Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

<- JOULUkuun ekaa MAALImasuille ->

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tepsii Rennien lisäksi (sitä kun ei aina viitsis napsia) Juusto. Pari siisvua juustoa kun pureskelee hyvin suussa ja nielee, niin auttaa. Samaten pähkinät, hyvin pureskeltuina. Joku vannoi piimän nimeen. Koeta, josko näistä joku tepsisi sinulle!

Caius ja ilona 26+4

Vierailija
22/24 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

G;

Eikö kellään muulla ole näin isoa masua!!! *simmut ymmyrkäisinä* mittasin päivällä navan kohdalta 110cm, tasan. Järkyttävää suorastaan.

MASULI;

En siis olekaan ainoa joka ei millään tahtos antaa periks..ikävä kyllä joskus se vaan on parempi niin.

(.) Niin se vaan taas kulu tämäki päivä - onneks kulukin. Mua väsyttää - liekö enää mikään yllätys.

Huomenna lähden koiruuksien kanssa metsälle aamusella (susihavainto taas reilun 15km:n päästä tänään aamulla, mutta siellähän se on aina ollu), vähän hirvittää laskea ajuri metsään, mutta mitäs koiran elämää se on jos ei pupukoira pupumetsälle pääse. Ei auta kun toivoa parasta ja pelätä pahinta.

Jos iskee kamala väsy jne metsällä niin voin sitten kömpiä mökille nukkumaan huoletta, koirat osaa mökille vaikka unissaan :) tietävät aina että odotan siellä.

Päivällä väsäsin piparkakkutaikinankin, huomenna pääsis paistelemaan niitäkin, ja koristelemaankin :) kerrankin ajattelin koristella oikein kunnolla pipruja, on sitten mitä kaffe-vieraillekin tarjota...tai no, riippuu siitä jääkö tota taikinaa paistettavaks asti vai meneekö kaikki masuun jo ennen sitä.

Nyt tää lähtee kattomaa mitä lohkoperunoille ja kuorrutetuille seitileikkeille kuuluu uunissa..namnam..pakastepikaruokaa.

Tappert ja Pukkeli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jo pojat nukkumassa ja miulla hyvää aikaa räplätä konetta :) Mies tulee puoliltaöin kotia töistä ja en osaa nukkua ennen kun hän on kotiutunut... joten aikaa tässä on :)

Caius-75: Minkäs ikäisiä teidän muksut ovatkaan? Meillä siis kohta 3v4kk ja 1v1kk eli sitten vauvan syntymän aikaan ovat sen 3v7kk ja 1v4kk.

Tosiaan, olen myös itse huomannut että elimistölle urakkaa kun on lähes kokoajan ollut raskaana tai imettänyt. Mutta nyt kun katselee, miten nuo meidän esikoinen ja kuopus keskenään leikkiivät, mieltä lämmittää että lapset ovat niin saman ikäisiä ja heistä tosiaan seuraa toisilleen! Aina tää ei kyllä ihan helppoa ole, mutta eihän elämän pidäkkään ;)

Närästyksestä: Itse olen myös siitä vaivasta kärsinyt. Joka raskaudessa. Rennie on hyvä rohto... tosin, niitä sitten varsinkin loppuraskaudesta mennyt useampi päivässä ja yölläkin täytynyt ottaa. Maito myös hieman auttaa ja kylmä (jätski, kylmä vesi tms.) Vaiva on kyllä kurja, sillä itselläni viime raskaudessa närästys yltyi muutaman kerran siihen pisteeseen, että oksennus tuli. Vielä ei onneksi tässä raskaudessa ole kovinkaan voimakkaaksi yltynyt *koputtaa puuta*

Esikoisen aikaan muuten neuvottiin ostamaan lääkettä nimeltä: Gaviscon ja se on ilmeisesti vielä tehokkaampaa kuin rennie... mutta nestemmäistä ja sitä oli hankala kulettaa mukana (iso pullo) ja kerrassaan KAMALAN MAKUISTA!!

Meillä esikoinen taas ravaa tuolla käytävässä... monta kertaa olen jo patistanut takaisin petiin!!! Ihan itse halusi nukkumaan ja väsy varmaan olikin kun päivällä anoppi kävi poikia " lennättämässä" ja illalla vielä ulkoiltiin pari tuntia. Poika juoks rekka-auton kanssa pitkin pihaa kokoajan! On ollut niin hyvä uninen ja muutenkin helposti käynyt aina nukkumaan... paitsi, kun kuopusta viimesillään odotin. Silloin sai nukutella välillä tunnin jos toisenkin. Nyt sitten kyselee illalla että tuleeko äitikin nukkumaan ja ihan väsyneenä ravaa tuolla eteisessä. Ihan kuin tarkistaisi, etten katoa mihinkään. Oon tässä miettiny voisko johtua tästä raskaudesta... kun poika muistaa hyvin että äiti lähti sairaalaan (meillä lähtö tuli viimeksi yöllä, eikä poika tietenkään tiennyt äidin " hävinneen" vasta kun aamulla) ja että äiti siellä vähän aikaa oli ja sitten isin kanssa haettiin kotiin. Näinkä tuo reppana nyt jotenkin pelkää, että äiti lähee hänen nukkuessaan?! Muutenkin on ollut kovin reppana, itku tulee tosi herkästi ja haluaa usein syliin ym.

Nyt tää raskaus tietenkin jo näkyy ja poikakin useesti toteaa että siellä se vauva on äidin mahassa ja kyselee että tuleeko se kohta pois...

Mutta nyt pitänee telkun pariin siirtyä. Illanjatkoja kaikille!

t. K@tju rv: 26+

Vierailija
24/24 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ihan aluksi ajattelin vastailla muiden juttuihin, kun vieläsuht koht muistan mitä piti kirjoitella...

Telma: Kiva, että kissimirrillä on kaikki taas hyvin... Yksi huoli ainakin vähemmän. :)

Möhkis: Mulla närästykseen auttaa Rennie (paremmin kyllä auttaa Samarin, mutta se turvottaa niiden hedelmäsuolojen takia) ja sitten jogurtti, erittäin kylmä sellainen

Tappert: Sulla tota hommaa piisaa... Tosi kiva, että varasit sen lääkärin!! Mun ei tarvitse ihan tyysti huolestua. :)

K@tju: Mistä ihmeestä sä olet kotoisin, kun käytit sanaa KÖPSÄ??? Mun kaverit ei koskaan ymmärrä mistä mä puhun, jos käytän sitä sanaa. Olen aina luullut, että ei kukaan muukaan, paitsi Joutsasta kotoisin olevat... :) Olemme siis samalla aaltopituudella, tässäkin asiassa. Heh!

Meillä esikoinen on 1v 1kk, kun pikku kakkonen syntyy ja voin sanoa että tää odotus on ollut aika rankkaa elimistölle (on siis ollut kaikenlaista pikkuvaivaa ja kolotusta)... En jaksaisi millään olla kolme kertaa raskaana vähän reilu kolmen vuoden aikana, EHKÄ!!

Mutta nyt vähän omia juttuja...

Eli erittäin kiva shoppailureissu takana päin... Oli niin rentouttavaa olla ihan itsekseen liikenteessä, eikä tarvinnut hötkyillä kuin päätön kana kaupasta toiseen!! Tosin mun piti ostella joululahjoja, mutta löysin vain yhden! Etsin miehelleni kylpytakkia, mutta voitteko kuvitella: Kouvolan kokoisesta kaupungista en mieleistä löytänyt. Tai löysin, mutta se maksoi 110 ¿, ei mulla ole sellaiseen varaa. :) Käytinkin sitten kaikki rahani kivoihin vaatteisiin: ostin mammafarkut ja muutaman mammapaidan. Löysin myös pojalleni ihan tosi kivoja vaatteita. Eli voinhan mä paketoida kaikki ostamani vaatteet, sittenhän ne on niin kuin joululahjoja. Heh!!! :)

Kävin syömässä Picnicissä. Söin Club-sandwichin. Vitti et oli hyvääääää!!! Pitäisiköhän munkin rueta tuolle " kaikkea epäterveellistä- dietille" ?? Mä syön erittäin terveellisesti ja iltaisin olen kuin heliumpallo kaikkine turvotuksineen. Tänään olen mäheltänyt kaikkea mahdollista, jopa pari Arnolds-donitsiakin on kuulunut mun ruokalistaan... Eikä turvota yhtään!! Kummallista!

Mä kerron mun vyötärönympäryksen sitten huomeena, en jaksa millään nousta sohvalta hakemaan mittanauhaa!

Huomenna ajattelimme käydä kaupungilla. Siellä on joulukadun avajaiset. Varmaan tosi tunnelmallista, kun luntakaan ei ole yhtään... :) Kuitenkin onhan siellä ihmisiä, joita on kiva seurailla. Näkee varmaan joitakin tuttujakin...

Huomenna ajattelin myös tehdä niitä tyynyliinoja, ei jäisi mikään sitten niin viime tippaan. Jos vaikka tänä jouluna säästyisin siltä maailman kurjimmilta stressi-ihottumalta, joka muhun iski viime jouluna esikkoa odottaessa!! Niin mä aiankin toivon... :)

Mutta nyt ajattelin syödä vielä puolikkaan donitsin. NAM!! Kylläpäs ne onkin sitten hyviä, kun harvoin niitä saa...

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille! Rentoutukaa!! :)

Hanna