Miksi pienituloiset itkevät sitä, että rikkaat vain rikastuvat ja he itse pysyvät köyhinä? Itsehän työnnätte rikkaille vuokaisänille rahaa joka kuukausi. Ymmärrättekö miten merkittävä juttu vuokratoiminta on?
Köyhät maksavat rikkaiden sijoitusasunnot saamatta euroakaan.
Kommentit (19)
Kerrohan ap missä pitäisi sun mielestä asua?
Missä meidän pitäisi asua? Mun kotini omistaa Helsingin kaupunki. Huom! En saa asumistukea.
Tjaa-a. Enpä usko että pankki myöntää asuntolainaa kun on vielä opintolainaakin maksamatta ja elelen toimeentulotuella. Oishan se toki kiva jos myöntäis.
"Miksi pysytte köyhinä". "Miksi ette rikastu". Onko oikeasti näin rajoittuneita ihmisiä olemassa, että tollasta menee sanomaan? Mahtaa ap:llä tuuli humista ja sirkat sirittää siellä korvien välissä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tule vuokraamiselle ihan oikeasti mitään vaihtoehtoja mieleen?
Pitääpä muuttaa pahvilaatikkoon ulkosalle.
Vierailija kirjoitti:
"Miksi pysytte köyhinä". "Miksi ette rikastu". Onko oikeasti näin rajoittuneita ihmisiä olemassa, että tollasta menee sanomaan? Mahtaa ap:llä tuuli humista ja sirkat sirittää siellä korvien välissä.
Kyllähän se tosiaan melkoisen älynvälähdyksen vaatii, että ahdasmielisestä jatkuvan rikastumisen tavoittelusta voiskin alkaa miettimään, että entäpä jos alkaiskin köyhtymään.
Iäkäs pariskunta omistaa tämän rivariosakkeen, todella halpa vuokra, en ikinä ota lainaa ja osta omaa vaikka olenkin vakitöissä ok palkalla.
Kai se pitää muuttaa johki josa samalla rikastuu. Kerrokko ap misä tapahtuu tälläinen oisko nevoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talonvaltaus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, koska edes luottokortin ehdot eivät täyty.
kanne sitten etenepain ja terveemmat hinnoittelut eika selityksi' mistaan lusmuista. sama patee taloyhtioissa omistusasumista. sitten on joku pelle joka yrittaa tinkia alle kaypaa hintaa jostain omistusasunnosta.
sitapaitsi tuon alan tekemisen laatu on vitsi. perusarvosta yroitetaan lypsaa. mita iniset tyontamisesta.
Köyhät ovat osaksi vähävahaisia juuri sen vuoksi ettei rahaa osata käyttää eikä tajuta syy-seurauksia eikä olla tarpeeksi pitkäjänteisiä esim. köyhä kuvittelee aidosti, että on halvempi asua vuokralla. Hmm, vuokranantaja antaa asunnon vuokralle alle vastikkeen hinnan, eipä kuullosta ihan loogiselta ei. Pikemminkin vuokranantaja maksattaa sijoitusasuntonsa vuokraajalla jossa vuokrassa menee lainakulut, vastikkeet sekä mahdolliset rahoitusvastikkeet. Sitten 10v päästä vuokraaja on maksanut asunnon vuokranantajalle, samalla asunnon arvo noussut ja vuokranantajalla on 250k€ lisää omaisuutta. Tämä kertaa 10-20 asunnolla....
Joo me ollaan tyhmiä. Asia loppuun käsitelty 🤣🤣🤣
Aika pitkälle on näkemyksestä ja valinnoista kiinni, meneekö kaikki rahat elämiseen vai alkaako jossain vaiheessa kertyä edes vähän vararahastoa. Vaikka se olisi ensin vitonen tai kymppi, niin senkin voi "sijoittaa" vaikka ostamalla kahden päivän ruoat kerralla, kun jossain on hyvä tarjous.
Vierailija kirjoitti:
Köyhät ovat osaksi vähävahaisia juuri sen vuoksi ettei rahaa osata käyttää eikä tajuta syy-seurauksia eikä olla tarpeeksi pitkäjänteisiä esim. köyhä kuvittelee aidosti, että on halvempi asua vuokralla. Hmm, vuokranantaja antaa asunnon vuokralle alle vastikkeen hinnan, eipä kuullosta ihan loogiselta ei. Pikemminkin vuokranantaja maksattaa sijoitusasuntonsa vuokraajalla jossa vuokrassa menee lainakulut, vastikkeet sekä mahdolliset rahoitusvastikkeet. Sitten 10v päästä vuokraaja on maksanut asunnon vuokranantajalle, samalla asunnon arvo noussut ja vuokranantajalla on 250k€ lisää omaisuutta. Tämä kertaa 10-20 asunnolla....
Ei vaan vuokranantaja maksattaa asunnon valtiolla. Asumistukeni menee suoraan vuokranantajalle. Minä maksan vain vastikkeen verran.
tarkoitatko, että miksi kukaan olisi niin tyhmä, että vuokraisi yksityiseltä asunnon? myö on asuttu jo vuosia kunnan vuokrakämpässä. voittoa tavoittelematon yhtiö. ja asumistuet pitäisi poistaa yksityisten vuokraamista luukuista kokonaan. sepäs mahtaisi kokoomuslaisia veetuttaa.
Tjaa, mun vuokraisäntä ei ole rikas eikä sillä ole kuin tämä yksi vuokrakämppä. Jossa asui ennemmin hänen aikuinen poikansa. Halpa vuokra, ei tarvi itse murehtia jos joku menee rikki kun omistaja korjaa, voin muuttaa halutessani helposti eikä tarvi ruveta myymään omistusasuntoa.
Ja mitään en saa kuollessani mukaani joten ei mulla ole mielenkiintoa ostaa enää omaa kämppää. Joskus oli puolikas jonka eksä osti muuttaessani pois. Ne rahat on säästössä.