Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokakeväinen ostosvimma. Onko muita?

Vierailija
24.04.2023 |

Tulee ostettua kotiin uutta sekä vaatekaappiin. Tuli tilattua tässä viikon sisään mm. uusi sohva. Verhoja. Vaatteita. Kosmetiikkaa. Silmäilin jo uusia mattojakin.

Huh. Aina keväisin sama homma, kauhea vimma uusia sisustusta ja ostaa uusia vaatteita kesäksi.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naistentautien polilla pitäisi olla oma mt-osasta teille ostovimmasta kärsiville.

Miten niin naisten? Tunnen muutamia miehiä, jotka tekee samaa. Miehillä ostokset tuppaa olemaan vielä vähän arvokkaampia; moottoripyöriä, mönkijöitä, veneitä. Siinä ei tonnilla tee mitään.

Ero on siinä, että mies käyttää omia rahojaan ja nainen miehensä rahoja.

Vierailija
22/37 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan tuu tuollaista. Pikemminkin vihaan sitä kun joutuu juoksemaan kaupoissa kun huomaa kevään tullen että kengät on risat ja kesäpaidoissakin reikiä, kesämekko käynyt pieneksi ja lässynlää. Vihhhaan shoppailua ylitse kaiken!

Minäkin inhoan kaupoissa juoksemista. Teen 95% kaikista ostoksistani nettikaupoista. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naistentautien polilla pitäisi olla oma mt-osasta teille ostovimmasta kärsiville.

Miten niin naisten? Tunnen muutamia miehiä, jotka tekee samaa. Miehillä ostokset tuppaa olemaan vielä vähän arvokkaampia; moottoripyöriä, mönkijöitä, veneitä. Siinä ei tonnilla tee mitään.

Terveisiä taas sinne 50-luvulle.

Vierailija
24/37 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan tuu tuollaista. Pikemminkin vihaan sitä kun joutuu juoksemaan kaupoissa kun huomaa kevään tullen että kengät on risat ja kesäpaidoissakin reikiä, kesämekko käynyt pieneksi ja lässynlää. Vihhhaan shoppailua ylitse kaiken!

Minäkin inhoan kaupoissa juoksemista. Teen 95% kaikista ostoksistani nettikaupoista. Ap

Mä en voi, kyllä mun täytyy päästä sovittamaan itse. Varsinkin kengät on sellaisia että mun kintuille vaikeaa löytää sopivia.

Vierailija
25/37 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunnista. Tai tekisi mun mieli ostaa joka kevät uusi kesämekko ja bikinit, vaikka mekkoja riittää ja bikineitä tulee aika vähän lopulta käytettyä. Yleensä en kyllä näitä mielihalujani toteuta, paitsi jos on tarvetta uusille vaatteille.

Vierailija
26/37 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Olen lopettanut ostamisen lähes kokonaan.

Vierailija
27/37 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tuo tilin saldo säätelee ostosvimmaa. Totta kuitenkin. Kevään valon koittaessa monen asian näkee uusin silmin ja on energiaa esim. sisustaa kotia. Marraskuussa evvk.

Vierailija
28/37 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen nainen maksaa omat menonsa ja miehelläkin on rahaa laittaa noin paljon vain siksi ettei osallistu mitenkään laskujen maksuun, päivittäis menoihin ja lasten elatukseen.

Vierailija
29/37 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli. Nyt sain ylimääräistä rahaa yllättäen noin 2000 ja päätin että en säästä sitä vaan ostan jotain ihanaa..vaan en keksi niin yhtään mitään tarvetta. Tilille taidan laittaa tai osakkeita ostaa.

Tylsä olen. Olisi ihanaa osata nauttia rahasta.

Vierailija
30/37 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasta viime viikolla ostin lumilingon 1400e. Syksyllä oli ostanut tarjouksesta ja maksanut 3200e.

Vierailija
31/37 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole. Koira pissannut sohvan ja omat vaatteet reikäiset. Ei auta kuin paikata niin että kehtaa mennä toimistolle. T. keskituloinen ja jonkun mielestä rikas

Vierailija
32/37 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli. Nyt sain ylimääräistä rahaa yllättäen noin 2000 ja päätin että en säästä sitä vaan ostan jotain ihanaa..vaan en keksi niin yhtään mitään tarvetta. Tilille taidan laittaa tai osakkeita ostaa.

Tylsä olen. Olisi ihanaa osata nauttia rahasta.

Mua myös vähän harmittaa etten osaa nauttia rahasta. Kun mulla sitä kuitenkin on jonkin verran ylimääräistä, mutta ei tee mieli ostaa mitään. No säästyypähän rahat sitten, mutta tavallaan pitäisihän sitä osata elää ja nauttia?

Vai johtuuko se siitä yksinäisyydestä ettei osaa nauttia?

Kun tuntuu vähän hölmöltä mennä vaikka ravintolaan syömään yksin. Käyn kyllä välillä, mutta jotenkin se menee hukkaan kun ei ole ketään siinä jakamassa sitä nautintoa.

Vierailija
33/37 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin keväällähän miehille ei tule hilavitkutin kuumetta tai avoauto moottoripyöräkuumetta..

Vierailija
34/37 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tunnistan, että tulee kausittain tarve laittaa kotia. Keväällä erityisesti, kai se on joku pesimisvimma. Keväällä myös siivoan ja järjestän kotia. Itselleni ostin juuri uuden kalliin laukun, kengät ja muutaman mekon. Kävin myös kampaajalla ja kasvohoidossa ja varasin loman. Kevään tullen on jotenkin sellainen uudistumisen ja puhdistumisen aika. 

Vierailija
35/37 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manialta kuulostaa.

Vierailija
36/37 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasi ostosvimma iskeä minuunkin, ei sentään ihan noin voimakkaasti kuin ap:hen. Selailin pari viikkoa kesämekkoja, uimapukuja yms. nettikaupoista, ja välillä klikkailin ostoskoriinkin. Mitään en kuitenkaan lopulta ostanut, ja nyt tuntuu siltä, että pääsin asian yli. Siihen auttoi, kun katselin budjetointi- ja velanmaksuvideoita netistä.

Vierailija
37/37 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Itsellä vimma voi kohdistua joko hankintaan/hankintoihin, johonkin askarteluprojektiin tai muuhun tekemiseen. Joku projekti kuitenkin pyörähtää käyntiin aina keväällä, kun valo lisääntyy. Samalla unentarve vähenee jopa parilla tunnilla. Tänä keväänä energia on suuntautunut kodin sisustukseen, ja pari isompaa hankintaa on tullut tehtyä (molemmat alesta). Ehkä tämä on kaamosmasennuksen vastakohta? Reagoin muutenkin sään, lähinnä auringonvalon, vaihteluihin. Pitkä pilvinen jakso kesällä saa mielen matalaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän