakkasin just yhden tollasen ja sitten seuraavana päivänä tuli jehovat.Ammuin niiltä lasit säpäleiksi.Nyt ootellaan käräjiä!T:maaseudun ukko
Se on talouspaperirullalla päähän jos tulee nuuskimaan. Tai lähtiskö juoksemaan jos viskelisi sitä kävyillä?