Suositelkaa *hyviä* juoksukenkiä
Aion aloittaa juoksutreenin mutta pelkään että huonot kengät pilaa jalkani.
Kommentit (20)
Älä ainakaan Hokia osta. Asicsilla hyviä ja laadukkaita..
Vierailija kirjoitti:
New Balance 1080
Maksaa alle 200 euroa. Ei paha. Tarkoitus on juosta ehkä 50 kilometriä viikossa.
Sellaisen vaaleanpunaiset glitter kengät joissa on paksu pohja ja korkeat korot.
Toki nuo ovat parhaat yöjuoksuun, että en ole varma mitä juoksuaikoja tässä haettiin?
Enää en harrasta juoksua, mutta aiemmin tuli Asicsen Gel Kayanoita kulutettua monta paria. Parhaat kengät ikinä.
Käy ensin vaikka Intersportissa jalka-analyysissa, jotta tiedät, onko sulla neutraalit, ylipronatoivat vai alipronatoivat jalat. Osta juoksukengät tämän perusteella.
Mulla on esim. ylipronatoiva jalka. Aiemmin ihmettelin, miksi kalliit Niket kipeytti mun jalat. No virheasennolla (ylipronaatio) asia selitty.
Monilla merkeillä on hyviä kenkiä. Kaikki riippuu siitä mikä käy parhaiten omaan jalkaan. Eli kauppaan kokeilemaan eri vaihtoehtoja.
menet kauppaan, otat kengät ja juokset ulos.
Vierailija kirjoitti:
Sellaisen vaaleanpunaiset glitter kengät joissa on paksu pohja ja korkeat korot.
Toki nuo ovat parhaat yöjuoksuun, että en ole varma mitä juoksuaikoja tässä haettiin?
TÄMÄ
Ei ole mitään yleispätevää sääntöä. Itse oon tykästynyt adduihin, juuri sopiva koko ja pohjat voi valita maaston mukaan.
Riippuu missä sä juokset, onko sulla jalan asennot minkälaiset, tarvitsetko tuentaa, mitä sä itse tarvitset.
Jos kykenet niin käy jossain urheiluliikkeessä jalka-analyysissa.
Ensimmäiset kunnon juoksukengät löysin vahingossa citymarketista, ne oli 15 euron adidakset ja hiton rumat mutta just täydelliset jalkaan ja sen takia oonkin merkkiä ja kokoa jatkanut.
Tarkoitatko oikeasti "hyviä" vai vain hyviä? Kryptistä taas.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko oikeasti "hyviä" vai vain hyviä? Kryptistä taas.
Sellaisia jotka ei riko jalkaa.
Vierailija kirjoitti:
Enää en harrasta juoksua, mutta aiemmin tuli Asicsen Gel Kayanoita kulutettua monta paria. Parhaat kengät ikinä.
Käy ensin vaikka Intersportissa jalka-analyysissa, jotta tiedät, onko sulla neutraalit, ylipronatoivat vai alipronatoivat jalat. Osta juoksukengät tämän perusteella.
Mulla on esim. ylipronatoiva jalka. Aiemmin ihmettelin, miksi kalliit Niket kipeytti mun jalat. No virheasennolla (ylipronaatio) asia selitty.
Allekirjoitan tämän. Asics mullakin ja kenkäanalyysin mukaiset pohjat.
Viime vuoden Gel Nimbuseja saattaa löytyä halvalla ja on huippukenkä.
Asicsit sopi mun jalkaan parhaiten. Kahdeksan paria kokeilin kun kävin kaupassa. Ja kannattaa tosiaan ostaa sieltä kaupasta niin saa kerralla oikeat ja hyvät ilman vaihtorumbaa.
Salomoneja ei kannata edes kokeilla. Eivät käy kenenkään jalkaan.
Asics koot on melko pieniä ja itse olen ostanut uusia "käytettyjä" kenkiä edullisesti kun moni ostaa liian pienet.
New Balance 1080