Onko S-etukortista mitään hyötyä pienituloiselle?
Olen hieman pohdiskellut, hankkisinko Pirkanmaan Osuuskaupan asiakasomistajuuden. Plussakortti minulla on ollut viime kesästä lähtien, ja tähän mennessä bonusrahaa, vai mitä se onkaan, on kertynyt tilille 11,90 euroa. Enimmäkseen käytän kotiinkuljetusta, ja satunnaisesti tulee Cittareissa myös käydyksi.
Mutta onko S-etukortissa mitään järkeä pienituloisen sinkun kannalta? Ei kai siitä haittaaakaan sinänsä ole, kun jäsenyyden maksaminen ei ole mikään ongelma (satasen kertamaksu). Samalla saisi tuon S-pankkitilin, vaikkei sillekään kauheasti käyttöä olisi. Minkälaisia kokemuksia palstan pienituloisilla on aiheesta? Onko S-etukortti enimmäkseen täysin turha, jossain määrin tarpeellinen vai erittäin hyvä olla olemassa?
Kuulemma jotain bonusta kertyy, mutta eipä sitä näillä tuloilla varmaan sen enempää kerry kuin Cittarin plussapisteitä. Etuna tietysti on, että bonukset menevät S-pankin tilille rahana, jolle ja jolla voi tehdä mitä lystää.
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikonloppuna ainakin sai 15% alennusta kaikista käyttötavaroista. Ja perus pankkipalvelut on ilmaisia. Pientuloiselle tosi tärkeää.
Pientuloinen on epäselvä termi. Isossa perheessa voidaan olla pientuloisia, mutta käyttää melko paljon rahaa. Bonukset voi olla merkittäviä.Naurattaa tuohon -15% lankeavat kun lyhyellä nettihaulla KAIKKI tavarat saa paljon halvemmalla muualta.
Näin on, esimerkiksi Biothermin deodorantti oli tarjouksessa noin 18 €/kpl, muista nettikaupoista saa jatkuvasti 2 kpl 25-30 eurolla.
LV:n deodorantti maksaa noin kolme euroa, en sitä tilaa netistä vaikka saisin halvemmalla.
Aivan sama vaikka tulis bonuksia vaan vähän. Itse ainakin saan bonuksilla, eli "ilmaisella rahalla" joka joulu ostettua joulukinkun. Ja kesälomilla käytän matkustaessa pysähdyksien munkki kahveihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutaman euron sieltä saa takaisin.
Käytännössähän kaikki bonusjutut on tulonsiirtoja sinkuilta (suur-)perheellisille, kun bonus % kasvaa mitä enemmän ostaa vrt. että vero % pienenisi mitä enemmän tienaat.
Olemme kaksi pieneläkeläistä ja ostamme lähes kaiken S-kaupoista, bonusta saa myös Elisalata, ABC-huoltamoilta, monista Hesen ravintoloista.
Meille tulee joka kuukausi 40-70 e bonusta, joistakin rautakaupoista ym.Käytän hammaslääkäriasemaa, jossa S-edusta muistutetaan aina, samoin apteekkiasiointi tietyissä apteekeissa sisältää S-edun.
Oletko verrannut apteekkien hintoja. Ei se S-etu ilmaiseksi sieltä apteekin hyllyltä tule.
Vierailija kirjoitti:
Aivan sama vaikka tulis bonuksia vaan vähän. Itse ainakin saan bonuksilla, eli "ilmaisella rahalla" joka joulu ostettua joulukinkun. Ja kesälomilla käytän matkustaessa pysähdyksien munkki kahveihin.
Ei ole ilmaisia lounaita eikä ilmaista rahaa. Onneksi höynäytettäviä Suomessa riittää.
Asun yksin, en paljoa tuhlaile, ei autoa. Saan noin 3-4 e s-bonusta kuukaudessa. Annan sinne kertyä sen mikä kertyy, en stressaa, onpahan eläkkeellä ainakin muutama satku jemmassa (muilla tileillä on enemmän säästöjä onneksi).
Joku voisi kyllä perata tätä maailman vähiten korruptoituneen maan vähittäiskauppaa. Muistan, kun joskus 90-luvulla istuin lentokoneessa yhden osuuskaupan silmäätekevän kanssa. Oli vieläkin vähän laitamyötäsessä. Valio oli vienyt näitä osuuskauppalaisia kalastusretkelle.
Poliitikot istuvat osuuskauppojen päättävissä elimissä ja kas, yks kaks saavat parhaat markkinapaikat. Ajatellaan nyt vaikka ABC-ketjua.
eihän kortin hankkiminen tarkoita, että aina pitäisi ostaa s-marketista yms., välillä voi ostaa halvemmalla muualta, kun saa
itse ostan ruuat yleensä ässästä, koska siellä yleensä halvempaa kuin k-marketissa, ja k-plussat kertyy heikosti
kun k-marketissa on hyvä plussatarjous, käyn hakemassa
Kertyneet bonukset voi sijoittaa rahastoihin. 10 eurolla pääsee jo alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Jos sille s-etukortille keskittää kaiken mahdollisen, niin bonuksia kertyy toki kivasti, varsinkin nyt kun hinnat ovat mitä ovat - niin joo, vaikka se bonus oliskin hintojen mukainen, niin ei sillä bonuskertymälläkään just niitten hintojen korkeuden vuoksi ole suurta arvoa...
Mutta siihen korttiin kuuluu sitten niitä kuukausitarjouksia... Nytkin meidän osuuskaupalla on kertaostokseen kohdistettuna alennus juustosta, wc-paperista, ja jostain muusta vielä. Lisäksi on erilaisia kampanjoita kuten just oli prosenttimääräinen ale taloustavaroista...
Jos haluat siirtyä kaikessa ostoskäyttäytymisessä s-ryhmän asiakkaaksi, on etukortista hyötyä.
Saahan sillä kortilla toki bonuksia myös laivaristeilyistä, hotelliyöpymisistä... joskus on joitain teatterilippuihin kohdistettuja etuja jne.
Nuo sovellus-kuukausi tarjoukset on kyllä aika naurettavia. Saat yhden tuotteen siihen tarjoushintaan, kuten alennuksen yhdestä purkista mehua tai keksejä tai suklaapatukasta koko kuussa, joskus jopa kahdesta, niin taisi olla noiden suklaapatukoiden kohdalla. Vessapaperia ostin, kun oli iso pakkaus ja ale on suhteellisen edullinen hinta kyseisestä vessapaperista.
Minä hyödynnän yleensä kustakin kaupasta sieltä saatavat tarjoukset, säästyy enemmän kuin mitään bonuksia keräämällä. Samalla suoralla on neljä kauppaa, mistä valita, kaikkien kanta-asiakas olen. Ostan tietyt tuotteet yhdestä ja toiset toisesta. Yleensä kauppa valikoituu sen mukaan, mitä tarvitsen, joskus voidaan käydä toisessakin samalla matkalla. Kerran kierrettiin hakemassa kaikkien neljän tarjoustuotteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Eikä suurituloisellekaan. Jos vähän käyttää aikaa, niin samat bonukset ja säästöt saa, kun hajauttaa ostoksiaan, eikä osta kaikkea yhdestä paikasta. Ja S-pankissa pitää olla tili, jotta saa bonuksensa. Silkkaa kusetusta.
Toki tuo toimii, kun käyttää aikaa ja vaivaa niiden hintojen vertaamiseen ja käy monessa eri kaupassa. Menee siinä bensaa, kun suhaa kaupasta toiseen. Itse olen sen verran laiska, että mieluusti ostan kaiken yhdestä ja samasta kaupasta.
Nykyään sen hintavertailun voi tehdä ainakin s:n ja k:n välillä ihan kotona, hinnat löytyy netistä. Monissa paikoissa Prisma ja CM on ihan lähellä toisiaan, sen lisäksi vielä usein Lidlkin, joten ei tarvitse hirveitä suhata. Ostoslistaa kirjoittaessa voin merkata toisen kaupan hinnan vertailuksi, jätän ostamatta sen kertaisessa kaupassa, jos kyseessä on ns. varaston täyttö eli joku alkaa olla aika vähissä, muttei ole pakko vielä sillä kertaa ostella. Hyvän tarjouksen tullessa eteen voin täydennellä varastoja, kuten viimeksi oli kerrankin konetiskiainetta halvalla, edellisellä paketilla pesee vielä viikkoja, mutta tuskin löytyy yhtä tarjousta silloin, kun se loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutaman euron sieltä saa takaisin.
Käytännössähän kaikki bonusjutut on tulonsiirtoja sinkuilta (suur-)perheellisille, kun bonus % kasvaa mitä enemmän ostaa vrt. että vero % pienenisi mitä enemmän tienaat.
Olemme kaksi pieneläkeläistä ja ostamme lähes kaiken S-kaupoista, bonusta saa myös Elisalata, ABC-huoltamoilta, monista Hesen ravintoloista.
Meille tulee joka kuukausi 40-70 e bonusta, joistakin rautakaupoista ym.Just näin arvelinkin. Teidät on ihan aivopesty. Säästäisitte tuon ja saisitte enemmänkin säästöön, kun eläkeläisinä vähän näkisitte vaivaa. Olisi käytössä myös parempi pankkipalvelu kuin S-pankki.
Kerro, mikä pankki toimii ilmannpalvelumaksuja. Olemme tähän ikään mennessä kokeilleet kaikkia suomal pankkeja. Op on meillä toinen pankki, sillä ei kai kukaan täysijärkinen elä yhden pankin varassa.
Sitäpaitsi seuraan tarkkaan tarjouksia, enkä missään vaiheessa sanonut, ettei osteta mitään muualta.
T.ed. eläkeläinen.
Jostain syystä vierastan kaikkea "asiakkaan sitouttamista" - myös kortteja. Miksi lieneekään.
S-korttia suosittelen kyllä, nytkin ostin 15%alennuksella lenkkarit Prismasta, Cittarissa kävin kokeilemassa ensin kaikki halpismallit mutta niistä ei löytynyt hyviä,mutta vielä muutaman euron olisi vielä säästänyt jos olisi ostanut täysin samat Kärkkäiseltä toimitusmaksuineenkin. Paikallisella abc:llä lähes aina polttoaine on niin paljon kalliimpaa että mielummin kannataa tankata missä tahansa muulla asemalla kun bonusostoni on kk vain 30...70 eur..Nestehän kerää myös k-plussapisteitä ellei tankkaa kylmällä asemalla. K-plussakortista parhaat alennukset ovat tulleet isommista yksittäiostoksista kuten aikaisemminkin täällä todettu .
Liity KPO tai PKO osuuskuntaan. Saat saman S-kortin käyttöön. Muistaakseni viime vuonna PKO maksoi sijoitukselle 12 e osuusmaksun korkona. Pirkanmaan osuuskunta ei tietääkseni maksa korkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Eikä suurituloisellekaan. Jos vähän käyttää aikaa, niin samat bonukset ja säästöt saa, kun hajauttaa ostoksiaan, eikä osta kaikkea yhdestä paikasta. Ja S-pankissa pitää olla tili, jotta saa bonuksensa. Silkkaa kusetusta.
Toki tuo toimii, kun käyttää aikaa ja vaivaa niiden hintojen vertaamiseen ja käy monessa eri kaupassa. Menee siinä bensaa, kun suhaa kaupasta toiseen. Itse olen sen verran laiska, että mieluusti ostan kaiken yhdestä ja samasta kaupasta.
Nykyään sen hintavertailun voi tehdä ainakin s:n ja k:n välillä ihan kotona, hinnat löytyy netistä. Monissa paikoissa Prisma ja CM on ihan lähellä toisiaan, sen lisäksi vielä usein Lidlkin, joten ei tarvitse hirveitä suhata. Ostoslistaa kirjoittaessa voin merkata toisen kaupan hinnan vertailuksi, jätän ostamatta sen kertaisessa kaupassa, jos kyseessä on ns. varaston täyttö eli joku alkaa olla aika vähissä, muttei ole pakko vielä sillä kertaa ostella. Hyvän tarjouksen tullessa eteen voin täydennellä varastoja, kuten viimeksi oli kerrankin konetiskiainetta halvalla, edellisellä paketilla pesee vielä viikkoja, mutta tuskin löytyy yhtä tarjousta silloin, kun se loppuu.
En minä kirjoittanutkaan, että hintavertailu tehdään kaupassa. Täällä Prisma, CM ja Lidl ovat sen verran kaukana toisistaan, että autolla pitää siirtyä kaupasta toiseen. Toki haen hyvät tarjoukset talteen, mutta ei niitä joka viikko ole. Annan arvon myös ajalleni.
Riippuu missä kaupassa käyt. Jos käyt usein S-kaupoissa niin tuleehan sieltä niitä bonuksia takaisinkin. Mitä enemmän ostat sitä isommalla prosentilla palautuu. Omalla kohdallani S-bonukset ei ole yleensä kuin jonkun 1 - 1.5 euroa kuukaudessa, mutta hei rahaahan sekin on.
En ole itse vertaillut, mutta olen monesti kuullut että Plussa-kortilla on ennemminkin alennuksia, kun taas S-kortilla kyse on enemmän bonuspalautuksista.
Olen laittanut bonukset menemään suoraan S-pankin rahastoon. Tämä on minulle yksi tapa säästää, koska hoidan päivittäiset pankkiasiani muualla ja bonukset tuppasivat joka tapauksessa unohtumaan S-tilille. Pienituloisellekin se on yksi vaihtoehto aloittaa säästäminen, mutta toki ymmärrettävää jos kiinnostaa enemmän ottaa nekin eurot päivittäiskulutukseen.
Ainakin joskus muinoin tuon S-jäsenyysmaksun sai kuitata niillä bonuksilla, sitä mukaa kun kertyivät. En tiedä toimiiko enää samalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai ne bonukset tuloista riipu vaan ostosten määrästä
Isompituloisella perheellä ne bonuksetkin isompia kuin vähän ostavalla pienituloisella, jolla ei ole varaa laittaa tonnia joka kuukausi ostoihin.
Säästät jo siinä kun siirrät ostoksesi k-kaupasta Prismaan.
Maksutapaetua kertyy joka ostoksesta, tuplabonuspäivinä ostetaan kaapit täyteen. Viimeisen 12kk ajalta ruokaostokset olleet vähän vajaa 1200€, muita ostoksia reilu satanen. Bonuksia tullut 45€.
Lisäksi ainakin hokin alueella tulee kuukausittain tarjouksia s-kauppoihin ja Sokokselle milloinkin mitäkin, jotka saa vain mobiilisovelluksella. Sokoksella monesti tietyistä tuotteista jopa -20% tai -30%. Se osuuskauppamaksu tulee kuitattua melko nopeasti ja saahan sen takaisin jos joskus eroaa. Pirkanmaalla voi olla tietty eri tarjoukset.
LähiTapiolan edusta en hyötynyt, sain vakuutukset muualta halvemmalla.
Jos pienituloisella on paljon säästöjä niin voi ollakin.