Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minna Haapkylä tuomittiin myymälävarkaudesta

Vierailija
27.04.2023 |

Mitä ihmettä, lähde Seiska. En osaa linkittää.

Kommentit (1873)

Vierailija
241/1873 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvostus meni täysin tähän naiseen.

Oliko jotain erityistä arvostusta tähän mennessä? Näyttelijä näyttelijöiden joukossa.

No kyllä aiemmin pidin häntä ihan normaalina suht fiksuna tyyppinä. Tällaisen käytöksen jälkeen en enää voi.

Vierailija
242/1873 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huikein selitys ikinä mitä tulee myymälävarkauteen. Jos on loheen lapunkin vaihtanut kyse ei ole paniikkikohtauksesta.

Näyttelijä Minna Haapkylä näpisti ruokaa, huijasi lohen hinnassa ja teki tuhoa Prismassa – Kommentoi IL:lle tekojaan (iltalehti.fi)

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/a0abd45c-4d42-412b-8b44-ae67643…

Haapkylä kommentoi

Iltalehti tavoitti Haapkylän puhelimitse. Haapkylän mukaan tapahtuneessa on kyseessä väärinkäsitys.

– Sain paniikkikohtauksen, ja yritin hakea vartijalta pikakassalta apua. Hän kieltäytyi auttamasta, ja yritin poistua kaupasta mahdollisimman nopeasti. En nähnyt enkä kuullut kunnolla, ja näkökenttäni oli kapea.

Tilanteessa tapahtui Haapkylän mukaan väärinymmärrys. Hänellä oli omien sanojensa mukaan vartijan kanssa kielimuuri.

– Sillä seurauksella minua syytetään näpistyksestä. Olin siinä ihan sekaisin, ja olin ottanut itselleni ihan ihmeellisiä tavaroita, ja lähdin kassalta maksamatta.

– Minua syytettiin väkivaltaisesta käytöksestä, vaikka olin paniikkihäiriössä. Myös poliisit kutsuttiin paikalle.

Haapkylän mukaan tilanne päättyi siihen, että hän maksoi kaikki ostoksensa.

– Se oli todella pelottava ja kammottava tilanne kaiken kaikkiaan, hän summaa.

Haapkylän mukaan hänellä on parhaillaan selvityksessä, rikottiinko hänen oikeuksiaan tapahtumien aikana.

– Ongelma tässä on se, että tässä on sana sanaa vastaan, Haapkylä toteaa.

No juu.... kerrrankos sitä paniikkikohtauksessa ottaa kaupassa lohifileen ja liimaa lohifileen viivakoodin päälle edullisemman myyntitarran. Ja jättää kassalla tuotteita rekisteröimättä. Ja hajottaa vielä kiinniottotilassa kaupan laitteistoa. 

Tosi uskottavaa. 🤣 Ei luoja miten NOLOA!!! Tämä paniikkikohtausselittely tekee koko casesta vieläkin nolomman.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/1873 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai näyttelijöillä kummoinen palkka ole..

Eihän se suuresta palkasta ole kiinni. Henkilöllä on muunlaisia ongelmia, kuin rahahuolia. Noin yleensä.

Vierailija
244/1873 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myymälävarkaus, rikoksena pieni,

mutta miettikää mitkä seuraukset. Varmaan koko suku häpeää ja kärsii. Aika kohtuutonta.

Vierailija
245/1873 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen voi olla kleptomaani tai hakea jännitystä varastelusta. Ihminen voi töppäillä ja kaikki menee yhdellä kauppareissulla kauhealla tavalla pieleen. Ihminen voi järkyttyä kiinnijäämisestä ja joutua paniikkiin, jolloin tekee hulluja asioita.

Kaiken tuon voi vielä ymmärtää, vaikka sitä ei tule hyväksyä.

Mutta kun tuo sama ihminen jatkaa uhriutumista ja kiinnijäämisen jälkeen epäilee omia oikeuksiaan poljetun, kun on  ITSE töppäillyt niin silloin ei hänelle heru kyllä yhtään sympatiaa.  

Mikään ei ole niin vastenmielistä kuin rikollinen, joka ei osaa pyytää anteeksi vaan kokee tulleensa väärin kohdelluksi. Hyi!

Vierailija
246/1873 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava roolimalli lapsilleen! Onneksi niiden lasten isä on täysipäinen ja sivistynyt Hannu-Pekka Björkman.

Vierailija
247/1873 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihtoi lohifileeseen halvemman hintalapun, eli teki lievän petoksen. Ja kehtaa puhua, että kaikki johtui paniikkikohtauksesta. Jäi kiinni ja yritti paeta. Rikkoi kiinniottotiloissa toisten omaisuutta. Kerta kaikkiaan epärehellinen. Eihän tuossa ole kyse muusta kuin rikollisuudesta. Miksi hän keksii jotain paniikkikohtaushöpinää. Ei kai se hintalapun vaihto ole paniikkikohtaus, vaan rikollista toimintaa.

Ihminen oikeassa paniikkikohtauksessa kiiruhtaisi ulos sieltä kaupasta mahdollisimman nopeasti ja jättäisi ostokset sinne. Ei todellakaan jäisi vaihtelemaan mitään hintalappuja. Törkeää sekä varkaus mutta myös selitys!

Jep. Mulla on jääny kauppaan usemman kerran ostoksia, laukku, lompakko, puhelin, kerran lapsetkin kun piti äkkiä päästä ulos kaupasta.

Ei tulis mieleenkään jatkaa ostoksia.

Vierailija
248/1873 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsepalvelukassat pois, noissahan on aivan liikaa mahdollisuuksia epärehellisyyteen.

Minä suosin perinteisiä kassoja, joissa tavarat voi laittaa liukuhihnalle ja maksaa käteisellä. En edes ala pakkaamaan tavaroita ennen kuin olen maksanut ne kassalla, sillä ennen maksusuoritusta ne ovat vielä kaupan tavaroita. Samalla haluan antaa sille edeltäneelle asiakkaalle aikaa pakata tavaransa samalla kun ne minun tavarani menevät sen kaukalon toiseen nurkkaan.

Vierailija
249/1873 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Minnalle on oma isä opettanut ettei pieni huijaaminen haittaa ja Minna on opettanut tämän omille pojilleen kin niin tarvitseeko ihmetellä että jäi nyt kiinni näpistyksestä ja petoksesta? Jos loppusumma oli 58e ja maksoi niistä vain osan ja lohesta saatu rikoshyöty oli 30e niin lopullinen rikoshyöty on voinut olla esim. 60e. Jos tuon tekee joka kauppareissulla aletaan puhua isoista summista.

Vierailija
250/1873 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulla kun avasin nettiseiskan niin naurahdin että nyt ei ole aprillipäivä en uskonut otsikkoa todeksi, ajattelin sen liittyvän johonkin kuvauksiin. 

Mutta totta se oli. Vaikea kuvitella Minnaa myymälävarkaana. Fiksuna ihmisenä olen häntä pitänyt. 

Woke se on.

Vierailija
251/1873 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan aina piispa Irja Askolan sanat: Ei tiedän tarvitse olla hyviä ihmisiä, riittää, kunhan olette ihmisiä.

Kaikkea hyvää Minna Haapkylälle.

Vierailija
252/1873 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vähän ihmettelinkin sillon tätä otsikkoa...ei ihan tavallista menoa heillä...mitäs nyt semmostesta tylsästä asiasta kun lasten koulunkäynti....

"Minna Haapkylä on hakenut lapset kesken koulupäivän yllätysmatkoille – kertoo nyt, miksi ei siedä harmaata arkea"

Onkohan hällä kaksisuuntainen.

Voi olla myös b-klusteri (narsisti, epävakaa, huomionhakuinen) tai psykopaatti. 

Eksä (narsisti) varastaa, mutta ei tunnusta edes jäädessään kiinni. 

Totta. Luin nyt tarkemmin, jotenkin tuo lohen päälle väärän hintalapun liimaaminen ei vaikuta ihan "pelkältä" maanisen käytökseltä. 

Juu, mutta kaksisuuntaisessa maniavaiheessa saattaa kadota taju oikeasta ja väärästä, ihminen ikään kuin kokee olevansa oikeutettu tekemään ja ottamaan itselleen mitä vaan. Myös otsalohkoon vaikuttavat sairaudet poistavat estoja (esim. otsalohkodementia), persoona muuttuu ja käytös saattaa olla kummallista ja normeista poikkeavaa. Meinaan, että jos olisi ollut tapana aina varastella, niin kai se olisi jo jäänyt kiinni aikapäiviä sitten. Jos käytös muuttuu yhtäkkiä tuollaiseksi, niin kyllä silloin on syytä epäillä jotain mielenterveyden häiriötä tai pahempaa. 

Vierailija
253/1873 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä oli pöllinyt?

Hän ei ehtinyt varastaa mitään vaan jäi verekseltä kiinni. Hän väitti että kyseessä oli  väärinkäsitys ja kielimuuri vartijan kanssa. Toivottavasti valvontakamerat olivat päällä.

Eikö henkilöä, joka varastaa ja jää verekseltään kiinni, voi kutsua varkaaksi? Minusta voi ja tuo, että vaihtaa tavaroihin halvempia hintalappuja on jo hyvin suunnitelmallista varkautta.

Vierailija
254/1873 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmantähdistä muistan että ainekin Winona Ryder ja Kim Richards ovat jääneet rysän päältä kiinni. Mutta ei nyt sentään ruokavarkaissa. Kaikki on Suomessa vähän pienempää. Jopa varastelevien näyttelijöiden saalis:D

Vierailija
255/1873 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He,he olen minäkin meinannut lähteä maksamatta itsepalvelukassalta vahingossa, mutta itse hokasin sen ja maksoin. Sitä, kun vaan laittaa ostokset viivakoodilukijan läpi menemään niin olettaa että se oli tässä ja menoksi. Monellekkohan on vaihingossa käynyt näin?

On kai niitäkin, jotka tekee tarkoituksella , kai?

Tää tapahtui ihan normikassalla kun asiakas meinas lähteä maksamatta. Hän ei tosin itse asiaa huomannut ennen kuin myyjä huikkas asiasta.

Asiakas palasi kassalle maksamaan ostoksensa ja se siitä.

Vierailija
256/1873 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa diagnosointi! Kuuluu vain lääkärille.

Vierailija
257/1873 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvostus meni täysin tähän naiseen.

Oliko jotain erityistä arvostusta tähän mennessä? Näyttelijä näyttelijöiden joukossa.

No kyllä aiemmin pidin häntä ihan normaalina suht fiksuna tyyppinä. Tällaisen käytöksen jälkeen en enää voi.

No, tulihan hän ulos kaapista erottuaan miehestään vaikka heillä oli kaksi yhteistä lasta.

Vierailija
258/1873 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi itsepalvelukassat.. Tilaisuus tekee varkaan.

Kuinka moni on aikaisemminkaan palannut kauppaan takaisin kun on saanut sixpacin kaljaa yhden tölkin hinnalla? Lukulaite kun näppää helposti yhdestä tölkistä koodin kassan huomaamatta, tämä esimerkkinä.

Pienissä kaupoissa ei ole edes vartiaa tai myyjää noita valvomassa.

Vartija. Siellä on vielä j välissä. Ei ole noin vaikeaa. 

Vierailija
259/1873 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan aina piispa Irja Askolan sanat: Ei tiedän tarvitse olla hyviä ihmisiä, riittää, kunhan olette ihmisiä.

Kaikkea hyvää Minna Haapkylälle.

Oliko sinusta tuo suurikin viisaus?

Vierailija
260/1873 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen Tanja Viemisen kauhean kesän päiväpeittovarkaus. Hänkin selitteli ja valehteli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan