Jos poistan somet, tekeekö se ihmisestä onnellisemman?
Kommentit (9)
Ainakin aikaa vapautuu järkevämpään käyttöön. Some on melkoinen aikasyöppö johon helposti uppoutuu liian pitkäksi aikaa. Lopulta huomaa roikkuneensa somessa tunteja eikä edes muista puoliakaan mitä sieltä on edes tehnyt.
On monenlaisia alustoja ja kannattaa miettiä, mitä niistä käyttää, mihin ja kenen kanssa. Itselläni on vain WhatsApp-ryhmiä. Eivät montaa minuuttia päivässä vie. Miksi minä olisin onnellisempi, jos en tietäisi kavereideni ja sukulaisteni kuulumisia?
Ei vaikuttanut ainakaan mun onnellisuuteen millään tavalla.
Jos sinä poistat somen niin kyllä, ison osan ihmisistä onnellisuus lisäntyy.
Vain jos et jatka oman elämäsi sisällön vertaamista muiden ihmisten tekemisiin. Some tuo vaan tämän kilpailuasetelman niin vahvaati eteesi, että unohdat lopulta kuka sinä olet.
Ainakin vähentää paineita ja vertailua. Eli siinä mielessä kyllä, jos some aiheuttaa sulle tämmöistä. ( niinkuin suurimmalle osalle)
Vaihdoin kaun sitten fb:n instaan. En osaa olla kokonaan pois somesta, mutta instassa ei ole tullut samaa ahdistusta kuin fb:ssa. Insta on ollut mulle alusta asti hyvän mielen ja inspiraation lähde, voin seurata siellä tasan sitä, mikä mua kiinnostaa. Ei ole myöskään ajallisesti samanlainen syöppö kuin fb oli. Ja jos välillä on olo, että ei jaksa, niin voi hyvin olla avaamatta sovellusta kunnes taas tuntuu siltä että jaksaa. Ei ollenkaan samanlaista painetta kuin fb:ssa, että pitää olla säännöllisen aktiivinen.
Riippuu ihmisestä.
Jos somessa oleminen aiheuttaa sinulle stressiä ja paineita, niin lähteminen sieltä voi olla ihan järkevää.