Perintöä ei saa jättâä
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/perintoa-ei-kannata-jattaa-sanoo-em…
No Olen samaa mieltä
Kommentit (17)
Keskituloisten rahat lypsettiin jo. Nyt halutaan tyhjentää vanhusten tilit.
Verotussyistä kannattaa lahjoittaa ja tukea lapsia jo nyt
Ja käyttää itse terveydenhoidon rahat
Esim terveysvakuutus
Irwin tämän lauloi jo 70 luvulla.
"Kaikkihan me täällä ollaan pieni hetki vaan, on aivan turhaa mammonaa näin koota päälle maan.
Joku toinen kuitenkin sen ryyppää aikanaan, juodaan kaikki nyt ja juokoot toiset omiaan".
Vierailija kirjoitti:
Verotussyistä kannattaa lahjoittaa ja tukea lapsia jo nyt
Ja käyttää itse terveydenhoidon rahat
Esim terveysvakuutus
Mulla on varaa terveysvakuutukseen ja muuhun hyvään elämään ilman että laitan kolmen edellisen sukupolven omaisuuden sileäksi vain itseni hyväksi.
Joo me kyllä olla am tehty sijoitukset lapsille jo nyt
Ja jos tarttee käyn kyllä yksityisellä lääkärissä
Vierailija kirjoitti:
Vanhusten tilit on tyhjennetty jo vuosikymmeniä. Jos joudut yksityiseen vanhusten hoivakotiin, niin viidessä vuodessa on isompikin omaisuus kupattu tyhjiin.
Omien vanhempien asumis- ja hoivamaksut oli lähes 8.000 e/kk.
Viestiketjun aloittaja ei ymmärrä linkin otsikkoa ja sisältöä. Käsitteet ei saa ja ei kannata vaikuttaisivat tuottavan vaikeuksia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhusten tilit on tyhjennetty jo vuosikymmeniä. Jos joudut yksityiseen vanhusten hoivakotiin, niin viidessä vuodessa on isompikin omaisuus kupattu tyhjiin.
Omien vanhempien asumis- ja hoivamaksut oli lähes 8.000 e/kk.
Tämä on oikeasti totta ja ihan surutonta laillista ryöstöä. Hoivamaksuihin tulisi määrätä lakisääteinen katto.
Mulle kyllä voi ja saa jättää perinnön! Kelpaa ihan kenen tahansa perintö, ei tarvitse edes olla sukua, ihan pikkusummista isompaankin omaisuuteen. Keksin kyllä niille käyttöä. Voi antaa perinnön jo eläessään, tai tehdä testamentin minulle.
Jutun professorin mukaan lapset on jo yli 60-vuotiaita kun vanhemmat kuolee eikä sen takia tarvitse perintöä. Itse olin kuitenkin 35 kun isä kuoli ja 47 kun äiti kuoli. Joten eipä tuokaan professori kovin asiantunteva taida olla.
Vierailija kirjoitti:
Mulle kyllä voi ja saa jättää perinnön! Kelpaa ihan kenen tahansa perintö, ei tarvitse edes olla sukua, ihan pikkusummista isompaankin omaisuuteen. Keksin kyllä niille käyttöä. Voi antaa perinnön jo eläessään, tai tehdä testamentin minulle.
Jutun professorin mukaan lapset on jo yli 60-vuotiaita kun vanhemmat kuolee eikä sen takia tarvitse perintöä. Itse olin kuitenkin 35 kun isä kuoli ja 47 kun äiti kuoli. Joten eipä tuokaan professori kovin asiantunteva taida olla.
Minä olin 36 ja 42 kun vanhemmat kuolivat. Kaikki ei ole saaneet lapsiaan 20-vuotiaina.
Minä olen elänyt aina työtä tekemällä. Olen myös ottanut ilon irti elämästä. Jätän lapsilleni perinnön. En jakele pimeästi mitään, mutta autan pikku asioissa tarvittaessa. Elämässä on yksi sääntö. Noudata maan lakia niinkuin se on kirjoitettu. Hyvä omatunto on paras päänalunen. Minun kuolinpesästäni maksetaan verot lakien mukaan. Loput jää kahdelle lapselleni.
Myyn omaisuuteni ja käytän rahat itse. Mitään perintöä en jätä kenellekään.
Saat lahjoittaa ei se mitään pimeää ole. ( tarkat tiedot on vero sivulla)
Tai maksaa lasten laskuja esimerkiksi lääkäri, vuokra, ruoka mitä ei voi pistää rahaksi. Elatukseen voi osallistua, tiukkoja paikkoja voi olla nuorten aikuisten perheessä, tuki tarpeen nyt. Ei 20 vuoden päästä. Jokainen tavallaan jos voi auttaa niin miksi ei ?
Jätän kyllä hyvän perinnön lapsille. Toivoisin että he jättäisivät sen taas lapsilleen, jotka jättäisivät sen taas suurempana lapsilleen. Iso riskihän tässä on, että jossain kohdassa homma tyssää.
Typerä neuvo. Mahtisukuja ei luoda ilman perintöjä. Jokaisen sukupolven on oltava edellistä vauraampi.
Vain duunarit ajattelevat, että jokaisen pitää aloittaa nollasta ja omalla työllään pärjätä. Pellet. Siinähän raadatte, sukupolvesta toiseen, kun meikäläiset nauttivat elämästä.
Aika iso ero on sanoilla ei saa ja ei kannata.
Itse olen realisoimassa riittävästi omaisuutta hyvissä ajoin, ettei perintöverosta tule mitään ongelmaa.
Toki käytän/käytämme omaan hyvinvointiin niin paljon, kuin siihen menee. Jos jotain jäljelle jää, niin rahaa on riittävästi myös maksaa verot.