Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Historiaa kristittyjen pään peittämisestä

Vierailija
24.04.2023 |

Tapa oli käytössä jo assyrialaisilla. Juudan ja Tamaran aikaan puolestaan kasvojen peittämistå pidettiin temppeliprostituoitujen merkkinä. Käytäntö vaihteli vuosisadalta toiseen, mm toisella vuosisadalla jKr naisten odotettiin peittävän hiuksensa myös kodin ulkopuolella liikkuessaan. Eräs kirkkoisistä opetti, että myös kasvot on peitettävä kunnolla.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Christian_head_covering

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Manuals of early Christianity, including the Didascalia Apostolorum and Pædagogus instructed that a headcovering must be worn by women during prayer and worship, as well as when outside the home."

-lainaus artikkelista

Vierailija
2/49 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oli kysymyksesi tai mistä haluat keskustella? Historiasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni nykyajan kristitty on niin kaukana kuin olla voi alkuseurakunnan tavoista. Ei se Paavalikaan antanut lupaa kristityille riehua ympäriinsä kuin pakanat. Jeesus sanoi ettei jokainen hänen nimeään huutava pääse taivaaseen vaan se, joka tekee hänen Isänsä tahdon ja pitää käskyt.

Vierailija
4/49 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni nykyajan kristitty on niin kaukana kuin olla voi alkuseurakunnan tavoista. Ei se Paavalikaan antanut lupaa kristityille riehua ympäriinsä kuin pakanat. Jeesus sanoi ettei jokainen hänen nimeään huutava pääse taivaaseen vaan se, joka tekee hänen Isänsä tahdon ja pitää käskyt.

Ennen Paavalia muilla kuin juutalaisilla ei ollut edes pääsyä seurakuntaan.

Vierailija
5/49 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on uusi uskonto joka käskee peittämään naaman; koronauskonto. Paperirättiä naamaan niin virukset pysyy loitolla, hahhahhaaa.

Mikäs pipopäiden oma ketju tämä on?

Hullua naurua ja uskonnollisia pakkomielteitä.

Vierailija
6/49 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä laitat myssyn. Sinulla on kylmä.

Vierailija
7/49 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän on hyvä muistuttaa mikä se Jeesuksen käsky olikaan, jota hän kehoitti noudattamaan yksinkertaistettuna: Kohdelkaa toisianne, kuten tahdotte itseänne kohdeltavan.

Eli ei mitään pään pettämisiä tai muita naurettavia pilkun nussimisia.Niillä asioilla ei ole mitään tekemistä rakkauden kanssa,jota Jeesus nimenomaan tuli opettamaan. Jos rakastat, uskot Jumalaan ja Jeesukseen ja pidät heidän käskynsä ja tahtonsa.

Vierailija
8/49 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että kristinuskon kyseenalaistava viestiketju poistettiin jälleen. Keskustelu - Miksi kristinusko on niin masentava uskonto? | Aihe vapaa | Vauva

Vierailija
9/49 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen keskusteluketjussa jo useat ihmiset kyvyivät, että  kuinka kauan tämäkin  ketju olisi olemassa. On hämmästyttävää, että aina kun kristinuskoasta  kysytään analysointimielessä, ketju poistetaan. Ennätys on alle minuutti. VOISIKO KYSEESSÄ OLLA SITTENKIN DIKTATUURI?

MITÄ JEESUS SELLAISESTA SANOISI?

MIKSI ETTE SEURAA SEN ESIMERKKIÄ, JOTA SEURAATTE?

Jatketaan siis muualla toistaiseksi. Laitan viestin useaan ketjuun, ehkä joku niistä säilyy.

Vierailija
10/49 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä voit peittää pääsi, mutta älä odota että muut tekevät niin. Vapaa tahto nääs.

t, Jumala

Vierailija
11/49 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus Kristus on

Absoluutin inkarnaatio. Shakti-avesha avatara.

Monet Absoluutin inkarnaatiot tulevat tähän maailmaan. Kun Herra Krishna oli tässä maailmassa, monet yhteiskunnan jäsenet tunsivat hänet Absoluuttina. Ja sen jälkeen kun Krishna lähti tästä maailmasta, tänne ilmestyi hyvin monia jumalallisia jälleensyntymiä. Herra Jeesus Kristus oli Jumalan inkarnaatio.

Kaikki riippuu ajasta ja maallisen mielen tilasta. Kun Jeesus tuli tähän maailmaan, hänen opetuksilleen oli tarvetta. Ihmisten tietoisuuden ja ajan olosuhteiden mukaan hän saarnasi tiettyjä totuuksia.

Onko ristiriitaista, että joku on kristitty mutta kiinnostunut vaisnavismista?

Ei ole mitään ristiriitaa. On selvää, että uskonnolliset polut johtavat samaan Absoluuttiin. Mutta on olemassa ykseyttä ja erilaisuutta. Mitä päämäärään tulee, ne voivat erota toisistaan riippuen siitä, millaisella omistautumisen mielialalla Kristukseen uskova ja vaishnava on.

Vierailija
12/49 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ristiriitaista, että kristinuskoa tunnustava on kiinnostunut vaishnavismista.

Kristus itse myönsi:

12

»Paljon enemmänkin minulla olisi teille puhuttavaa, mutta te ette vielä kykene ottamaan sitä vastaan. 13

Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. (Joh. 16.12).

Tästä seuraa yksiselitteisesti, että on olemassa jokin kätketty tieto, jota Kristus ei paljastanut, koska hänen opetuslapsensa eivät olleet siihen valmiita. Hän valitteli tätä:

(Joh. 3:12) Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?

Vierailija
13/49 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juudaksen tärkeä rooli:

Kun Jeesus kantoi ristiä harteillaan (hän käveli paikalle, jossa hänet oli määrä ristiinnaulita), tien molemmin puolin oli joukko miehiä ja naisia. Ja hän käveli. Yhtäkkiä hän katsoi Juudaksen kasvoihin. Väkijoukko seisoi molemmin puolin, hän käveli risti olkapäillään, hän käveli kohti ristiinnaulitsemispaikkaa. Yhtäkkiä hän katsoi Juudasta silmiin. Juudas näki jotain Jeesuksen silmissä ja juoksi puoliksi tajuttomana pois: "Mitä minä olen tehnyt? - Hän alkoi katua. - Mitä minä olen tehnyt?" Juudas kääntyi. Luulen, että se mitä Juudas näki Kristuksen silmissä... Kristus käveli pää alaspäin, mutta yhtäkkiä hän nosti päätään ja katsoi Juudasta silmiin.

Kristuksen katseesta Juudas luki seuraavaa: "Sinun uhrisi minun kunniakseni on ylenpalttisen suuri. Olen sinulle velkaa, olen sinulle velkaa, olen sinulle velkaa. Nimesi tulee tunnetuksi: olet pettänyt minut, suuri uhraus sinulta, jonka tarkoituksena on korottaa nimeäni. Olen ikuisesti velkaa sinulle, Juudas. Sinä kaadut ja siten korotat minua, sinun kaatumisesi palvelee minun korotustani. Sinun ikuinen häpeäsi edistää minun ikuista kunniaani tässä maailmassa. Anna minulle anteeksi. Juudas, anna minulle anteeksi! Käytän henkeäsi "ostaakseni" kunniani. Se on välttämätöntä maailman parhaaksi. Minä olen valinnut sinut."

Vierailija
14/49 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hän näki Jeesuksen katseessa? Kristuksen katseessa ei lukenut: "Olet näytellyt petturin roolia, olet syyllistynyt maanpetokseen. Se ei ollut sellainen katse; siinä ei ollut kostonhimoa. Pikemminkin se oli Kristuksen katse, joka sanoi: "Juudas, et käytä minua lainkaan omiin tarkoituksiisi. Päinvastoin, minä käytän sinua nostamaan lippuni korkealle; tulen käyttämään sinua ja nimeäsi ikuisesti. Siksi olen sinulle velkaa, ystäväni." Samanlaisen viestin Juudas havaitsi Jeesuksen katseesta - suuren arvostuksen itseään kohtaan.

Juudas tunsi: "Olen tehnyt väärin häntä kohtaan, mutta hänen katseessaan lukee kiitollisuus. Miten se on mahdollista?" Juudas järkyttyi nähdessään, että Jeesus oli äärimmäisen kiitollinen. Juudas pystyi lukemaan Jeesuksen silmistä: "Juudas, minä käytän sinua ikuisesti. Sinä osoitat, että olen oikeassa. Sinua on käytetty niin suureen tarkoitukseen. Olen käyttänyt sinua ja riistänyt sinulta hyvän nimesi ikuisesti, ja siksi olen sinulle, ystäväni, syvästi kiitollisuudenvelassa. Pyydän, anna minulle anteeksi. Anna anteeksi tekoni." Ymmärtäessään, mitä Kristus yritti sanoa, Juudas järkyttyi tajutessaan, että Kristus saattoi olla niin rakastava, ystävällinen ja kiitollinen häntä, petturia, kohtaan. Juudas ei voinut jäädä sinne väkijoukkoon. Hän juoksi kuin hullu pois sovittaakseen tekonsa.

Vierailija
15/49 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ihmiset puhuvat Luoja-Jumalasta, he itse asiassa puhuvat Brahmasta (joka esiintyy eri kulttuureissa eri nimillä). Hän ei ole Jumala, hän toimii vain Jumalan puolesta. Kristityt palvovat häntä ilmeisesti Jumalana, vaikka hän on puolijumala, kuolevainen kuten ihmisetkin.

Vierailija
16/49 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin.

Vierailija
17/49 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaista maailmankaikkeutta hallitsevat Korkeimman Jumalan edustajat, jotka työskentelevät Hänen johdollaan ja valvovat aineellisten energioiden ilmenemismuotoja ja toimintaa. Jumala ei osallistu suoraan aineellisten universumien luomiseen ja ylläpitoon, mutta Hänen edustajansa, joita kutsutaan puolijumaliksi, ovat vastuussa niistä. Yksi tällainen edustaja on Brahma. Samaan olentoon saatetaan viitata eri tavoin eri perinteissä. Brahma hoitaa ne luomistehtävät, jotka me yleensä liitämme Korkeimpaan Jumalaan.

Vierailija
18/49 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brahma myös valvoo tiettyjä taivaallisia maailmoja ja asuu korkeimmassa taivaallisessa maailmassa. Jokaisessa maailmankaikkeudessa on eri Brahma. Kun ihmiset puhuvat Luoja-Jumalasta, he itse asiassa puhuvat Brahmasta (joka esiintyy eri kulttuureissa eri nimillä). Hän ei ole Jumala, hän toimii vain Jumalan puolesta. Kristityt palvovat häntä ilmeisesti Jumalana, vaikka hän on puolijumala, kuolevainen kuten ihmisetkin. Mutta hän on maailmankaikkeutemme luoja. Jokaisella maailmankaikkeudella on oma Brahmansa. Brahma ei ole on nimi, vaan ammattinimike

Toisinaan Brahman virka annetaan olennolle, joka on lähes sataprosenttisesti täydellinen, mutta joka ei ole täysin voittanut halua hallita. Tällaiselle sielulle annetaan mahdollisuus toimia Brahmana- luojana ja valvoa maailmankaikkeuden aineellisten ilmentymien järjestystä. Brahman elinikä on 311 biljoonaa 40 miljoonaa vuotta. Tämä luku saattaa tuntua epäuskottavalta, mutta aika menee eri tavalla korkeimmilla planeetoilla. Tämä luku on ihmisen ajanlaskennan mukainen.

Vierailija
19/49 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zarathustran käsite

Pahuuden ongelma oli suuri huolenaihe Zarathustran kaltaisille ihmisille. Zarathustra aloitti saarnaamisensa Intiassa, ja hänellä, kuten monilla karismaattisilla, nykyajan ajattelijoilla, oli kysymys: "Jos Jumala on olemassa, hänen pitäisi olla hyvän lähde, mutta näen, että maailmassa on niin paljon epätäydellisyyttä ja pahaa". Sitten Zarathustra päätteli, että jumalia on itse asiassa kaksi. Ne ovat hyvän jumala ja pahan jumala, ja pahan jumalaa kutsuttiin paholaiseksi. Ja kävi ilmi, että Zarathustralaisen näkökulmasta oli toinenkin ongelma - hyvän jumala taisteli jatkuvasti pahan jumalaa vastaan. Myöhemmin kristityt filosofit ottivat tämän ajatuksen omakseen.

Vierailija
20/49 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muinaisissa teksteissä sanotaan myös, että joskus Maahan lähetetään tarkoituksella väärää tietoa eli eksytystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme