saisiko kaksi eri palstaa av:lle yli 25 ja teinimammojen < 25
Kommentit (36)
Voi kyllä minä muistan... Tulen aina muistamaan ja tietämään että iän myötää nakee paljon ja oppii paljon... mutta tiedän myös vanhempana sen että edes minä en voi olla kaikkitietävä ja erehtymätön. Nuorilla voi hyvinkin olla tiedossa asioita joista voin oppia taas lisää ja kasvattaa näkökulmiani...
En ikinä sorru nostamaan omaa " viisauttani" kenenkään yläpuolelle... etenkään ikäni perusteella! Kaiken ikäisillä, kokoisilla ja rotuisilla on varmasti elämän aikana minulle uutta tietoa, näkemystä ja tapaa opittavaksi...
Nyt ajattelen että opin täällä palstalla paljon eri ikäisiltä ihmisiltä uusia asioita, näkemyksiä ja kannanottoja...
Ollaan niiiiin ehdottomia ja sallitaan kaikki kaikkien kanssa ja kaiken aikaa. Sitten ei kuitenkaan ole asioita mietitty loppuun asti vaan jänkätään jotain ihan epäolennaista, vaikka ei ymmärretä asian sisältöä.
Sen takia en ymmärrä, miksi ollaan ylpeitä siitä, että henkinen ikä on parikymppisen, vaikka ikää on 40v.
Suvaitsevaisuus ja tyhmyys on kaksi ihan eri asiaa.
että on elämänkokemusta. se pitää vielä osata hyödyntää...
Osa ottaa kokemuksista opikseen, osa katkeroituu... Kumpikin muuttaa ihmistä, mutta jälkimmäinen tuskin hyvään suuntaan.
ikävää että koet noin kaikista nuorista...
Minusta asia on niin että viisain ja kokenutkaan ihminen ei hyödy viisauksistaan ja kokemuksistaan jos ei näe kokonaisuutta ja ole miettinyt niitä kokemuksista opittuja asioita kunnolla... Samoin kokemuksilla ja elämän viisauksilla ei tee mitään jos näkee niiden olevan yksi ainoa ja oikea tapa... maailmassa kun on tuhansia tapoja...
Pitää osata yhdistää elämänviisaus ja kokemukset suvaitsevaisuuteen... siinä on se juttu.
IKÄ ei ole mikään mittari. Minä olin jo 13vuotiaana kypsempi kuin esim. yksikään BB:n henkilö.
Ei mulla oo mitään hiunkua linnoittautua samanlaisten ja samanikäisten kanssa samalle palstalle.
-29v
JA mitä hyötyä siitä olisi?
EI pahalla, mutta kyllä minusta on erityisen tärkeää juuri se että palsta pursuaa erilaisia ja eri ikäsiä imisiä joilta voi oppia yhtä sun toista. Jopa negatiivisista jutuista oppii usein lisää... jos ei muusta niin ihmisistä...
Mä kuuluisin korkean (?) 28 vuoden ikäni puolesta sinne mummopuolelle, mutta kuten edellä sanottiin, ei mulla ole mitään tarvetta linnoittautua mihinkään ikäryhmiin. Ihmiset on yksilöitä, toinen on kovinkin kypsä jo 23-vuotiaana, toisella on vielä pitkä matka aikuistumiseen 30-kymppisenä.
Mulla on naisystäviä ikähaarukalla 25 ja 42, eikä meillä ole mitään ongelmia tulla toimeen keskenämme! Päinvastoin, musta eri ikäiset ihmiset tuovat uusia näkökulmia keskusteluihin, nuoremmat tuulettavat vanhempien ehkä pölyttyneitä mielipiteitä, ja nuoret oppivat vanhemmilta harkintaa ja kokonaisvaltaista asioiden pohdintaa.
On mielen köyhyyttä istua jossain mentaalisessa barrikaadissa pelkästään samoin ajattelevien kanssa, oli minkä ikäinen hyvänsä!
paheksuville uskovaisille, eläinten kiduttajille, köyhien vihaajile, ulkomaalaisten vihaajille, ihmisten uskontojen vihaajille, asehulluille jne... Mitä nyt juntteja täältä löytyykin. Siellä sais vapaasti viljellä rasistisia kommentteja ja haaveilla kissojen teurastamisesta ja vihata naapurin somaleja.
" viddu, äidin onni on vauvan onni, mää vien kakaran hoitoon ja lähen bailaan" jne....
Teinit vois mennä jonnekin muualla lappaan niitä masennuslääkkeitä ja bailaamaan.
Ai että olet ahdasmielinen...
Ikävä sanoa mutta tuo kertoo paljon omasta kypsyydestäsi kun noin ajattelet ja lokeroit...
Heitäkin varmasti on, mutta älä luule että kaikki olisivat. Taatusti on niitä päälle 30v naisia joilla on samantapaiset kysymykset...
ps. jos joskus pääsiskin johonkin niin ei varmaan tarvitsisi noita lääkkeitä napsia : (
Sitten kun ittee harmittais oikein kovaa vois mennä vähän vääntää kättä noille " viha" -palstoille ja kyllä taas elämä hymyilis, kun voisi kokea olevansa niin mukava ihminen :)
Mutta en kypsy, vaikka kuinka pidettäisiin omenan vieressä. Ikä on tuonut minulle viisautta ja ymmärtämystä, mutta ihan aikuista se ei minusta ole tehnyt.
Olen vastuullisessa työssä ja hoidan sen hyvin. Minulla on kaksi lasta ja pidän heistä hyvää huolta. Asun paritalossa keskiluokkaisella alueella ja ajan farmariautolla. Näytän ikäistäni ainakin viisi vuotta nuoremmalta. Minua luullaan jatkuvasti pikkusiskoni pikkusiskoksi.
Tulen loistavasti toimeen teinien mutta toisaalta myös viisikymppisten kanssa. Mutta kun joudun samaan tilaan keskiverto kolmekymppisten äitien kanssa, tunnen itseni ulkopuoliseksi ja nuoremmaksi. Onneksi minulla on ainakin kakisi yhtä " lapsellista" ystävää.
Suvaitsevaisuus on vain lisääntynyt iän myötä. Osaan pohtia asioita monelta kantilta enkä kulje laput silmillä. Ja näin varmaan useimmiten onkin eikä niin kuin täällä väitetään, että nuoret olisivat suvaitsevaisimpia.