Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muiden miehet ärtyisiä kun joutuu hoitamaan jotain "miesten töitä"?

Vierailija
23.04.2023 |

Ei nyt puututa liikaa tuohon "miesten töihin', meillä vaan jakautunut niin että minä huolehdin enemmän kodin siivouksesta ja ruoanlaitosta ja mies sitten renkaanvaihdot talon huollot jne. Osaan siis itsekin vaihtaa renkaat ja kaikkea muuta "miesten hommia", mutta en pidä esim renkaanvaihdosta, niin teen mielummin niitä joista pidän eli ikkunanpesua ja tällaista ja mies tekee sit noita perinteisempiä "miesten töitä". Mutta asiaan, alkanut siis jonkinverran ärsyttää kun mitään ei tapahdu ellen patistele ja sitten kun ryhtyy työhön niin on todella ärtynyt ja haluaa hoitaa homman vaan äkkiä altapois roiskispaiskis. Tulee olo ettei halua nähdä mitään vaivaa yhteisen hyvän eteen. Joo, voisin viedä autoni renkaanvaihtoon muualle tai palkata siivoojan pesemään ikkunat mutta kun ei ole meillä ajanpuutteesta kiinni nämä hommat niin aivan hyvin voi itsekin hoitaa. Tulee niin kateellinen olo kuunnellessa työkavereiden juttuja kuinka tekivät "rouvan autoon" sitä ja tätä tai vähintään käyttivät rouvan puolesta huollossa sen auton. Minusta on vaan mukava että parisuhteessa voi jakaa tätä "arkitöiden" kuormaa niin että toinen tekee toista ja toinen toista. Minun miehelle vaan kaikki on kuin myrkynjuontia, tulee paha mieli katsellessa. Kohtalontovereita?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta hei, tuo on ollut meidän äijän tyyli jo pidempään. Viime viikolla hän otti pulttia ja veti herneet oikein syvälle sieraimiin, kun minä puhuin ikkunalautojen (muutamien) maalaamisesta kun vuosia jo kulunut, heti alkoi räyhäämään, käsittämätöntä. Puhuin myös pihan muista töistä, jotka nyt vaan on pakko tehdä, raivoistui ja alkoi sättimään, kun minä sanon, että aina pitää jotain tehdä, kyllä, omakotitalo on vähän sellainen, ettei vastaa vuodeosastoa millään muotoa. Minä laadin kaikki sapuskat, pesen kaikki pyykit, siivoan yksinäni koko talon, huolehdin hänen paidat, ostan hänelle vaatteita, niin mies on kuin mikäkin perkeleen ongelmatapaus, heti, kun kysyn tai edes ehdotan jotain puhtaasti hänelle kuuluvaa "miestentyötä" alkaa perkeleellinen pullikointi, miksi, miksi, miksi, miksi nyt, miksi nyt, miksei 5 vuoden päästä. En pidä lainkaan tämäntyylisistä miehistä. 

Mun eksä kohensi käytöstään 100% kun aloin pukeutua kotonakin tosi tyylikkäästi ja katsoin häntä mitään sanomatta päästä varpaisiin kun alkoi raivota. En vastannut tuohon energiaan mitenkään vaan annoin ymmärtää, että hänen käytöksensä on ala-arvoista. Eksä alkoi arvostaa minua enemmän sekä huusi ja kiroili vähemmän. Tapahtui tosin liian vähän liian myöhään, sillä tulin löytäneeksi upean herrasmiehen jonka matkaan lähdin. Kynähame ja silkkipaita tekee ihmeitä.

Vierailija
22/29 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole miestä niin kaikki on itse tehtävä jos haluaa jotain tapahtuvan. Tänään kävin Puuilossa hakemassa maalia kun irrotin seinästä pari puista kaihdinta ja piti saada sen jäljet piiloon. Pesetin samalla auton. Auto on täys kaikkea romua, mitä vien huomenna kaatarille mm. nuo kaihtimet. Viime vkl meni ikkunoiden ja parvekkeen pesussa.

Ois tosi kiva kun olisi joku, joka tekisi jotain mutta kun lapsilla on omat perheet ja kiireet. Auton renkaat vaihdoin itse parikymmentä vuotta ja opetin homman lapsillekin - enää en viitsi, sen saa rengasliike hoitaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta hei, tuo on ollut meidän äijän tyyli jo pidempään. Viime viikolla hän otti pulttia ja veti herneet oikein syvälle sieraimiin, kun minä puhuin ikkunalautojen (muutamien) maalaamisesta kun vuosia jo kulunut, heti alkoi räyhäämään, käsittämätöntä. Puhuin myös pihan muista töistä, jotka nyt vaan on pakko tehdä, raivoistui ja alkoi sättimään, kun minä sanon, että aina pitää jotain tehdä, kyllä, omakotitalo on vähän sellainen, ettei vastaa vuodeosastoa millään muotoa. Minä laadin kaikki sapuskat, pesen kaikki pyykit, siivoan yksinäni koko talon, huolehdin hänen paidat, ostan hänelle vaatteita, niin mies on kuin mikäkin perkeleen ongelmatapaus, heti, kun kysyn tai edes ehdotan jotain puhtaasti hänelle kuuluvaa "miestentyötä" alkaa perkeleellinen pullikointi, miksi, miksi, miksi, miksi nyt, miksi nyt, miksei 5 vuoden päästä. En pidä lainkaan tämäntyylisistä miehistä. 

Tulit kuitenkin valinneeksi tämäntyylisen miehen. Miksi?

Ei kertonut paskatyylistään alttarille astuessamme!

Vierailija
24/29 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun eksä kohensi käytöstään 100% kun aloin pukeutua kotonakin tosi tyylikkäästi ja katsoin häntä mitään sanomatta päästä varpaisiin kun alkoi raivota. En vastannut tuohon energiaan mitenkään vaan annoin ymmärtää, että hänen käytöksensä on ala-arvoista. Eksä alkoi arvostaa minua enemmän sekä huusi ja kiroili vähemmän. Tapahtui tosin liian vähän liian myöhään, sillä tulin löytäneeksi upean herrasmiehen jonka matkaan lähdin. Kynähame ja silkkipaita tekee ihmeitä.

Jakkupuku on työasuni, en käytä sitä kotitöissäni.

Vierailija
25/29 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jakkupuku on työasuni, en käytä sitä kotitöissäni.

Suosittelen kokeilemaan. Miehillä jo pelkkä ryhtikin kohenee kun arvokas nainen astuu tilaan. Vaikka omakin.

Tai sitten tulet töistä kotiin, vaihdat sen mukavan löysän muumuun päälle ja sytyttelet tappelut tulille.

Valintoja.

Vierailija
26/29 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkä vaivautunut tutustumaan häneen ennen alttarille astumista? Olit liian tyhmä vai liian kiireinen pääsemään naimisiin?

Vierailija
27/29 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkä vaivautunut tutustumaan häneen ennen alttarille astumista? Olit liian tyhmä vai liian kiireinen pääsemään naimisiin?

Tästäkin saatiin syy haukkua naista

Vierailija
28/29 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko kasvanut lestayhteisössä? Pohjosen lesta naapurustosta meinaa puskee tasasin väliajoin tänne etelämmäs hienohelmoja keltä ei saa vaatia muuta kuin naisten töitä.

Hmm en nyt ihan tainnut tajuta sinun kommenttia. Mutta jos meinasit että minä olen hienohelma niin en suinkaan, teen työkseni tavallaan "miesten työtä", eikä missään toimistohommissa. Ja renkaanvaihdotkin olen hoitanut itsekseni kun elin ja asuin yksin, kuten kaiken muunkin, ettei se osaamisesta ja viitsimisestä ole kiinni. En vaan ymmärrä että miksi minun täytyisi sitten yksin hoitaa kaikki jos kuitenkin niihin kykenen ja mies voisi vaan olla. Ap

Auton pystyy viemään korjaamolle. Vihertöitä varten pystyy tilaamaan netistä viheryksikön. Elämästään saa tasan niin vaikeaa tai helppoa miten kukin itse haluaa.

No niin voisi mutta en ymmärrä miksi siihen menevää rahaa ei voi säästää ja tehdä itse jos aikaa, osaamista ja ruumiinvoimia kuitenkin on. Kyllä minä tietyllä tapaa nautin ulkona puuhastelusta ja muistakin kotihommista, enkä tee elämästäni hankalaa suorittamalla niitä itse. Eikä ole miehelläkään sen suurempia harrastuksia tai kiireistä työelämää, joka veisi veronsa.Ap

Niin, sinulla on osaamista ja ruumiinvoimia ikkunanpesuun. Entäpä jos sun miehelläsi, ei ole osaamista eikä voimia renkaanvaihtoon ja jospa hän ei tykkää puuhastella tai tehdä näitä "perinteisiä miestentöitä". 

Vierailija
29/29 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko kasvanut lestayhteisössä? Pohjosen lesta naapurustosta meinaa puskee tasasin väliajoin tänne etelämmäs hienohelmoja keltä ei saa vaatia muuta kuin naisten töitä.

Hmm en nyt ihan tainnut tajuta sinun kommenttia. Mutta jos meinasit että minä olen hienohelma niin en suinkaan, teen työkseni tavallaan "miesten työtä", eikä missään toimistohommissa. Ja renkaanvaihdotkin olen hoitanut itsekseni kun elin ja asuin yksin, kuten kaiken muunkin, ettei se osaamisesta ja viitsimisestä ole kiinni. En vaan ymmärrä että miksi minun täytyisi sitten yksin hoitaa kaikki jos kuitenkin niihin kykenen ja mies voisi vaan olla. Ap

Auton pystyy viemään korjaamolle. Vihertöitä varten pystyy tilaamaan netistä viheryksikön. Elämästään saa tasan niin vaikeaa tai helppoa miten kukin itse haluaa.

No niin voisi mutta en ymmärrä miksi siihen menevää rahaa ei voi säästää ja tehdä itse jos aikaa, osaamista ja ruumiinvoimia kuitenkin on. Kyllä minä tietyllä tapaa nautin ulkona puuhastelusta ja muistakin kotihommista, enkä tee elämästäni hankalaa suorittamalla niitä itse. Eikä ole miehelläkään sen suurempia harrastuksia tai kiireistä työelämää, joka veisi veronsa.Ap

Niin, sinulla on osaamista ja ruumiinvoimia ikkunanpesuun. Entäpä jos sun miehelläsi, ei ole osaamista eikä voimia renkaanvaihtoon ja jospa hän ei tykkää puuhastella tai tehdä näitä "perinteisiä miestentöitä". 

En tiedä mihin se taito muka yhtäkkiä olisi kadonnut, olen nähnyt kun vaihtaa ja hyvin onnistuu. Ja jollekin toiselle tiedoksi että nopeempi homma kun menee rengasliikkeeseen niin ei itseasiassa ole, kotipihassa hommaan menee 30min per auto. Huoltoliikkeeseen sisältyy ensin sen paikan etsiminen googlella, sitten täytyy soittaa ja etsiä sopivaa aikaa (työajan ulkopuolelle) tai sitten työpäivälle ja sit täytyy suunnitella kyydit sinne ja pois ja töihin eli sanoisin että ei ole mikään nopee homma. Niin ja mies saisi kyllä valita jonkun muun homman esimerkiksi sen ikkunanpesun mutta hänestä se on turhaa, joten minä valitsin ja hänelle jäi renkaanvaihto. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi