Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keksitään säästökohteita

Vierailija
23.04.2023 |

Mistä yhteiskunnan tuista sinä leikkaisit ja millä perusteella? Leikkuri heilumaan!

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaaminen = talouden lasku. Kokoomus sanoo: "Leikataan kuusi miljardia, ja työpaikkoja syntyy". Ne leikatut rahat ovat jonkun tuloja, eli päivänvastaista odotettavissa

Vierailija
22/55 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leskeneläke. Sitä maksetaan pitkään ja monelle. Paras säästö tästä.

Tällä tarkoitan siis niitä, joilla lapset yli 20v. Käy aika kalliiksi, jos jää 65v eläkkeellä, elää 90 v asti niin 25 vuotta leskeneläkettä tippuu työeläkerahastosta. Eikö tää ole jo vanhanaikaista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömille pakollinen eutanasia.

Vierailija
24/55 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leskeneläkkeet niiltä, joilla lapset jo aikuisia.

Niillä on mukavaa maksella lainoja.

Vierailija
25/55 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai kannattaa leikata kaikkein pienituloisimmilta. Mieluiten niin paljon että joutuvat kadulle, me kookoomuksen äänestäjät voimme sitten yhdessä naureskella heille. Kun olemme saaneet köyhät pois tieltä voimme jakaa säästöt keskenämme ja rikastua lisää. 

Jaetaan myös köyhiltä ulosotettu pieni omaisuus, mulle, sulle, mulle, sulle. Ai säkään et haluu näitä pieruverkkareita, no heitetään ne ojaan. Mulle, sulle, mulle, sulle, mulle, mulle, sulle, mulle, mulle.

Vierailija
26/55 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisät pois miljonääreiltä.

Vierailija
27/55 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattele ensin, mitä on joutunut käymään läpi ennen kuin sitä maksetaan. Haluaisitko itse?

Vierailija
28/55 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntatasolla näkyy ainakin teiden kunnossapito ja rakentaminen olevan tehotonta. Hienot uutuuttaan kiiltävät koneet seisovat tien laidassa ja ukot pitävät torikokouksia. Puoli vuotta ei minusta ole säädyllinen aika väsätä vaikkapa risteys jossa ei edes ole liikennevaloja. Puoli vuotta ei tosin usein edes riitä.

Miksi muuten ne koneet onkin aina niin uusia ja hienoja? Joku tukikuvio yllyttää uusimaan? Huvittaa että maissa joissa dieselit raksuttaa yötäpäivää on aina vanhemmat koneet kuin pikkuruisessa suomessa. Kun hoksaa että kuka ne koneet suomessa maksaa niin eipä ole enää lainkaan huvittavaa..

En ole jaksanut perehtyä yritysten alv kuvioihin, mutta useamman kerran olen kuullut sen että ostetaan tarpeetonta koska muuten menettää jotain palautuksia. En tiedä ovatko moiset yrittäjät ihan kartalla. Jos ovat niin jotain pahasti pielessä.

Vierailija
29/55 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikataan sieltä missä rahaa on paljon säästettävissä, eli sosiaalimenothan ne olisi. Kaikki muu on enimmäkseen nappikauppaa.

Vierailija
30/55 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ganstaräpin teostot, nais ja sukupuolentutkimus, Yleltä puolet pois jne.

Multikulti joka nyt saa monenlaista tukea ja veikkausrahaa.

Vierailija
31/55 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä tarkoitan siis niitä, joilla lapset yli 20v. Käy aika kalliiksi, jos jää 65v eläkkeellä, elää 90 v asti niin 25 vuotta leskeneläkettä tippuu työeläkerahastosta. Eikö tää ole jo vanhanaikaista?

Oletko tuostakin kade? Jos olisit itse leski, niin haluaisitko silti lakkauttaa sen eläkkeen?

Vierailija
32/55 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisä voitaisiin oikeastaan laittaa verolliseksi, progressiivisesti. Siis nythän varakkaat laittaa lapsilisät osakkeisiin ja köyhät käyttävät ne koko perheen pakollisiin menoihin. Huutava vääryys.

Vierailija
33/55 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattele ensin, mitä on joutunut käymään läpi ennen kuin sitä maksetaan. Haluaisitko itse?

No jokaisen puoliso/läheinen/sukulainen joskus menehtyy. Olen samaa mieltä että leskeneläke on vanhanaikainen ja kallis elintasotuki jota monet nostavat vuosikymmeniä ja sinkut osallistuvat myös tuon tuen rahoittamiseen

Vierailija
34/55 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tuostakin kade? Jos olisit itse leski, niin haluaisitko silti lakkauttaa sen eläkkeen?

En ole kade. Leskeneläkkeet ovat suuri kuluerä, yhteiskunnan tukimuotoja kun tarkastellaan. Ennen vuotta 1975 syntyneillä on suurella todennäköisyydellä kertynyt omaisuutta, joten sieltä on varaa leikata. Olen itse syntynyt 1973, eli ehdotan leikkausta, joka koskisi itseänikin tai puilisoani. 1975 ja sen jälkeen syntyneet saavat 10 vuotta eli määräajan leskeneläkettä...siihen tuli jokin aika sitten muutos

Vierailija
35/55 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman auton käytöä työpaikan ja kodin välisiin matkoihin voisi tukea vähemmän. Iso osa kun tosiasiassa kulkee kimppakyydeillä mutta ilmoittaa verottajalle kulkeneensä yksin. Kilometrikorvaus raakasti pienemmäksi. Se kannustaa myös hankkimaan energiatehokkaampia autoja. Niitä kun on vanhojenkin autojen joukossa mutta kummasti noita 2L ja jopa 3L moottoreilla varustettuja ihmiset vain ostelleet..

Jos korvaus työmatkasta on jollekulle kynnyskysymys työn vastaanottamiseen niin ehkä työ ei ole silloin edes tarpeen.

Vierailija
36/55 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähemmän päättäjiä, enemmän perusduunareita. Kyllä se vaikka 20 ihmistä osaa myös päättää asioista, ei siihen tarvita 200.

Katsopa huviksesi ketä ne 20 ihmistä olisivat jos näin toimittaisiin.

Vierailija
37/55 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on syntynyt ennen vuotta 1975, saa leskeneläkettä hamaan tappiin, vaikka itsellä ollut hyvät tulot ja puoliso kuollut suht iäkkäänä. Monet eivät saa, ja ihan saman ovat käyneet läpi, paitsi syntyneet myöhemmin.

Vierailija
38/55 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkko ja valtio erilleen. Kirkolta pois veronkeruun oikeus. Elämänkatsomustieto kaikille koululaisille uskonnon opetuksen sijaan. Siis aatelkaa miten paljon sekin säästäis modernissa moniuskonnollisessa yhteiskunnassa, kun olisi vain yksi elämänkatsomusfilosofinen oppiaine. Seurakunnat ja yhteisöt voivat järjestää jäsenilleen uskontojensa opetukset ilman veronmaksajien rahaa.

Vierailija
39/55 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisä voitaisiin oikeastaan laittaa verolliseksi, progressiivisesti. Siis nythän varakkaat laittaa lapsilisät osakkeisiin ja köyhät käyttävät ne koko perheen pakollisiin menoihin. Huutava vääryys.

Rikkaat maksavat jo muutenkin sen köyhän elämän. Pöyristyttävää ettei köyhä katkeruudessaan tajua edes sitä.

Vierailija
40/55 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikkaat maksavat jo muutenkin sen köyhän elämän. Pöyristyttävää ettei köyhä katkeruudessaan tajua edes sitä.

Lapsilisästä leikkaaminen on näpertelyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi