Ahistaako muita syöminen yleisillä paikoilla?
Minua on ahdistanut alakoulusta lähtien. Yläkoulussa syöminen oli täyttä hel vettiä. Nykyään syön vain kotona ja todella harvoin missään muualla. Syöminen tuntuu suorituksella, joka pitää vetää kunnialla läpi. Ei siinä ole mitään nautintoa.
Kommentit (6)
Nykyään ei enää niinkään, mutta nuorempana ahdisti todella paljon. Peruskoulussa kiusaaminen tuntui keskittyvän juuri ruokalaan ja sen jälkeen aloinkin välttelemään kaikkia ruokailupaikkoja. Kannattaa kuitenkin silloin tällöin kokeilla, harva siellä ravintolassa aikuisten oikeasti on kiinnostunut siitä mitä muut tekee. Nurkkapöydät oli itselle alkuun paras tapa harjoitella, tai ylipäätään sellainen paikka missä sain tuijottaa vain seinää enkä nähnyt muiden kasvoja.
Ei. Minulla on normaali suhde ruokaan ja syömiseen. Jotainhan on pielessä, jos syöminen on tuollainen ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! Inhoan syödä ravintolassa tms. Aina tuntuu että joku tuijottaa ja tulee paineita syödä ruoka loppuun vaikka ahdistus tuo pahoinvointia ja palan kurkkuun.
Ihan oikeasti, ketään ei kiinnosta.
Riippuu siitä tuijottaako joku. Jos on nielemisvaikeuksia (refleksi), kotona syöminen helpompaa.
Mulla on kahvikuppineuroosi ja todellakin ahdistaa syöminen yleisillä paikoilla, joissa ihmisiä menee ja tulee.
Kyllä! Inhoan syödä ravintolassa tms. Aina tuntuu että joku tuijottaa ja tulee paineita syödä ruoka loppuun vaikka ahdistus tuo pahoinvointia ja palan kurkkuun.