Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saunaan naisystävän poikien kanssa

Vierailija
23.04.2023 |

Olen siis menossa ensi viikonloppuna ensimmäistä kertaa saunaan naisystävän poikien kanssa. Pojilla ei ole erityisen läheistä isäsuhdetta, joten tämä on meille kaikille aika iso juttu. Olen jo luvannut, että haetaan heillekin sitten saunalimsat ja jutellaan miesten juttuja. Ongelma on nyt vaan se, että en yhtään keksi, mitä minä niille siellä saunassa juttelisin. Olen kömpelö tällaisissa ihmis suhde asioissa. Itselläni ei ollut lapsena ketään, joka olisi "opettanut" saunomaan. Meillä ei edes lapsuuden kodissa ollut saunaa. Olen ihan avuton saunoja, mutta tahtoisin tästä hyvän kokemuksen meille kaikille. Vinkkejä, neuvoja? Miten isät yleensä saunovat poikiensa kanssa? Pojat ovat alaluokkalaisia, pienin eskarissa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opeta pojille, että kun heittää löylyä, pitää ottaa toisetkin huomioon. Että jos joku haluaa lähteä lauteilta pois, pitää tehdä tilaa eikä saa esim. pilkata (nimimerkki nauroin alalauteella istuvalle pikkuveljelle tästä kunnes isä komensi lopettamaan). Ja jos heittää viimeiset vedet kiukaalle, on kohteliasta sitten käydä täyttämässä se.

Vierailija
2/21 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limsa pilaa hampaat. Ostakaa jotain vähemmän sokeripitoista jos on pakko olla jotain saunajuotavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hiton "miesten juttuja"? Näin yh-äidin poikana minulla ei ole mitään käsitystä mitä nämä ovat ja mistä olen jäänyt paitsi.

Vierailija
4/21 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka kaikki käy suihkussa ettei mene sauna likaiseksi. Sitten lauteilla voitte ensin tuskailla, että kyllä onkin kuuma. Kyllä se juttu siitä sitten lähtee luistamaan. Kysyt niiltä vaikka että odottavatko jo kesälomaa. Saunassa alkaa väkisinkin avautumaan. En tiedä mistä se johtuu.

Vierailija
5/21 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Limsa pilaa hampaat. Ostakaa jotain vähemmän sokeripitoista jos on pakko olla jotain saunajuotavaa.

Käykö aspartaamilla makeutettu Jaffa?

Vierailija
6/21 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan, että kylläpä meillä onkin mukavaa täällä saunassa ja toistelet sitä usein, sitten voit kysellä, mitä ovat päivällä/viikolla tehneet ja ketä kavereita ovat tavanneet. Jotain ihan perus juttuja siis. Ei mitään ihmeitä tartte, mutta just tollasia siellä saunassa jutellaan.

Vierailija
7/21 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hiton "miesten juttuja"? Näin yh-äidin poikana minulla ei ole mitään käsitystä mitä nämä ovat ja mistä olen jäänyt paitsi.

Miksi meni noin tunteisiin? Minusta ap on herttainen.

Vierailija
8/21 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän jo nyt että pojille jää tästä hyvä muisto. Ap, otat vaan rennosti

Vierailija
9/21 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opeta pojille, että kun heittää löylyä, pitää ottaa toisetkin huomioon. Että jos joku haluaa lähteä lauteilta pois, pitää tehdä tilaa eikä saa esim. pilkata (nimimerkki nauroin alalauteella istuvalle pikkuveljelle tästä kunnes isä komensi lopettamaan). Ja jos heittää viimeiset vedet kiukaalle, on kohteliasta sitten käydä täyttämässä se.

Ja että kiukaalle ei saa koskaan pissata, koska silloin kiuas menee pilalle eikä voi tehdä hyvää kiuasmakkaraa.

Vierailija
10/21 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siellä mitään ihmeellistä tarvitse puhua. Kerro vaikka miten kiuas toimii, jos et muuta keksi. Tai että miten lämmin ilma nousee ylöspäin. Katsokaa missä ilmanvaihtoventtiilit sijaitsevat ja kerro pojille miksi ne on juuri siellä. Sekä miksi ovi ei alhaalla ylety lattiaan asti. Kysele pojilta näitä asioita ja kerro jos eivät tiedä. Tällaisia oma isäni joskus selitti, kun olin poika.

Poikien harrastuksista ja koulusta voi kysellä. Jos tykkäävät vaikka jalkapallosta niin varaudu juttelemaan siitä.

Tietysti saunatapoja voi opettaa myös, jos tuntuu että ne ei ole hallussa, mutta en aloittaisi siitä ettei tule liian opettajamainen fiilis. Ainoastaan jos eivät huomioi jotain asiaa.

Vierailija
11/21 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot vaan, että kylläpä meillä onkin mukavaa täällä saunassa ja toistelet sitä usein, sitten voit kysellä, mitä ovat päivällä/viikolla tehneet ja ketä kavereita ovat tavanneet. Jotain ihan perus juttuja siis. Ei mitään ihmeitä tartte, mutta just tollasia siellä saunassa jutellaan.

Tämä. Pojat on varmaan niin tohkeissaan että hoitavat jutustelut. Sinä olet vain rauhallisena esimerkkinä ja valvot että siellä käyttäydytään

Vierailija
12/21 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselet viikosta. Ei se hankalaa ole. Joko pyörät kesäkunnossa? Voitte sopia, että teette keväthuollon yhdessä. Jutelkaa peleistä ja leffoista. Pojat on suoraviivaisia, hyvin se menee. Kivaa iltaa!

Vierailija
13/21 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoa niille viinaa ja kerro, että niiden äiti on h u o r a!

Vierailija
14/21 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole ihan luonnollinen oma ittes. Ei kai siellä sen kummempia tarvi jutella jos ei keksi.

Vierailija
15/21 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole ihan luonnollinen oma ittes. Ei kai siellä sen kummempia tarvi jutella jos ei keksi.

Joo, luonnollinen saunaklonkku, ei helvetti

Vierailija
16/21 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro lapsille, että jollain naisilla saattaa olla pippeli ja miehillä saattaa olla menkat ja se on ihan normaali asia.

Vierailija
17/21 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille voi myös kertoa että saunassa on mukavaa kun saa jutella rauhassa eikä kenenkään tarvitse kiljua tai huutaa, eikä saa myöskään koskaan töniä toisia ettei satu vahinkoa kuuman kiukaan kanssa.

Vierailija
18/21 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua tätä saunajuttua. Siis suhteesi naisystävään on tuore? Sauno sitten poikien kanssa, kun olette niin tuttuja ettei tarvitse täällä ihmetellä miten heidän kanssaan puhua.

Vierailija
19/21 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus minäkin puhun pojasta ja itsestäni että "me miehet", mutta ei se tarkoita, että pojan äiti ja siskot eivät olisi minulle tärkeitä myös. Ap tuskin tarkoitti mitään pahaa.

Vierailija
20/21 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua tätä saunajuttua. Siis suhteesi naisystävään on tuore? Sauno sitten poikien kanssa, kun olette niin tuttuja ettei tarvitse täällä ihmetellä miten heidän kanssaan puhua.

Varmaan ap ja naisystävä osaavat päättää tästä asiasta, vaikka sinä et heidän juttujaan tajuaisikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme