Mikä sävy sisustukseen valkoisen ja tummanvihreän seuraksi?
Seinissä on valkoista (puolipaneeli) ja tummanvihreää (tapetti). Lattiat on valkoiset. Ajattelin että ehkä hiekansävyjä tekstiileissä vähän pehmentämään kontrastia. Ehkä ripaus jotain neljättäkin sävyä vielä mutta mitä?
Kommentit (55)
Lila, keltainen, violetti, rumbiini pinkki? Sinervä? No ei vaan. Ehkä sävykartat esiin ja kokeilemaan.
Lakatkaa tuhoamasta ilmastoa tarpeettomilla rempoillanne!!
Vierailija kirjoitti:
Vaaleanpunainen toimii tummanvihreän kanssa ihan oikeasti.
Mä olisin kanssa ehdottanut sellaista nude-pinkkiä. Lisäksi puupintoja, esim. lämmin teak sopii hyvin.
Täällä jo ehdotettu terrakotta, kupari, myös konjakin värinen nahka, lämmin puu.
Kiitos tästä keskustelusta, sain itsekin hyviä ideoita. Meillä on samankaltainen värimaailma, seinät on lähes vaaleat ja lattia vaaleaa puuta. Sisustuksessa olen käyttänyt väreinä tumman vihreää, tammea, beigeä ja kellertävän/oranssin/terrakotan sävyjä. Mustaakin löytyy kyllä, josta itse kyllä pidän. Mutta vähän enemmän väriä kaipaisin, ehkä kuitenkin pääasiassa noita jo valmiiksi olevia sävyjä, ettei tule liian kirjava. Tosin tuo ehdotettu luumun sävy voisi jossain pienessä yksityiskohdassa olla kiva.
Ap täällä. Nyt toistaiseksi taidan mennä tuolla itse ajattelemallani mustalla, siihen löytyy jo valmiiksi erilaista rekvisiittaa omista varastoista eikä tarvitse ostaa mitään. Mutta kun kyllästyn siihen, kivoilta väreiltä tuntui mm luumu ja oranssi/terrakotta.
Nyt huoneeseen siirtyy vanhasta talonpoikaispöydästä tehty sohvapöytä jonka jalat ja pöytälevyn tukikehikko on joskus maalattu mustaksi, seinille tulee mustakehyksisiä vanhoja kasvi- ja eläinprinttejä, sohvatyynyjä joissa mustaa kuviota. Lisäksi sohvapöydälle musta metallitarjotin kynttilöille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin ehdottanut juurikin beigeä, greigeä, hiekkaa yms
Joo se tulee, mutta vielä joihinkin yksityiskohtiin joku neljäs sävy. Mietin vähän josko laittaisi mustaa.
Jotain ruosteen sävyjä. Musta on liian kovakontrastinen. Leiki tummuuksilla ja lämpöeroilla niin saat vivahteita ilman että menee turhan värikkääksi.
Tiili, terrakotta, greige, hiekka.
Jatkan vielä pohdintaa... Huoneessa on kahdelle kattovalaisimelle paikka. Mietin että lähtisikö mukaan tähän rottinkibohotiesmikä-muotiin ja ostaisi ikeasta pari näitä https://www.ikea.com/fi/fi/p/sinnerlig-kattovalaisin-bambu-kaesin-tehty…. Menisivätköhän tuohon hiekan sävyyn vai onko liian keltaisia? Ap
Hiekkaa, kuparia jne :D
kysyttiin väriä!
Vierailija kirjoitti:
kysyttiin väriä!
Öhhöhhöö, pölhö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kysyttiin väriä!
Öhhöhhöö, pölhö.
Hiekan väri tulee mineraaleista ja voi olla vaikka minkä väristä
Katso lipuista! Esim jos haluat italialaista, niin sitten punainen. Sellainen vastaus kuin kysymyskin.