Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimon seikkailut toisessa maassa: Pitäisikö jättää vai antaa anteeksi?

Vierailija
25.04.2023 |

Mulla ois tässä vähän hankala tilanne, ja haluisin kuulla teidän mielipiteitänne. Meidän avioliitto on kestäny jo yli 15 vuotta ja on pari lasta, mutta nyt vaimo pisti kaiken uusiks.

Vaimo lähti viikoks työmatkalle portugaliin, ja mä en aluks epäilly mitään. Sitten sain selville, ettei se ollu ihan niin viaton reissu. Löysin vaimon puhelimesta kuvia ja viestejä, joista kävi ilmi, että hänellä oli salainen suhde paikallisen miehen kanssa.

Sain tietää, että he oli viettäny yhteisiä iltoja, käyny syömässä ja jopa yöpyny samassa hotellihuoneessa. Oon aivan raivoissani ja pettyny, enkä tiedä mitä mä nyt tekisin.

Kysyin vaimolta suoraan, mitä siellä oikeesti tapahtu, ja hän myönsi kaiken. Hän kertoi, että se oli vain hetken huumaa ja ettei se enää tapahdu uudelleen. Vaimo pyyteli anteeks ja vannoi, ettei oo koskaan aikasemmin pettäny mua.

Mä oon niin sekasin tän asian kanssa. Oon aina luottanu vaimoon, mutta nyt tuntuu, etten mä enää tiedä, kuka hän oikeesti on. Pitäiskö mun antaa anteeks ja yrittää jatkaa yhteistä elämää, vai onko tää liian iso petos anteeksiantoon?

Kaipaisin teidän ajatuksia ja neuvoja, kuinka mun kannattais toimia tässä tilanteessa. Onko teillä kokemuksia samantapaisista tilanteista, ja miten ootte selvinny niistä?

Kiitos jo etukäteen, tuntuu paremmalta purkaa tätä sydäntä täällä.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tämä aloitus totta. Olette olleet kauan yhdessä, ja vaimolla ei joko enää romanttista kiinnostusta tarpeeksi tai haluaisi etsiä muutakin. Vai vahinko. Alkoholi? Ero ei ole huono idea, se voi parantaa myöhemmin sinun ja hänen elämää, eikä tarvitse miettiä pettääkö toinen. Verikokeella saa hiv/kuppa testin, jos pelkää tartuntoja. Jos vaimo etsi (vai etsii) muuta, miksi haluaa muka edelleen jatkaa. Eivät kaikki naiset etsi ulkomailta miesseuraa noin. Oma asianne mitä teette jatkon suhteen, elämää ei kannata hukata kuitenkaan, jos tulisi myöhemmin uusi pettäminen - sitten katuisi jatkamista. Ellei etsi avointa suhdetta, se ei toimi kaikille.

Vierailija
2/2 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori mutta viestisi ei kuulosta aidolta. Ennemminkin teinin väsäämältä provolta. Mutta jos oletan että viestisi olisi totta niin ensimmäisenä miettisin millainen liittonne on muuten. Jos teillä on muutenkin riitoja, ette kunnioita ja arvosta toisianne ettekä ole onnellisia yhdessä niin en näkisi oikein muuta ratkaisua kuin ero tai parisuhdeterapiaa ehkä ennen sitä. Jos kävisitte terapiassa ja päätyisitte eroon niin silti terapia ei mene hukkaan koska oppisitte itsestänne uusia asioita ja se helpottaisi ehkä jatkossa yhteisistä lapsista huolehtimista ja mahdollisia uusia parisuhteita tahollanne. Mutta jos teillä ei ole mitään yhteistä muuta kuin lapset niin vaikea ajatella miksi jäädä yhteen.

Jos suhde muuten hyvä niin oikeastaan sitä suuremmalla syyllä suosittelisin ammattiapua suhteelle ja sen jälkeen miettimistä eroatteko. Hyvää tilanteessa on jos pettäjä todella katuu tekoaan. Eikä pelkästään kiinni jäämistä. Jos pettäjä ottaa tekemisistään vastuun ja sitoutuu tekemään töitä yhteisen parisuhteen eteen niin se voi parantuakkin entisestä jos opitaan puhumaan paremmin ja huomioimaan toisiaan. Mutta työtähän se vaatii kummaltakin ja sitoutumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme