Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinhan olla työttömänä työnhakijana ja saada korvauksia, jos työtä tarjottaessa sanon, että teen vain osa-aikaa?

Vierailija
26.04.2023 |

Nyt vastaamaan niin kuin puhuisit parhaalle ystävällesi!
En siis ole vielä työtön, mutta haluaisin hetkeksi omaa lomaa enkä saa sitä. Esim 6kk.
Mutta en aio mennä tekemään 5 päivää viikossa, mutta sellaistahan on pakko hakea. Aion tehdä 25-30 tuntisen sopimuksen max.
Tiedän, että itse irtisanoutuessa ensin on karenssi. Onko se 2kk vai enemmän?
Alalla on työvoimapula, mutta työ vaatii laillistamista. Voinko myös peruuttaa lupani toimia, ja saada sen noin vain takaisin, eikä kukaan vaadi minua hakemaan sitä takaisin ennen kuin itse haluan? Vertautuu siis hoitajiin, tuo ammattivaatimus.

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos todella tarjotaan sopimus allekirjoitettavaksi ja kyseessä on kokoaikatyö, niin kieltäytyminen johtaa karenssiin, jos sopimuksen tarjoaja ilmoittaa asian TE-toimistoon. Voi tietysti olla, että häneltä löytyis sulle osa-aikatyötäkin, että voit tietysti kysellä, että olisko mahdollista sellaiseen vaihtaa se kokoaikatyö.

Mutta se, että saisit karenssin edellyttää sitä, että ta ilmoittaa sun kieltäytymisen työkkäriin.

Kiitos asiallisesta, aloituksen ongelmaan vastauksia sisältävästä vastauksesta! 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän