Kaikilla on nykyään joku diagnoosi?
On ADD, ADHD, tarkkaavaisuushäiriötä, uhmakkuushäiriötä ja ties mitä nepsyilyä.. Ja aivan viime vuosien aikana.
Työyhteisössä muutama aikuinen on jotenkin ylpeä "mulla on tutkimukset menossa, epäillään ADD ja ADHD diagnoosia ja sen takia siis oon näin sähläri" tai "joo mulla on varmaan toi kans.. hei miten sinne tutkimuksiin pääsee?"
Lapsen luokalla lähes joka toinen on nepsy ja "Nepsyjä nyt tulee ymmärtää, ei se pahaa tarkota kun heittelee kivillä teidän Maijaa. Sen veljellä Nicolla on autismi ja sen takia puri äitiään eilen. Ei toi nyt niiin.. yritä ymmärtää".
Oon aivan keskellä suota? Kai sitä itsekin tässä jonkun diagnoosin sais, jos diagnoosin saa sillä, että vaikee aikatauluttaa arkea tai väsyy siivoamisesta töiden jälkeen? En vaan jotenkaan jaksa että KAIKILLA on nyt joku DIAGNOOSI ja se oikeuttaa vaikka minkälaiseen käytökseen.
Kommentit (24)
Ehkä jossain "piireissä" näin onkin. Itse en kyllä tunnista moista. Ei ole yhtään diagnoosia lähipiirissä, ei aikuisissa eikä lapsissa.
Ja mulla ei ole, vaikka näytän ja vaikutan siltä, että kaikkea löytyy... Eli mitä mä hyödyn tästä, kun amatöörit kuitenkin iskee leimaa kylkeen.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ovat ainutkertaisia lumihiutaleita olevinaan. Oikeasti ollaan pelkkää rännänräpäskää kaikki.
Olet yksi niistä katkerista sekopäistä täällä joiden mielestä objektiivisestikin kaunis ihminen on "lumihiutale" ja itse ulkonäkönsä valinnut, vain ollakseen erityinen. Haluat vaan kateellisena haukkua muita.
Ei ihmiset itse niitä diagnooseja keksi, urpo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ovat ainutkertaisia lumihiutaleita olevinaan. Oikeasti ollaan pelkkää rännänräpäskää kaikki.
Olet yksi niistä katkerista sekopäistä täällä joiden mielestä objektiivisestikin kaunis ihminen on "lumihiutale" ja itse ulkonäkönsä valinnut, vain ollakseen erityinen. Haluat vaan kateellisena haukkua muita.
*reps*
Et tunnista itsestäsi käytöstä, josta syytät muita? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska haluamme nostaa itseämme ja laskea muita, tulkitsemme muiden ulkoisen viestinnän pinnalliseksi ja omamme syvälliseksi. Suojelemme itseämme torjumalla sen, mitä emme voi saavuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jossain "piireissä" näin onkin. Itse en kyllä tunnista moista. Ei ole yhtään diagnoosia lähipiirissä, ei aikuisissa eikä lapsissa.
Mun lähipiirissä yksi ja töissä esim ei kukaan puhu sellaisia itsellään tai lapsillaan. Mullakaan ei ole. Sun tietämät ap ei oo kaikki.
Elämme harhassa, että näiden ongelmien määrä on kasvanut. Siitä ei ole pienintäkään todistetta. Voimme kyllä päästä tutkimaan ennen eläneiden ihmisten kroppaa, mutta emme sitä, mitä mielessä liikkui.
AP: n kirjoitus on yksinkertaisesti naivi sekä sisällöllisesti että kirjoitustyyliltään. Onko sinulla jotain käsitystä mihin esim nepsy-diagnostiikka perustuu? Niinpä, ei ole! Jos "väsyt siivoamisesta töiden jälkeen" et saa diagnoosia, ei saa kukaan muukaan. Onko sinulla myös netin ulkopuolella tapana puhua totuuksina kaikkea mitä sylki suuhun tuo.
En ole nepsy eikä lapseni ole nepsy.
Voiko olla epiduraalin sikiölle aiheuttamaa? Epiduraali on melko suosittu, eikä sen liikavaikutuksia sikiöön voida aina kontroloida.
"Oon aivan keskellä suota?" olisi mielestäni jo diagnoosin AIHE.
Ei ole kellään tutuilla/ kavereilla tai sukulaisilla mitään vintissä viiraa- diagnooseja.
Vierailija kirjoitti:
Korkeuskin vaikuttaa, ja suunta... ei vain etäisyys reunoista.
Ennen kaikilla oli bipo 2, nyt niillä on kaikilla ADD/ADHD ja asperger... Ihan vain siksi kun nyt sitä on alettu diagnosoida kun on ensin hoidettu kymmeniä vuosia ilman minkäänlaisia tuloksia väärin ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkeuskin vaikuttaa, ja suunta... ei vain etäisyys reunoista.
Jos suo on pyöreä, on helppo tietää, onko keskellä. Muuten on varmasti vaikeaa määritellä, mikä on aivan keskellä.
Vierailija kirjoitti:
Ennen kaikilla oli bipo 2, nyt niillä on kaikilla ADD/ADHD ja asperger... Ihan vain siksi kun nyt sitä on alettu diagnosoida kun on ensin hoidettu kymmeniä vuosia ilman minkäänlaisia tuloksia väärin ihmisiä.
Ei, kun se on nykyään woke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, kun se on nykyään woke.
Kannattaisiko sinun päästä eroon woke pakkomielteestäsi, kun se nyt on viimeinen asia mikä vaikuttaa kenenkään elämään mitenkään. Vähennä sitä somemaailmassa elämistä.
Yhä useampi hakee diagnoosin aikuisiällä. Oireita on ollut aina, muuten kyseessä on jokin muu ongelma.
Minulle on annettu väliaikainen nepsy-diagnoosi normaalissa psykologisessa testissä, eli en ole käynyt oikeissa tutkimuksissa. Ajattelin käydä, kun minulla on varaa siihen. En tosin usko, että saan lopulta mitään apua.
On olemassa vain yksi diagnoosi näillä: itsekeskeisyys.
Huono käytös ja se ettei toisia ihmisiä kunnioiteta, piilotetaan diagnoosin alle.
Lievä OCD löytyy multa mutta en tod haluu siitä mainintaa omakantaan. Siksi en ole hakenut diagnoosia vaikka tunnistan oireet itsessäni.