Ovatko gynekologin työvälineet sterilisoituja vai vaan vedellä pesty
Tarkoitan niitä jotka työnnetään emättimeen. Jos potilaita on kolme tunnissa, onko heille kaikille eri välineet? Esim se sellainen metallinen putki?
Kommentit (19)
Ovat steriloitu tai kertakäyttöisiä.
Nyt oli sen verran jännä kysymys, että tulee väistämättäkin ajateltua AP:n motiiveja. Saatko kiksejä tästä vai oliko tämä vilpitön kysymys? :DD
Vierailija kirjoitti:
Nyt oli sen verran jännä kysymys, että tulee väistämättäkin ajateltua AP:n motiiveja. Saatko kiksejä tästä vai oliko tämä vilpitön kysymys? :DD
Vai esittääkö hän tyhmää vain huvin vuoksi.
Lääkäri yleensä sylkäisee niihin ja pyyhkäisee talouspaperilla.
Sterilisoituja vehkeitä käytetään kun ei haluta pamahtaa raskaaksi.
Lääkäri lämmittää ne omassa hanurissaan ensin. Tuntuvat miellyttävämmiltä sillai.
Gyne pyyhkäisee isoimmat sotkut pois. Päivän päätteeksi huuhtaisee pikaisesti kylmällä vedellä.
Sterilisointi suoritetaan steriloiduilla välineillä raskauden välttämiseksi.
Toivottavasti ovat kanssa huolellisesti pesty/steriloitu, jotta esim. hpv ja herpes eivät tartu niiden kautta :/
Olettaisin että ne pestään jossain, en tiedä miten kuumassa
Vierailija kirjoitti:
Ovat steriloitu tai kertakäyttöisiä.
Ei välttämättä ole steriloitu. Pesty ja desinfioitu kyllä.
Antoiko vaimosi selityksen, että oli saanut klamydian käydessään gynekologilla? ;)
No kiitos vaan asiattomista vastauksista. En ole käynyt gynellä ja eka kerta olisi edessä mutta pelottaa taudit ja sen lisäksi kipu. Ilkeilkää keskenänne, minä poistun kanavalta.
Minä ainakin nuolen itse puhtaaksi kaikki instrumentit kun asiakas on poistunut, joten ovat varmasti puhtaita.
T: Gyne Helsingistä
Vierailija kirjoitti:
No kiitos vaan asiattomista vastauksista. En ole käynyt gynellä ja eka kerta olisi edessä mutta pelottaa taudit ja sen lisäksi kipu. Ilkeilkää keskenänne, minä poistun kanavalta.
Sorry, mutta kysymys vaan oli niin järjetön.
Vierailija kirjoitti:
Sterilisoituja vehkeitä käytetään kun ei haluta pamahtaa raskaaksi.
Tiedä vaikka se miesgyne olisi runkannut niille välineille ennen seuraavaa potilasta.
Vierailija kirjoitti:
Gyne pyyhkäisee isoimmat sotkut pois. Päivän päätteeksi huuhtaisee pikaisesti kylmällä vedellä.
Meillä ne pestään taukotiloissa samalla koneellisella kun henkilökunnan kahvikupit ja muut astiat.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin nuolen itse puhtaaksi kaikki instrumentit kun asiakas on poistunut, joten ovat varmasti puhtaita.
T: Gyne Helsingistä
Huokaatko matalasti samalla kun nuolet?
Jos kehitysyhteistyösairaaloissa, jotka käytännössä on savimajoja, pidetään äärimmäisen tärkeänä hygieniaa niin miten se mahtaa olla suomalaisella lääkäriasemalla...?
"Pitääkö gynekologilla olla alapää paljaana?"