Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa jos viinit tulevat kauppaan. Isäni juo itsensä vielä hengiltä

Vierailija
24.04.2023 |

Yhä vaikeampaa vältellä viinin juontia, kun sitä saa hetken mielijohteesta ruokakaupassa asioidessaan. Isä on alkoholisti jolla pysyy vielä jossain määrin juominen kontrollissa, mutta pelkään madalletun kynnyksen olevan hänelle liikaa. Hintakin varmasti tippuisi ja se olisi viimeinen silaus.

Miksi viinin juojat eivät jaksa kävellä alkoon?

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan hänen oma valintansa miten päivänsä päättää

Vierailija
42/84 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä ahdistua, vaan antaa Darwinin hoitaa luonnon työt. Ps. Toivottavasti myös alkoholin kilpailutus vapautuu ja Alkon monipoli poistuu, koska hintahan ratkaisee. Tulisi edes par 1 €/litra perusviiniä kauppaan, niin voisi silloin tällöin käyttää niitä vähän enemmän ruokakastikkeissa. Samaten perus vodkat 5 €/0,5 litran pullot ruokakauppoihin. Niillä on hyvä puhdistaa haavoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli muutkaan ei saa ostaa viiniä ruokakaupasta koska isäsi on juoppo?

Saat ostaa viiniä Alkosta.

Vierailija
44/84 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etikkaakin saa kaupasta ja maku on ihan sama.

Siitä vaan ei humallu. Toisin kuin esim. käsidesistä, jota niin ikään saa vapaasti kaupasta, vaikka alkoholipitoisuus on suurempi kuin yhdessäkään Alkon tuotteessa. 

Vierailija
45/84 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholisti kyllä hankkii juomansa, vaikka viiniä ei olisikaan saatavilla ruokakaupoissa. Munkin isä on juomassa itseään hengiltä, mutta ei toista ihmistä voi pakottaa hoitoon ja muuttumaan. Itse olen sanonut, että autan, jos hän haluaa hoitoon. Muuten saa tyytyä siihen, että vastaan hänen soittoihinsa hänen ollessa selvinpäin. Jos soittaa kännissä, niin lyön luurin korvaan.  Hän saa juoda itsensä hengiltä, mutta mun ei ole pakko sitä katsella. 

Vierailija
46/84 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli muutkaan ei saa ostaa viiniä ruokakaupasta koska isäsi on juoppo?

Saat ostaa viiniä Alkosta.

Saa ostaa kaupastakin. Viinejä on tälläkin hetkellä myynnissä ruokakaupoissa. 

Vierailija
47/84 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purjehduskengät, golf ja viini pysyköön Alkossa.

Vierailija
48/84 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulaa kalloon alkkiksille

Vierailija
49/84 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ap terapiaan, jos ahdistaa. Ei se isäsi alkoholismiin vaikuta, missä viiniä myydään. Hän voi ostaa vaikka käsidesiä, jos ei muuta päihdettä löydä helposti. Moni juoppo hörppiikin sitä ihan avoimesti. Kaupat laittoivat ikään kuin juoma-automaatit tarjolle korona-aikaan. 

Vierailija
50/84 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinejä maistellessa viini syljetään pois, ei nielaista.

Faijas on dorka jos ei sitä tajua.

Vierailija
51/84 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnat eivät ainakaan tipu kuten eivät tippuneet 5,5% juomissakaan.

Vierailija
52/84 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti asian hyvä puoli, viinin juojat ovat yleensä rikkaita, niin perintökin tulee nopeammin. Toinen vaihtoehto on käydä yhdessä isän kanssa kaupassa ja harhauttaa alkoholiosaston kohdalla. Voi käydä myös kaupassa aikoina, kun alkoholin myynti on kiellettyä.

Vierailija
53/84 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan raavas mies viintä lipittämällä kuale. Ellei ole homofiili.

Vierailija
54/84 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin isä on alkoholisti. Huoli pois, sinun isäsi ja minun isäni olisi alkoholisteja vaikka kaikki alko kiellettäisiin. Tekisivät sen jälkeen itse. Alkoholisti ei raitistu ilman omaa tahtoa ja niin kauan kun motivaatiota ei ole, mitään ei tapahdu. Ei vaikka läheiset seisoisi päällänsä ja käyttäisi kaiken vapaa-aikansa maanitteluun. Hukkaat oman elämäsi murehtimalla isäsi kohtaloa. Ainut mitä voit tehdä, on elää omaa elämääsi ja hyväksyä se, että isäsi juo koska haluaa juoda. Et voi sitä asiaa muuttaa eikä kieltolakikaan sitä muuttaisi.

Vierailija
55/84 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskä holhouksen alle ja käyt sanomassa alkot ja marketit läpi ettei saa myydä. Kyllä aikuisia pitää saada rajoittaa ja holhota

Vierailija
56/84 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinejä saa jo nyt lähes ilmaiseksi, jos on vähänkään viitseliäisyyttä. Pitää koko ajan pörisemässä 2-3 kpl 25 litran viinipöniköitä, niin hiivan, 5 kg sokerin ja käymispakkauksen hinnalla saa viiniä alle euron litralla. Ja näitä omia viinejä kun tekee aikansa, niin niistä oppii tekemään varsin hyvänmakuisia. Joten turha kieltää 1 % takia ilo 99 %. Varsinkin kun tuo 1 % ei pääsääntöisesti tuota muuta kuin kustannusta ja harmia koko yhteiskunnalle.

Vierailija
57/84 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yleensä tapana tuoda Viron matkoilta reissutuliaisina faijalle 1-2 salkkua 40 % vodkaa. Haluan vähän jouduttaa hänen lähtöä. Eipähän tarvitse sitten kituuttaa vaipoissa vanhainkodissa.

Vierailija
58/84 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä itsekkäitä kommentteja täällä. Helppo saatavuus nimenomaan ajaa suurkuluttajan helposti "rajan yli". Itse juon todella kohtuullisesti, enkä jaksa mennä Alkoon viiniä ostamaan vaikka punaviinistä pidän. Aivan varmasti ostaisin sitä useammin, jos olisi kaupasta saatavilla. Saati sitten ihminen, jolle alkoholi oikeasti alkaa olla ongelma.

Ajattelematonta kieltää siitä seuraavat ongelmat. Päihdeasiantuntijat ovat varoittaneet, että tästä aivan varmasti on ihmisille ja sitä myötä yhteiskunnalle negatiivisia merkityksiä. Mutta av tietää paremmin. Kun, hei, alko on niin hirveän kaukana ja olisi niin kätevää...

Vierailija
59/84 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä viinit  ruokakaupassa pilaa  monen perheen elämän.  Aika monessa perheessä on joku    alkosta   irti toipuva    isä tai  äiti   , joka nyt sitten saisi  ihan siitä lähikaupasta väkeviä viinejä. Helpompi sitten  taas  retkahtaa. Eihän se näköjään   terveitä kiinnosta  toipumista yrittävän     alkoholistin  lapset.

Vierailija
60/84 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haen saunakaljatkin Alkosta koska se on jotenkin fiinimpää kuin hakea ne lähikaupasta. Minulla on sellainen periaate, että jos juon teen sen tyylillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi