Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidille rollaattori?

Vierailija
26.04.2023 |

65v hyväkuntoinen äitini lähetti viestin, jossa pyysi minua ostamaan hänelle äitienpäivälahjaksi rollaattorin. Mitäs olette mieltä, minunko se pitää kustantaa? On ihan kävelykuntoinen. Haluaa siinä kuskata ostoksiaan lähellä olevasta kaupasta.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta ennemmin reppu, siihen saa mahtumaan päivän ostokset.

Ei reppua, vaan sellainen mummokärry.

Eli vetolaukku. Laukku, jota vedetään perässä.

Laukussa on pyörät. Vähän niinkus matkalaukku, mutta kankaasta tehty.

Juu, tiedän kyllä, mikä se on. Jos vanhempi on vasta 65-vuotias ja hyväkuntoinen, reppu on hyvä vaihtoehto. Vetolaukku on hyvä, jos kauppamatka on asfaltilla eikä mutaisella tienpätkällä.

Vierailija
22/31 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

65 vuotias äiti tietää tasan tarkkaan, koska tarvitsee rolaatorin. Rollaatorissa on penkki johon istua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/31 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkään ostosten kuljettamiseen mäkin suosittelen "mummokärryä". Vielä, jos esim käy joskus kauempana kaupassa, johon menee joukkoliikennevälineillä, "mummokärryn" kanssa on helpompi kulkea kuin rollaatorin kanssa. Samoin talvisaikaan, jos jalkakäytäviä tai kävelyteitä ei ole aurattu lumesta/loskasta, on helpompaa vetää "mummokärryä" perässään kuin työntää rollaattoria edellään.

Vierailija
24/31 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä saa ilmaiseksi kaupunkien ja kuntien apuvälinelainaamosta, ei tarvi ostaa

Osa niistä on niin huonokuntoisia etteivät pyörätkään pyöri.

Sitten pitää ottaa yhteyttä apuvälinelainaamoon ja kertoa, että rollaattori pitää huoltaa.

Eihän niitä huolleta. Asiakkaalle vain otetaan se rollaattori ja se siitä. Hirveän huonon kuvan olen saanut kunnan apuvälinelainaamosta. Aivan romuja, mitä tarjotaan. Esim. Näkövammaisille tarjotaan käyttökelvottomia keppejä, joilla siis tunnustellaan maastoa. Näin Kouvolassa.

Kyllä niitä huolletaan apuvälinelainaamoissa. Toki voi olla niin, että Kouvolassa on kohdallesi sattunut pari mustaa hetkeä palvelussa. Minulla on pelkästään hyviä kokemuksia apuvälinehuollosta. Jos palvelu ei toimi haluamallasi tavalla, kannattaa asia ilmaista selkeästi ja pyytää hoitamaan juttu asianmukaisella tavalla. 

25/31 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neanderthalensis kirjoitti:

65 vuotias äiti tietää tasan tarkkaan, koska tarvitsee rolaatorin. Rollaatorissa on penkki johon istua. 

Toi penkki on tosiaan hyvä pointti. Jos kokee, että kauppareissulla pitää välillä istahtaa, niin silloin rollaattori voi olla ihan hyvä. Noin muuten ostosten vetäminen perässä on monesti helpompaa kuin työntää niitä edellä. 

Vierailija
26/31 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten pitää ottaa yhteyttä apuvälinelainaamoon ja kertoa, että rollaattori pitää huoltaa.

Eihän niitä huolleta. Asiakkaalle vain otetaan se rollaattori ja se siitä. Hirveän huonon kuvan olen saanut kunnan apuvälinelainaamosta. Aivan romuja, mitä tarjotaan. Esim. Näkövammaisille tarjotaan käyttökelvottomia keppejä, joilla siis tunnustellaan maastoa. Näin Kouvolassa.

Tuossa on näköjään kuntakohtaisia eroja.

On todellakin eroja. Tuo näkövammaisten "palvelu" on törkeää. Aivan kuin ne apuvälineet menisi työntekijän omasta pussista. Kyllä jouduttiin soittamaan perään, että miten edes kehtaatte antaa näkövammaiselle jo valmiiksi huonokuntoisen apuvälineen. Olen seurannut asiaa työkseni. Kouvola murheenkryyni.

Vierailija
27/31 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä huolletaan apuvälinelainaamoissa. Toki voi olla niin, että Kouvolassa on kohdallesi sattunut pari mustaa hetkeä palvelussa. Minulla on pelkästään hyviä kokemuksia apuvälinehuollosta. Jos palvelu ei toimi haluamallasi tavalla, kannattaa asia ilmaista selkeästi ja pyytää hoitamaan juttu asianmukaisella tavalla. 

Ei ole pari mustaa hetkeä, vaan oli toistuvaa. Eihän ne näe edes... kohdistui näkövammaisiin. Nykytilannetta en tiedä.

Vierailija
28/31 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

65-vuotias terve tahtoo rollaattorin?

Oisko kyseessä että paikkakunnalla pääsee busseihin maksutta rollan kanssa?

Itse en kyllä riesakseni ottaisi tuosta syystä rollaa vaikka olen iäkäs.

Vierailija
29/31 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö muidenkin äidit lahjavaatimuksia??

Vierailija
30/31 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi varmaan vitsaili kanssasi. Ei kukaan 65-v. käytä rollaattoria mistään hinnasta, jos ilman pärjää. Oma äitini täyttää seuraavaksi 81 ja on sitä mieltä, että hän ei minkään rollaattorin kanssa kehtaisi ulos lähteä. Onneksi onkin hyväkuntoinen vanhus, joka kävelee ja pyöräilee reippaasti.

31/31 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitisi varmaan vitsaili kanssasi. Ei kukaan 65-v. käytä rollaattoria mistään hinnasta, jos ilman pärjää. Oma äitini täyttää seuraavaksi 81 ja on sitä mieltä, että hän ei minkään rollaattorin kanssa kehtaisi ulos lähteä. Onneksi onkin hyväkuntoinen vanhus, joka kävelee ja pyöräilee reippaasti.

Saattoi tosiaan ihan vitsaillakin. Mutta joskus ostosten kotiin kantamista voi haitata ihan vaan iän mukanaan tuoma sormien nivelrikko. Liikkumaan pääsee oikein hyvin, mutta kauppakassien kantaminen sattuu sormiin. Rollaattori on kuitenkin ihan älyttömän kömpelö "ostoskärry" ja varsinkin, jos joskus menisi vaikka kauppakeskukseen bussilla. Rollaattoria kun ei saa bussiin kuin keskiovista ja ei sitten sijoitettua siellä muualle kuin just samaan tilaan, mihin lastenvaunuillakin tullaan. Lisäksi tukeva rollaattorikin painaa (ihan ilman kyydissä olevia ostoksiakin) ja mitään kevyttä ja kiikkerää ei edes kannata harkita. Jos kyse on vain ostosten kantamisesta, reppu tai "mummokärry" on järkevämpi hankinta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi