Ihanaa! Yksityinen pysäköinninvalvonta kävi sakottamassa ruutuuni pysäköinyttä!
Siis kk-maksullinen parkkiruutu taloyhtiön parkkipaiklla. Tein heti ilmoituksen pysäköinninvalvontaan ja saapuivat alle puolessa tunnissa. Ensin meinasivat sakottaa minun autoa jonka jouduin pysäköimään väärin (en kuitenkaan toisen ruutuun) mutta onneksi huomasin. Selitin tilanteen ja menivät sakottamaan ruutuuni pysäköinyttä :D
Siinä tuli 60€ kiva lasku tompelolle jotka ei ymmärrä että kerrostalojen numeroidut tolppapaikat ovat maksullisia! Päiväni piristys :)
Hyvin muuten toimii yksityinen valvonta, aion jatkossakin ahkerasti ilmoittaa.
Kommentit (21)
Nuo toisten merkityille paikoille pysäköijät eivät ole varkaita parempaa saastaa. Käytännössä varastavat kun käyttävät toisen hallinnoimaa tilaaa ilman lupaa.
Hyvä esimerkki yksityisen valvonnan hyödyistä. Ilman tätä valvontaa, paikoistaan maksavat jäisivät usein ilman maksettua paikkaansa. EI kaupungin valvonta tällaisia valvo.
Noita riittää. Kadunvarresta joutuisi kävelemään 50 metriä, joten mennään jonkun parkkiruutuun.
Kyllä sinunkin olisi kuulunut saada oma pysäköintivirhemaksu, kun kerran olit virheellisesti pysäköinyt.
Joku kerta sun flirttailu ei enää toimi ja saat sen mikä kuulunkin, kun ikä nousee ja rypyt lisääntyy.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sinunkin olisi kuulunut saada oma pysäköintivirhemaksu, kun kerran olit virheellisesti pysäköinyt.
Joku kerta sun flirttailu ei enää toimi ja saat sen mikä kuulunkin, kun ikä nousee ja rypyt lisääntyy.
Ymmärsivät kyllä kun itse olin kutsunut valvonnan paikalle. Ihan järkeviä valvojia.
ap
Hullua on että sullekin olisi kuulunut antaa sakot. Joku vie paikkasi ja itse joudut pysäköimään jonnekin, jos pysäköit ruutuun josta et maksa, saat sakot.
Totta kai sullekin pieni maksu olisi ollut paikallaan. Mitkään syyt eivät oikeuta parkkeeraamaan väärin.
Esim. Stadissa on omat parkkipaikat niin järkyttävän kalliita että itteä myös raivostuttaa tuo tollot jotka pysäkoivät toisten ruutuihin, se on sama kuin varastaisi
Nyt vaan odotellaan kun ap saa maksun omasta ruudustaan :) siitä sitä iloa sitten riittää.
Vierailija kirjoitti:
Nyt vaan odotellaan kun ap saa maksun omasta ruudustaan :) siitä sitä iloa sitten riittää.
Siirsin jo autoni omalle paikalle, eipä tullut minulle maksua :) Enkä tosiaan kenenkään muun paikalle jättänyt.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siirsin jo autoni omalle paikalle, eipä tullut minulle maksua :) Enkä tosiaan kenenkään muun paikalle jättänyt.
ap
Sehän ei estä yksityistä valvontaa lätkäisemästä sinullekin maksulappua. On ne semmoisia veijareita - kun muuta rahastettavaa ei riitä niin sakotetaan asukkaita omista ruuduistaan. Ja reklamaatiot ei mene läpi...
Vierailija kirjoitti:
Hullua on että sullekin olisi kuulunut antaa sakot. Joku vie paikkasi ja itse joudut pysäköimään jonnekin, jos pysäköit ruutuun josta et maksa, saat sakot.
Ap. on pysäköinyt väärin pysäköintipaikkojen ulkopuolelle. Eli on mahdollisesti sulkenut pelastustien, jonkun toisen naapurin poistumismahdollisuuden parkkipaikalta, ehkä pysäköinyt lasten leikkialueella, pyörätelineiden tai jätehuoneeseen edessä tai viheralueella. Ap. toimi aivan yhtä väärin kuin se joka sai sakot. Molemmat olisi tarvinneet sakot.
Blokkaan sina omalla autollani nämä ruutuuni pysäköijät. Kiva ikkunasta katsoa, kun hikoilevat tilanteensa kanssa :-)
Vierailija kirjoitti:
Auton tuulilasin sisäpuolelle ilmoitus oman parkkipaikkaruudun lunastusluvasta.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se ole mikään syy pysäköidä virheellisesti! Jos joku on sinun ruutuusi pysäköinyt!! Erikoista, että et sakkoa saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap. on pysäköinyt väärin pysäköintipaikkojen ulkopuolelle. Eli on mahdollisesti sulkenut pelastustien, jonkun toisen naapurin poistumismahdollisuuden parkkipaikalta, ehkä pysäköinyt lasten leikkialueella, pyörätelineiden tai jätehuoneeseen edessä tai viheralueella. Ap. toimi aivan yhtä väärin kuin se joka sai sakot. Molemmat olisi tarvinneet sakot."
Ap toimi tilateessa täysin oikein.
1) Ilmoitti paikalleen parkkeeraavasta , jota sakotettiin luvattomasta parkkeerauksesta.
2) Pysyi (pakon edessä pysäkointipaikkansa ulkopuolelle) parkkeeratun autonsa läheisyydessä sillä aikaa kun sakottaja tuli paikalle, siltä varalta että olisi tarve se nopeasti ajaa (jonkin syyn) tieltä pois.
Ap toimi oikein.
Toisten lunastamille ja maksamille parkkiruuduille ei ole luvattomilla parkkeeraajilla autonsa kanssa mitään asiaa.
Naapurin ukko sanoi vääntäneensä ruutunsa pysäköineen farmariauton takapyyhkijän solmuun. Oppiipahan kuulemma.
Pitäisi nostaa 100 euroon sakko, että röyhkeät oppisivat edes hetkeksi, mut eihän ne opi.
Hyvä tyttö. Oikein teit.