Miten te muut joilla järkyttävät menkat pärjäätte työpäivän?
Itse vuodan niin paljon kokonaisen viikon, että olen myös fyysisesti ihan loppu. Töissä ei ole edes bideetä jolla siivota sotkua. Olen repinyt vanhoista lakanoista isoja riepuja joita laskostan paksuksi vaipaksi, joka yltää navasta puoleen selkään. Sen lisäksi tungen talouspaperia paksun kerroksen housuihin. Mikään tamponi tai side ei auta alkuunkaan. Vessaan ei hoitotyössä ehdi aina kun pitäisi ja päivät on yhtä tuskaa tämän vuodon kanssa. Joskus olen ostanut kaupasta mummojen pants vaippoja.
Kommentit (21)
Ei ole normaalia tuollainen, mene lääkäriin.
Käytän yösiteitä päivisinkin. Mutta jos sulla on ihan tolkuton vuoto, kannattaa mennä siitä lekuriin. Johan tuollainen vaikuttaa sun rauta arvoihinkin. Ja pidee on muuten suomalainen juttu, sitä ei useimmissa maissa edes ole. Eli jonkun purnukan kanssa vaan huljuttelet itsesi siellä vessassa ja sitten pyyhit mahdolliset veriroiskeet pois pytystä. Ei oo helppoa olla nainen..
Jätin menemättä pahimpina päivinä. Ilmoitin syyksi vatsataudin.
Ja minä kun luulin ,että vuotoni on runsas.. Kaikki lakanat monta päivää aivan veressä, kävelemään ei pysty ilman froteepyyhettä housuissa eli kotoa ei poistuta ellei ole aivan pakko ja ne krampit..mutta joo. Tuo EI ole normaalia, ap. Hae nyt edes ehkäisypillerit jotta pystyt tekemään työvuorot-siirrät menkkoja niin usein kuin pystyt. Aivan kamalalta kuulostaa, hae apua.
Vierailija kirjoitti:
Niin huono. -5/5
Näin. Kukaan ei ole noin tampio.
Keksi ap parempi viritys ja vähän uskottavampia juttuja. Runsas vuoto on normaalia, mutta muut juttusi eivät ole.
Kohdun limakalvon syöpä aiheuttaa järkyttävän suurta vuotoa. Älä jää odottelemaan, että korjaantuu itekseen. Varaa aika lääkärille - HETI!
Ärsyttää nämä provon huutelijat, kun itselläni oli monta vuotta tuollaista vuotoa. E-pillereitä en voinut käyttää. No lopulta hormonikierukka lopetti vuodot (sitäkin edelsi puoli vuotta tauotonta tiputtelua) ja nyt elämänlaatuni on huomattavasti parempi. Mutta itse käytin tamponi + yösideyhdistelmää ja kävin vaihtamassa sen pahimpina vuotopäivinä tunnin välein. Kerran aloin vuotaa kahvilan vessassa yhtäkkiä ihan kuin saavista kaatamalla, siis verta vain tuli ja tuli niin että lattia meni ihan hirveään sotkuun. Yritin siivota pahimpia mutta vieläkin säälittää siivoojaparka joka joutui siivoamaan jälkeni.
Sain lääkkeet, joka lopetti kuukautiset kokonaan.
Käytän isointa kuukuppia ja sidettä. Myös tenasiteet on hyvät. Koska kuukupilla voi mitata vuodon niin minulla on myös runsas. Heikkouden ne kyllä tekee joka ilmenee päänsärkynä ja väsymyksenä. Rautalääkekuuri viikoksi auttaa hyvin kun muistaa aloittaa just ennen menkkoja.
En pidä tyhjennysvuotoja kuin ehkä kerran vuodessa.
Tuollaisen vuodon kanssa olet aneeminen. Hanki lääkkeet, joilla menkat estetään.
Kun kerroin gynekologille, että vuotoni on runsastunut sellaiseksi, että tarvitsen yösiteen päivälläkin, sain samantien Caprilon-reseptin. Se vähentää vuotoa.
Jos on runsas vuoto, joutuu tosissaan miettimään, onko tarpeeksi siteitä ja tamponeita ja vaihtohousuja mukana. Eihän siinä muu auta kuin varata tarpeeksi näitä tykötarpeita mukaansa kaikkialle, minne menee.
Itsellä poistettiin kohtu n. 45-v:na ison myooman takia ja vuoto-ongelma tuli sillä hoidettua. Ei tarvinnut vaihdevuosivuotojakaan sitten enää kärsiä.
Kuukautishousut (yövuotoihin tarkoitetut) ja suurin yöside. Pääsen kahden tunnin välein vessaan ja side on aina ääriään myöten täynnä. Tämän takia oltava nuo housutkin.
Eikö releesi vedä sen vertaa, että menisit lääkäriin?
Jos runsas vuoto tuppaa tahrimaan housujakin, ota mukaan töihin hyvät pikkarit, ehkä semmoiset minilahkeiset, joihin olet laittanut jo valmiiksi (pitkän tai yö-)siteen paikalleen, niin vaihto ainakin käy nopeasti. Nykyään saa myös kuukautisalushousuja, joissa on suoja valmiina.
Ja intiimikosteuspyyhkeitä, joilla saa pyyhkäistyä levinneet sotkut nopeasti. Johonkin muovipussukkaan voi kääräistä tahriintuneet pikkarit, etteivät ala lemuta.
Ja tamponia + jotain sidettä tietysti kannattaa pitää molempia samanaikaisesti.
Mulle ei riittänyt kuukuppi tai yöside kuin max. 2h, yleensä ei sitäkään. Eli runsas vuoto. Lääkäriltä sain lääkkeitä ja nyt ei ole menkkoja lainkaan. Pelkkä caprilon ei mulla auttanut.
Tuurilla eli reseptikipulääkkeillä. Vuoto ei onneksi ole ongelma.
Vaan se, etten tiedä ihan kellontarkasti tai edes päiväntarkasti, milloin tulee pahin kipukohtaus ja millainen se tällä kertaa on.
Joskus on niin helppo että epäilyttää jo itseäkin, kuinka turhaan olen pari kk sitten syönyt noita kipulääkkeitä. Ja sitten taas tulee muistutus siitä, ettei nillä krampeilla kävellä ilman useampaa pilleriä.
Tuossa tilassa menisin lääkäriin. Jos tämä ei siis ollut provo.