IL: Tökerö kysymys kaupassa veti Marin sanattomaksi Kassakin pyöritteli silmiään
https://www.iltalehti.fi/ravinto/a/88bd87c6-c993-4682-89e8-f12c84fa85d1
No huhhuh. Vain Suomessa.
Kommentit (48)
Tuskin kukaan uskoo, että myyjät tuollaisia huutelisi.
En ollut vielä ymmärtänyt että voisin kaupassa hävetä ostoksiani tai vahtia muiden ostoksia. Ostan sen mitä tarvitsen, jos rahaa riittää mukaan lähtee myös karkkeja ja sipsejä eikä hävetä tippaakaan. Ei kiinnosta muiden asiakkaiden lihavuudet/laihuudet saati ostokset. En usko että kassaakaan kiinnostaa. Olen normipainoinen, en siis lihava mutta en myöskään "tikissä".
Heh :D Koskaan ei ole hävettänyt ostaa mitä haluan/tarvitsen, omilla rahoillani. Punalappuisia ostan jos löydän. Karkkeja ostan jos mieli tekee.
Eikä hävetä syödä taukohuoneessa mitä syön.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä? Onko suomalaisilla todella päissä vinksahtanut pahasti jos pitää hävetä mitä ostaa? Minuu ei todellakaan hävetä lastata kassalle mitä ostan.
Ei muakaan, onneksi tollanen ei vaivaa mua yhtään ! Käydään kerran viikossa kaupassa ja lasti on sen mukaan, jos juhlapäiviä tai pyhiä, niin on varmasti herkkujakin tai jos lapsenlapsia tulossa.
Mä en voi itse ymmärtää, että mitä häpeää tuossa pitäisi tuntea. Tuntuu ettei suomalaiset osaa olla missään ilman häpeää, kaupassa hävettää, puhelimeen hävettää vastata, hävettää vastata jos toinen kysyy jotain. Pitäisikö vähän yrittää kasvattaa sellaista kuin itsetunto. Se on kuitenkin aika tärkeä asia meille ihmisille.
Jos joku kysyisi että meinaatko syödä nuo kaikki, niin sanoisin että kotona on 5 lasta ja puoliso. Ei kai siinä sen kummempaa. En osaisi loukkaantua.
Nuori kaveri oli kassajonossa maksamassa. Samanikäinen tyttö kassana. Sanoi kaverille kondomeista, joita tämä oli ostamassa, että xxl koko on aivan liian iso tälle. Kassa käväisi hyllyillä vaihtamassa kokoon S ja sanoi, että ne ovat sopivan kokoiset tälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse hyvässä tikissä olevana en kerää katseita kaupassa, vaikka lastaisin kärryn täyteen mättöä. Nää artikkelin valittajat ovat pomminvarmasti läskejä. En voi ymmärtää tota herkkujen syömistä. Jos lihavat häpeävät jopa ruoka kaupassa, niin eikö olis aika lopettaa se hemmetin herkuttelu? Mikä siinä on niin vaikeeta. Ei herkut niin hyviä voi olla. Valailla niin moni muu asia elämässä estyy/vaikeutuu läskiensä takia, mutta silti senkin lisäksi kärsivät julkisesta häpeästä eivätkä siltikään tee asialle mitään? En voi ymmärtää.
Minua hävettäisi kehuskella että olen hyvässä tikissä. Melkoista narsismia.
Koska olet läski.
Eikö sinua hävetä ostaa lihaa ja makkaraa kaupasta? Minua kait hävettäisi.
Sössöttämään. Enpä ole tuota sanaa kuullut aikuisen, vakavasti otettavan ihmisen käyttävän. Taitaa pikkuisen pipo kiristää. Vastasin tuohon kommenttiin "salilla käy normaaleja ihmisiä". Tuon kommentin kirjoittaja (joka olet ilmeisesti sinä), ei ole normaalia, sivistynyttä ihmistä nähnytkään. Pitäisikö sunkin treenata vielä enemmän, niin saisit tuon lapsellisen uhittelun purettua johonkin fiksuun toimintaan.