Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä idea on rivariasunnossa jossa pyykinpesu alakerrassa mut makkarit yläkerrassa?

Vierailija
26.04.2023 |

Alakerrassa pieni WC jossa pyykinpesu sekä olohuone ja keittiö. Yläkerrassa 3 makuuhuonetta, kylpyhuone ja sauna ja vaatehuone. Niitä pyykkejä joutuu kuskaamaan koko ajan portaissa!

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 4 perheen yhteinen sauna kellari kerroksessa  , jossa muitakin  yhteistiloja.  Niistä kahdella on uusi sauna  omassa  yläkerrassaan.

Vierailija
82/89 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten vielä jotkut on ylpeitä kun ihan kahdessa tasossa koti. Kiva, jos on teinejä perheessä mutta ei muuten. Toki kiva sisustaa mutta epäkäytännöllinen.

Toisaalta, jos pyykkikone on alakerrassa ja kuivaus esim ulkona pyykkitelineessä.  

Näin meillä, on kiva kuivata pyykki ulkona ainakin kesäaikaan.

Yleensä talon yläkerrassa on parveke, johon mahtuu pyykkiteline myös.

Toisaalta moni on siitepölyallerginen eikä halua siitepölyä, linnunpaskaa tai muita ylläreitä pyykkiinsä.

Se, että pyykin voi vielä raahata ulos ja sieltä takaisin sisään ja portaita pitkin makkarin kaappeihin, niin juu. Ei kiitos.

Sellaistahan se on ja monessa lapsiperheessä. Kotityöt vievät aikansa ja minusta esim lakanat saa kätevästi kuivaksi kunnon pyykkinarulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan pukeutunut saunan jälkeen muuhun kuin yöpukuun. Yleensä olen kylpytakissa nukkumaanmenoon saakka.

Mitä tulee pyykkeihin, niin meillä on pesutorni, joten ei tarvitse kuljettaa pyykkejä minnekään kuivumaan.

Vierailija
84/89 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuivaan lakanat yläkerran partsilla, joten rahjaan märkiä pyykkejä ylös. Ärsyttävää. Makkarit ylhäällä mutta mäkin pudotan lakanapyykin vaan kaiteen yli alas. Muuten jätän puhtaat rappusille niin joku muu hoitaa ne ylös. Mankelikin mulla on ylhäällä joten jos teen töitä yläkerrassa niin mankeloin usein töiden ohella ettei erikseen tarvi. En enää tässä 50+ iässä jaksa ottaa ylimääräisiä askeleita

Vierailija
85/89 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaku sauna eri kerroksessa ku makkarit.

Miksi saunan pitäisi olla samassa kerroksessa kuin makkarit, avaatko vähän.

Siksi, että saunan jälkeen minä ainakin poistun pyyhe ympärilläni suoraan makuuhuoneeseen, jossa on vaatekaapit ja jossa saan rauhassa pukea päälleni puhtaat vaatteeni sieltä makuuhuoneen vaatekaapista.

Ilman, että täytyy ravata portaissa pitkä tukka märkänä ja pelkässä pyyhkeessä kaiken kansan ihmeteltävänä.

Meidän perheessä käytetään ( Ratian  :D ) kylpytakkeja.

Meilläkin Ratia kylpytakit + niskassa lukee Multitabs 🤣

Vierailija
86/89 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää  tuoksuvaa pyykkipäivää  kaikille. Minä menen  nyt  ulkosaunaan,  kylpytakki on päällä.

Vierailija
87/89 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää  tuoksuvaa pyykkipäivää  kaikille. Minä menen  nyt  ulkosaunaan,  kylpytakki on päällä.

Minä pesen pyykkini hajusteettomalla ja asun yhdessä kerroksessa, jossa on saunakin.

:D

Vierailija
88/89 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinien huoneet okt yläkerrassa. Suihku, pesukone, kuivatus ja kaikki vaate- ja lakanasäilytys alakerrassa. Helppoa vain viikata pyykit vetolaatikoihin ja heittää likaiset pyykkikoreihin suihkuun mennessä.

Vierailija
89/89 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä paljon kerrostalojakin, joissa pyykkitupa esim. eri rapussa. Joutuu ihan ulkona kävelemään, pyykkien kanssa.

En näkisi elämän isoimpana ongelmana. Ja miettikää, joillain on postilaatikko jossain tien pielessä, jopa 1km päässä kotoa! Sinne asti pitää mennä katsomaan, onko postia.