16-poikani ilmoitti että tyttöystävänsä on raskaana! Ei luoja..
Poika oli tosi omituinen ja poissaoleva, ja nyt vihdoin sai kakistettua että tyttöystävä oli tehnyt positiivisen raskaustestin! En tiedä mitä tehdä. Nuoret eivät ole vielä valmiita vanhemmaksi. Voimmeko puhua tytölle järkeä että tekisi abortin? En tunne tytön vanhempia, poika epäili ettei tyttö ole uskaltanut kertoa asiasta kotona, vaikka väitti tehneensä niin.
Nyt tarvitsen neuvoja ja kokemuksia. Olen hermoromahduksen partaalla.
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti abortti, ilman sarvia ja hampaita. Ei voi myös tietää onko teidän pojan vai jonkun muun.
Käsittääkseni abortti tehdään nykyään lähinnä lääkkeillä, ei siihen mitään kupparia tarvita.
Tämä voi toki olla provo tai olla olematta.
Jos ei ole provo, kannattaisi varmistaa, että tämä likka oikeasti on raskaana. Suomen tunnetuin naispuolinen nettisaalistaja käytti juuri tätä keinoa, että väitti olevansa raskaana ja kiristi sillä varjolla suhteen jatkumisen.
Opettakaa äidit niille nuorille, että kolmekymppiseksi asti nussitaan vain b-rappuun!
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Tärkeintä on, että päätös raskauden jatkamisesta on sillä raskaana olevalla naisella. Se on naisen oma päätös.
Ei ole nainen, on vielä pieni nuori tyttö.
Ei tuon ikää ole kukaan kertonut. Poika on 16 mutta kumppani voi olla vaikka nelikymppinen.
Vierailija kirjoitti:
Heidän päätös ovatko valmiita aikuistumaan ja kantamaan vastuun lapsesta jo tuossa iässä. Jotkut saattavat ollakin. Aborttiin ei saa painostaa ketään. Eikä missään nimessä myöskään pitämään lasta. Tytön on saatava tehdä minkä itse parhaakseen kokee. Hänen elämäänsähän tuo eniten vaikuttaa.
Toivottavasti poikasi on tukena joka tapauksessa.
Ei tyttö eikä poika ole kyllin vastuuntuntoisia ottamaan asiasta vastuuta. Sen kertoo ,jo se ,etteivät edes hoitaneet ehkäisyä. Ehdottomasti abortti.
Keskenmeno ja abortti, sama lopputulos. Nyt varmaan tarpeen.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti abortti, ilman sarvia ja hampaita. Ei voi myös tietää onko teidän pojan vai jonkun muun.
Ei ole oikeutta pakottaa aborttiin toisen perheen lasta. Se on tytön keho ja toisten tytär. Pojan kanssa olisi syytä käydä vakava keskustelu aiheesta seksi ja vastuu . Oma poika on teini ja lähestyy varmasti aikaa kun kroppa herää ja tytöt kiinnostavat seksuaalisesti . Käytän itseäni esimerkkinä siitä että jos ei ole valmis vastuuseen, ei pidä hypätä sänkyyn vaikka ehkäisisi. Olen elävä esimerkki ehkäisyn pettämisestä ja vastuun kantamisesta kun synnyin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heidän päätös ovatko valmiita aikuistumaan ja kantamaan vastuun lapsesta jo tuossa iässä. Jotkut saattavat ollakin. Aborttiin ei saa painostaa ketään. Eikä missään nimessä myöskään pitämään lasta. Tytön on saatava tehdä minkä itse parhaakseen kokee. Hänen elämäänsähän tuo eniten vaikuttaa.
Toivottavasti poikasi on tukena joka tapauksessa.Ei tyttö eikä poika ole kyllin vastuuntuntoisia ottamaan asiasta vastuuta. Sen kertoo ,jo se ,etteivät edes hoitaneet ehkäisyä. Ehdottomasti abortti.
Ei oo sanottu oliko ehkäisyä. Eikä saa pakottaa keskeytykseen.
Vierailija kirjoitti:
Tämä voi toki olla provo tai olla olematta.
Jos ei ole provo, kannattaisi varmistaa, että tämä likka oikeasti on raskaana. Suomen tunnetuin naispuolinen nettisaalistaja käytti juuri tätä keinoa, että väitti olevansa raskaana ja kiristi sillä varjolla suhteen jatkumisen.
Kannattaa opettaa lapsille että ihmissuhteet ovat täysin vapaaehtoisia ja että kiristäminen on rikos.
Mikäs syy se raskaus on parisuhteen jatkumiselle? Ei mikään.
Ei niin mikään.
Vierailija kirjoitti:
Onhan noita nuoria isiä ollut kautta aikain. Minun ex mies oli jo 19- vuotiaana kahden lapsen isä. Nuorena on vitsa väännettävä. Tsemppiä, lapsi on aina lahja.
Oliko ne kaksi sinun lapsiasi myös vai jonkun toisen / toisten naisten lapsia?
Abortti ehdottomasti. Tuossa iässä suhteet ovat niin kevyitä, että tytölläkin voinut olla useita kumppaneita samaan aikaan. Antaa ensin elää nuoruus, opiskella, kokea maailmaa. Sitten aikuisena voi pohtia uudestaan perhettä.
Onko varmaa että tyttö edes on tiineenä? Voi myös kiristää asialla.
Aikamoinen sonni sulla sielä kotona;)
Abortti ehkä ainoa oikea tapa selvittää tämä. Tyttö ei ilmeisesti ole vielä tarpeeksi kypsä edes harrastamaan seksiä, niin miksi olisi tarpeeksi kypsä hoitamaan lasta seuraavat vuodet. Poikasi suhteen sama juttu. Tai vaihtoehtoisesti ovat halunneet tätä pidempään jo.
Millainen suhde tytöllä on vanhempiinsa? Millaiset hänen vanhempansa ovat?
Niin moni täällä on kehottanut ottamaan tytön vanhempiin yhteyttä. Ennemmin keskustele ensin tytön kanssa ja varsinkin jollet tiedä hänen perhetaustasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole oikeutta pakottaa aborttiin toisen perheen lasta. Se on tytön keho ja toisten tytär. Pojan kanssa olisi syytä käydä vakava keskustelu aiheesta seksi ja vastuu . Oma poika on teini ja lähestyy varmasti aikaa kun kroppa herää ja tytöt kiinnostavat seksuaalisesti . Käytän itseäni esimerkkinä siitä että jos ei ole valmis vastuuseen, ei pidä hypätä sänkyyn vaikka ehkäisisi. Olen elävä esimerkki ehkäisyn pettämisestä ja vastuun kantamisesta kun synnyin.
Juuri näin. Lapsille pitää takoa kalloon, että lasten hankkiminen on virhe, jota tulee katumaan koko loppuelämän.
Onnittelet poikaa hyvästä suorituksesta. Sitten hanki tytön vanhempien yhteystiedot, soita ja lupaa korvata aborttikulut.
Vierailija kirjoitti:
Tätä se teettää kun vanhemmat ei kerro että peppuun voi vetää ilman kondomia.
Heteropoika tai mies ei vetele peppuun.
Niin että Suomessahan ei kukaan 16v koskaan tule äidiksi tai isäksi nykypäivänä? Ei tietokaan estä jos on tullakseen raskaaksi. Minä.muuten olen tullut läpi ehkäisystä.