Sain töitä ja nyt pelottaa etten jaksakaan.
Taustalla työuupumus ja nyt olen ollut työttömänä 11kk. Jotenkin olo on taas uupunut ja pelottaa etten jaksakaan. Edelleenkin keskittyminen huonoa. En esim. pysty lukemaan kirjaa kun ajatukset harhailee. Muistikin on edelleen huono. Työt alkaa ens viikolla. On määräaikainen vuoden loppuun. Lomaa/vapaata ei siis ole tänä vuonna.
Mitä jos en jaksa keskittyä perehdytykseen tai muista mitään?! Mitä jos oireet palaa heti alussa?!
En voi olla ottamatta työtä vastaankaan.
Kommentit (13)
Omaa muistiakin voi virkistää, vaikka muistipeleillä ja ristikoilla.
Riippuu ihan työstä ja ennenkaikkea työpaikan kulttuurista. Vaikka työ olisi raskasta, työporukka voi olla sellainen että työtä jaksaa. Älä siis oleta mitään ennakkoon. Ja eka kuukausi on aina raskain, sitten alkaa tulla jo rutiinia ja loppu menee omalla painollaan.
Tai sitten kaikki sujuu hyvin! Älä murehdi etukäteen. Jos uuvut, uuvut. Jos et, hyvä.
Ei muuta kuin, että kokeile b-vitamiinilisää, jos auttaisi muistiin. Jokin muukin on pielessä kuin työ, jos ei vajaassa vuodessa ole alkanut tapahtumaan palautumista.
Mulla vähän sama tilanne edessä. Sain unelmieni työpaikan. Olen kärsinyt pitkittyneestä stressistä ja unettomuudesta. Pelkään, että homma leviää käsiin muutoksen myötä.
Koitan kuitenkin mennä avoimin mielin ja jos kaikki menee pieleen, niin sitten ei voi mitään.
Tsemppiä sulle.
Ei tässä nyt mitkään ristikot ja b-vitamiinit auta kun työt alkaa viikon päästä.
Työpaikan kulttuurista tai työkavereista en tiedä mitään. Alakin ihan uusi minulle. Työnkuvakaan ei ole ihan selvä. Hain siis samaan yritykseen toiseen työhön johon mus ei palkattu mutta tarjosivat määräaikaista jonka työnkuva ei ollut ihan selkeä.
Lisäksi tässä ei voi itse vaikuttaa työsikoihin kun ne riippuu muiden töistä ja miten he tarvitsevat apuja. Työmatkakin pitkä 1h 20min per suunta ja paikalla oltava 8-16:15. Etätöitä ehkä 1päivä viikossa mutta sekin riippuu tarviiko muut apuja paikanpäällä.
Työpäivän jälkeen hoidettava kotityöt ja iäkkään isäni asioita.
Enää en voi perua karenssin takia. Säästöt melkein loppu jo.
Olen aina ollut kova stressaamaan etukäteen asioita. Tuo uupumus oli niin paha ja pelkään että se uusii heti kun tuntuu nytkin että uuvuttaa.
Mutta ehkä minusta ei enää olekaan työelämään.
Ap
Katso miltä 2 kuukauden päästä tuntuu. Jos et jaksa, niin lopeta ja hae sen jälkeen jotain osa-aikaista työtä.
Kotona mahdollisimman vähän mitään velvollisuuksia.
Ehkä paikka ja ala on väärä. Kaipaisit sellaista jota voi tehdä vähemmän ja omaan tahtiin. Oma yrittäjyyskö.
Vähennä kotitöiden tekemistä ja isän auttamista. Tsemppiä!
Urheile pari kertaa ennen töihin menoa. Kunnon hikiliikuntaa.
Vaikuttaa omituiselta, mutta yritä suhtautua avoimin mielin työhön ilman ennakkoluuloja. Ei pidä maalailla piruja seinille myöskään tuon uupumuksen kanssa. Kyllä se hyvin voi mennä, vaikka riippuu työn rankkuudesta