Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikilla on nykyään joku diagnoosi?

Vierailija
26.04.2023 |

On ADD, ADHD, tarkkaavaisuushäiriötä, uhmakkuushäiriötä ja ties mitä nepsyilyä.. Ja aivan viime vuosien aikana.

Työyhteisössä muutama aikuinen on jotenkin ylpeä "mulla on tutkimukset menossa, epäillään ADD ja ADHD diagnoosia ja sen takia siis oon näin sähläri" tai "joo mulla on varmaan toi kans.. hei miten sinne tutkimuksiin pääsee?"

Lapsen luokalla lähes joka toinen on nepsy ja "Nepsyjä nyt tulee ymmärtää, ei se pahaa tarkota kun heittelee kivillä teidän Maijaa. Sen veljellä Nicolla on autismi ja sen takia puri äitiään eilen. Ei toi nyt niiin.. yritä ymmärtää".

Oon aivan keskellä suota? Kai sitä itsekin tässä jonkun diagnoosin sais, jos diagnoosin saa sillä, että vaikee aikatauluttaa arkea tai väsyy siivoamisesta töiden jälkeen? En vaan jotenkaan jaksa että KAIKILLA on nyt joku DIAGNOOSI ja se oikeuttaa vaikka minkälaiseen käytökseen.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta sitä itsekin miettii, että olisi nuorempana voinut hyötyä diagnoosista, saanut enemmän tukea koulunkäyntiin jne. Nyt elämä meni vähän näin, ja nyt keski-ikäisenä alkaa olla jo se ja sama onko diagnoosia vai ei.

Vierailija
22/24 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yhden perheen, jossa äiti, isä, aikuinen poika, aikuinen tytär, tämän kolme lasta ja nykyinen mies eli nuorimmaisen isä saisi kyllä ihan diagnooseja ja osalla onkin jo. Huhheijjaa mikä poppoo, sekä geenit että ympäristö varmistaneet sekoilun jatkuvan sukupolvesta toiseen.

Muuten tunnen vaan normaaleja ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahistaa niin paljon että pakko jäädä eläkkeelle. Menkää töihin jotta saan rahaa!

Vierailija
24/24 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta sitä itsekin miettii, että olisi nuorempana voinut hyötyä diagnoosista, saanut enemmän tukea koulunkäyntiin jne. Nyt elämä meni vähän näin, ja nyt keski-ikäisenä alkaa olla jo se ja sama onko diagnoosia vai ei.

Itse en hyötynyt diagnoosista vaan jouduin erityisluokalle jossa tarkkaavaisuushäiriöiset kiusasivat ja opettaja ei puuttunut siihen. Sain myös virheellistä tietoa etten voisi hakea lukioon koska osa oppiaineista olisi ollut mukautettuja, muilla luokkalaisilla olikin mutta ei minulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi