Mikä idea on rivariasunnossa jossa pyykinpesu alakerrassa mut makkarit yläkerrassa?
Alakerrassa pieni WC jossa pyykinpesu sekä olohuone ja keittiö. Yläkerrassa 3 makuuhuonetta, kylpyhuone ja sauna ja vaatehuone. Niitä pyykkejä joutuu kuskaamaan koko ajan portaissa!
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Samaku sauna eri kerroksessa ku makkarit.
Miksi saunan pitäisi olla samassa kerroksessa kuin makkarit, avaatko vähän.
Meillä on rivariasunnossa kaksi kerrosta. Yksi makkari ja kylppäri pesukoneineen alakerrassa, kaksi makkaria yläkerrassa. Mulla on tapana viikata yläkerrassa asuvien henkilöiden vaatteet omiin kasoihin portaiden reunaan. Siitäpä huoneisiin mennessään nappaavat kasan mukaansa. Alaspäin pyykit hoituu erittäin helposti, esimerkiksi lakanoita vaihdettaessa likaiset paiskataan alakertaan. Ei tarvi lakanat sylissä henkensä kaupalla tulla portaita siis.
Muutenkin tykkään kahdessa kerroksessa olevasta asunnosta. Ehkä sitten joskus vanhana täytyy pois muuttaa, kun ei enää portaita jaksa kulkea, mutta tässä viisissäkymmenissä ne ei kyllä ole mikään vaiva.
En tiedä. Jokainen lakanoiden roudauskerta rappusissa on mahdollisuus pyörätuolihissille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikä sinua estää sitä pyykkikonetta siirtämästä kylpyhuoneeseen?
Ei ole tilaa/liitäntämahdollisuutta. Enkä tonne edes muuttaisi niin kunhan pohdin mitä suunnittelija on ajatellut.
Laitatko linkin siihen kämppään? En nyt ihan ykkösellä osta, ettei kylppäriin pesukone mahtuisi.
https://www.etuovi.com/kohde/u67366 Näkyyköhän tuo kun poistin osan linkistä
Olisit voinut heti kertoa, että kyse on ASOsta, niin olisin jättänyt kommentoinnin väliin tähän ketjuun.
Vierailija kirjoitti:
Meillä taitaa olla vielä vähän pahempi. Rivitalo, jossa on kolme kerrosta ja alimmassa kodinhoitohuone. Ylimmässä taas makuuhuoneet ja vaatehuoneet.
Meillä myös sama, että konetta ei saa yläkertaan ilman remonttia!
. . .aivan, kuten meilläkin. . .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari nappia on nyt avattu. Avaanko niin, että napakarvat näkyy?
Ap
Jos ei asunnon pohjaratkaisut miellytä, aina voi muuttaa. Vai pitäisikö kysyä, miksi alunperin muutti, jos ei miellytä?
Vierailija kirjoitti:
Jotta saa nukkua rauhassa eikä pyykin lingotessa tyynyn vieressä?
Pyykkikuilu on vanha keksintö, muttei ollenkaan huono.
Kuka nukkuu pyykinpesukone päällä?
Ensinnäkin se on paloturvallisuus ja vesivahinkoriski (varsinkin, jos kone on sijoitettuna tahalleen tosi kauas ja sit itte menee vain pokkana nukkumaan) ja toisekseen itse haluan nostaa pyykit HETI, kun kone on valmis.
Olen oikein ohjekirjasta erikseen katsonut ohjeet, miten saan pyykinpesukoneen piippaamaan niin kauan, kunnes sen ovi mennään avaamaan, kun kone on valmis.
Näin ei pyykit jää seisomaan koneeseen yhtään. Nimittäin siinä vaatteet alkaa haisemaan ja ryppyyntymäänkin.
Minä tyhjennän koneen heti, ja kuivaan vielä vessapaperitupolla sen kauluksen, jätän luukun apposen ammolleen ja pesuainelokeronkin auki = kuivuu eikä mikään haise.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyykinpesukoneen on ehdottomasti oltava siinä kerroksessa, missä on sängyt (petivaatteet) ja missä vaatteet säilytetään (eli makkareiden vaatekaapeissa).
No entäs kerrostalossa, jossa se kone voi sijaita vaikka 12 kerrosta alempana.[/quote
Tai toisessa talossa niin kuin meidän taloyhtiössä.
Hassu ongelma. Meillä on pyykkikone alakerrassa ja makkarit ylhäällä, tosin sauna ja kylppäri vain alakerrassa. Tietenkin pyykkikone alakerrassa jotta pyykit on helppo viedä ulos kuivumaan. Yläkerrastahan ne jouisi märkänä kantamaan alakertaan josta pääsee ulos. Jos pyykkikone olisi yläkerrassa, niin sitten pitäisi tosiaan olla myös suihkunkin, koska suihkun jälkeenhän ne puhtaat vaatteet vaihdetaan ylle ja likaiset pyykkiin. Kuitenkin alakerrasta tuleva pyykki pitää kantaa yläkertaan. Noh, meillä tulee 1-2 koneellista viikossa, joten portaissa ramppaaminen ei aiheuta ongelmia.
Meillä pyykkiä voi pestä vaikka yöllä koskoa meteloi ei kantaudu makkareihin,
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten vielä jotkut on ylpeitä kun ihan kahdessa tasossa koti. Kiva, jos on teinejä perheessä mutta ei muuten. Toki kiva sisustaa mutta epäkäytännöllinen.
Toisaalta, jos pyykkikone on alakerrassa ja kuivaus esim ulkona pyykkitelineessä.
Näin meillä, on kiva kuivata pyykki ulkona ainakin kesäaikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että saunan jälkeen minä ainakin poistun pyyhe ympärilläni suoraan makuuhuoneeseen, jossa on vaatekaapit ja jossa saan rauhassa pukea päälleni puhtaat vaatteeni sieltä makuuhuoneen vaatekaapista.
Ilman, että täytyy ravata portaissa pitkä tukka märkänä ja pelkässä pyyhkeessä kaiken kansan ihmeteltävänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyykkikuilu on vanha keksintö, muttei ollenkaan huono.Kuka nukkuu pyykinpesukone päällä?
Ensinnäkin se on paloturvallisuus ja vesivahinkoriski (varsinkin, jos kone on sijoitettuna tahalleen tosi kauas ja sit itte menee vain pokkana nukkumaan) ja toisekseen itse haluan nostaa pyykit HETI, kun kone on valmis.
Olen oikein ohjekirjasta erikseen katsonut ohjeet, miten saan pyykinpesukoneen piippaamaan niin kauan, kunnes sen ovi mennään avaamaan, kun kone on valmis.
Näin ei pyykit jää seisomaan koneeseen yhtään. Nimittäin siinä vaatteet alkaa haisemaan ja ryppyyntymäänkin.
Minä tyhjennän koneen heti, ja kuivaan vielä vessapaperitupolla sen kauluksen, jätän luukun apposen ammolleen ja pesuainelokeronkin auki = kuivuu eikä mikään haise.
Ei ne vaatteet nyt samalla sekunnilla ala haista. Itselleni on aika normi että jaksan ripustaa pyykit vasta seuraavana päivänä eikä ne silloin vielä haise.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten vielä jotkut on ylpeitä kun ihan kahdessa tasossa koti. Kiva, jos on teinejä perheessä mutta ei muuten. Toki kiva sisustaa mutta epäkäytännöllinen.
Toisaalta, jos pyykkikone on alakerrassa ja kuivaus esim ulkona pyykkitelineessä.
Näin meillä, on kiva kuivata pyykki ulkona ainakin kesäaikaan.
Yleensä talon yläkerrassa on parveke, johon mahtuu pyykkiteline myös.
Toisaalta moni on siitepölyallerginen eikä halua siitepölyä, linnunpaskaa tai muita ylläreitä pyykkiinsä.
Se, että pyykin voi vielä raahata ulos ja sieltä takaisin sisään ja portaita pitkin makkarin kaappeihin, niin juu. Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että saunan jälkeen minä ainakin poistun pyyhe ympärilläni suoraan makuuhuoneeseen, jossa on vaatekaapit ja jossa saan rauhassa pukea päälleni puhtaat vaatteeni sieltä makuuhuoneen vaatekaapista.
Ilman, että täytyy ravata portaissa pitkä tukka märkänä ja pelkässä pyyhkeessä kaiken kansan ihmeteltävänä.
Miksi et ota vaatteita mukaan, kun menet saunaan? Entä miksi teillä on portaikko kaiken kansan nähtävillä eikä vain oman perheen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyykinpesukoneen on ehdottomasti oltava siinä kerroksessa, missä on sängyt (petivaatteet) ja missä vaatteet säilytetään (eli makkareiden vaatekaapeissa).
No entäs kerrostalossa, jossa se kone voi sijaita vaikka 12 kerrosta alempana.[/quote
Tai toisessa talossa niin kuin meidän taloyhtiössä.
Meillä on oma kone kerrostalossa, mutta vien pyykit aina alakerran kuivaushuoneeseen kuivamaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tämä toimittaja Pirjo K halvaantunut juuri tällaisessa tapauksessa ? Meni viemään lakanoita yläkerrasta alakertaan, kompastui lakanaan portaissa ja halvaantui.
Kaksikerroksiset asunnot ovat inhokkini numero 1. Kärsin huimauksesta enkä todellakaan halua käyttää portaita alastullessa. Samoin jos loukkaat lonkkasi/jalkasi niin on ikävä ravata ala/yläkerran väliä.
Muistan aina tämän kun meinaan viedä ylisuuren pyykkikuorman ja yllättäen jaksaakin tehdä kaksi reissua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyykkikuilu on vanha keksintö, muttei ollenkaan huono.Kuka nukkuu pyykinpesukone päällä?
Ei ne vaatteet nyt samalla sekunnilla ala haista. Itselleni on aika normi että jaksan ripustaa pyykit vasta seuraavana päivänä eikä ne silloin vielä haise.
Siis mitä ihmettä?
Seisottaako joku märät pyykkinsä koneessa seuraavaan päivään?!?"?
Meillä on pyykit koneessa tasan niin kauan, kuin minulta kestää kävellä pesukoneelle, kun se alkaa piippaamaan ohjelman päätyttyä. Se piippaa niin kauan, että sinne raahautuu tyhjentämään koneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä ihmettä?
Seisottaako joku märät pyykkinsä koneessa seuraavaan päivään?!?"?
Meillä on pyykit koneessa tasan niin kauan, kuin minulta kestää kävellä pesukoneelle, kun se alkaa piippaamaan ohjelman päätyttyä. Se piippaa niin kauan, että sinne raahautuu tyhjentämään koneen.
Sulla taitaa piipata päässä, kun noin hysteerisesti suhtaudut muiden ihmisten pyykkihuoltoon.
Onhan monella pesukone keittiössäkin.