Mitä huhuja olet kuullut itsestäsi?
Kommentit (77)
Miljunääri kirjoitti:
Pesen jauhenlihani väärin ja tapoin peikonlehden.
Karmeeta! Siis peset peikonlehtesi väärin ja tapoit jauhenlihan, ei hitsi, tää mun kyllä täytyy kertoo Lissulle samantien...
Kun muutin toiseen kaupunkiin itsenäistyäkseni ja töidenkin perässä olin kuulemma lähtenyt karkuun :D
Pari kaakattajaa oli tehny päätelmän, että olen uskovainen. Ei siinä sinänsä mitään ihmeellistä ole. Päättelivät varmaan, koska ole melko vähäsanainen ja mielellään omissa oloissani,
mutta
kun puhun, mulla on sllainen huomaamaton tapa ryydittää juttujani kiroilemalla. Välillä joka toinen sana on kirosana. Eräs tyyppi sitten järkyttyikin pahanpäiväisesti, kun päästelin menemään vähän mielipiteitäni. Melkein tärisi kun tuumasi et 'et sinä kyllä kovin uskovaiselta vaikuta'. Mitä siihen nyt voi vastata kuin että mitä vittua nyt taas!? Semmosia juoruja parilta järjenjättiläiseltä. Miksi muuten uskis ei voi kiroilla? Tekeehän monet hymyssäsuin ihan hirveen paljon pahempia asioita. Onks vähän tekopyhää.
Vierailija kirjoitti:
Pari kaakattajaa oli tehny päätelmän, että olen uskovainen. Ei siinä sinänsä mitään ihmeellistä ole. Päättelivät varmaan, koska ole melko vähäsanainen ja mielellään omissa oloissani,
mutta
kun puhun, mulla on sllainen huomaamaton tapa ryydittää juttujani kiroilemalla. Välillä joka toinen sana on kirosana. Eräs tyyppi sitten järkyttyikin pahanpäiväisesti, kun päästelin menemään vähän mielipiteitäni. Melkein tärisi kun tuumasi et 'et sinä kyllä kovin uskovaiselta vaikuta'. Mitä siihen nyt voi vastata kuin että mitä vittua nyt taas!? Semmosia juoruja parilta järjenjättiläiseltä. Miksi muuten uskis ei voi kiroilla? Tekeehän monet hymyssäsuin ihan hirveen paljon pahempia asioita. Onks vähän tekopyhää.
Minuakin on paheksuttu kiroilusta vaikka minulla ei ole mitään syytä olla kiroilematta. Paikalla olleet siis minä ja paheksuja, joka ei itsekään mikään nuhteeton ole.
Että siirryin työpaikalla toiseen tiimiin, koska minua kiusattiin aiemmassa. Tosiasiassa vaihdoin ihan vain siksi, että tuossa tiimissä vapautui paikka henkilölle samalla osaamisella ja pomo ehdotti minulle siirtymistä. Tuo huhu pisti kyllä miettimään, että enkö sitten ollutkaan aiemmassa tiimissä niin pidetty ihminen kuin luulin ja juoruiltiinko selän takana, vai mistä kiusaamishuhu on saanut alkunsa.
Luulin ennen että ihmiset ajattelevat minua ja puhuvat paljon minusta. Vuosia myöhemmin tajusin etteivät he ole kiinnostuneita kuin itsestään ja omasta elämästään.
No heh heh.
Että olisin kirjoittanut paperin jossa lupaan maksaa veljelleni rahaa, jos hän jotenkin loukkaa siskoani.Ihan sairasta.
Itsestäni on myös puhuttu kuinka olen h (tähän se ikävä sana) ja jaan kaikille. Liittyy kiusaamiseen ja tiedän kyllä ketkä siinä ovat mukana. Todellisuudessa olin ja olen edelleen neitsyt. Olin myös nuoruuteni ujo ja hiljainen. En käynyt missään. Aivan erilainen kuin he puhuivat. Jos mietin niitä puheita niin ainoa syy siihen kaikkeen on kiusaaminen. Ehkä he keksivät kuinka on helppoa puhua mitä vaan ja ei minulla ollut ketään puolustajaa. Myöhemmin olin vatsasta hieman pullea ja näin olinkin sitten tuon "holtittoman" käytökseni vuoksi raskaana. Asiaa vielä pahensi se, kun muuton yhteydessä joku näki kuinka asuntooni kannettiin lasten sänkyä. Tuo pieni vanha sänky olikin vaan ison koirani peti ja ei liittynyt mitenkään siihen, että lapsen saisin. Sain siis varmaan heidän mielestään keskenmenon tai tehtiin abortti.
Olen silti joskus miettinyt, että olisinko välttynyt kaikelta jos olisin ollut hiljaa kaikesta ihastuksiin tai seurusteluun liittyvästä. Joskus kerroin "kavereille" (todellisuudessa pettivät minut) kuinka tykkään jostakin ja mukamas minulla oli säätöä jonkun muualla asuvan kanssa. Ehkä yritin saada hyväksyntää ja että joku pitäisi minua "parempana tyyppinä". Todellisuudessa moni seurustelu oikeasti ja minua ei edes nähty kenenkään seurassa. Silti mietin sitä, että olisin kaikki puheet jättänyt pois ja yrittänyt olla varovaisempi jos olisin nuori nyt. Todellisuudessa olisin silti varmasti ollut kiusattu ja olisi puhuttu pahaa silti. Samalla minusta jokainen on vahva jos kestää tälläistä. Itselle ei ole helppoa hyväksyä sitä kuinka moni luulee minun olevan aivan erilainen ja luotu kuva kuin toisesta ihmisestä.
Että minulla on tekotissit ja että käytän huumeita. Sekä paljon muuta mikä ei kyllä tehnyt itsetunnolle hyvää.
Jatkan vielä edelliseen, että miten te kestätte ikäviä puheita? Tai sitä jos joku ihminen jota et edes tunne "esittelee" sinut toiselle, että tuo on se h joka oikeasti jakaa kaikille. Tietysti kaikilla on oma taustansa ja kysynkin yleisesti miten kestätte sitä mikä sitten onkin juuri sinulle se pahin ikävä puhe. Onko tiedän helppoa sivuuttaa se kaikki?
Vierailija kirjoitti:
Jatkan vielä edelliseen, että miten te kestätte ikäviä puheita? Tai sitä jos joku ihminen jota et edes tunne "esittelee" sinut toiselle, että tuo on se h joka oikeasti jakaa kaikille. Tietysti kaikilla on oma taustansa ja kysynkin yleisesti miten kestätte sitä mikä sitten onkin juuri sinulle se pahin ikävä puhe. Onko tiedän helppoa sivuuttaa se kaikki?
Tämä viestiin 69 jatkona.
Miten te tiedätte mitä teistä huhutaan? Ei minulle tule kukaan kertomaan, että tuo ja tuo sanoi sinusta sitä ja tätä.
Ilmeistä ja käytöksestä olen päätellyt että minua taidetaan epäillä eräästä työpaikalla vuosia sitten sattuneesta näpistyksestä, mutta milläs puolustaudut kun ei kukaan tule sanomaan päin naamaa. Ja vaikka tulisikin niin se olisi sana vastaan sana.
Vierailija kirjoitti:
Miten te tiedätte mitä teistä huhutaan? Ei minulle tule kukaan kertomaan, että tuo ja tuo sanoi sinusta sitä ja tätä.
Ilmeistä ja käytöksestä olen päätellyt että minua taidetaan epäillä eräästä työpaikalla vuosia sitten sattuneesta näpistyksestä, mutta milläs puolustaudut kun ei kukaan tule sanomaan päin naamaa. Ja vaikka tulisikin niin se olisi sana vastaan sana.
No mitä isommat huhut,ja mitä enemmän levinneet, sitä todennäköisemmin ne paljastuu tai niitä epäillään vääriksi tai muunnelluiksi ja todennäköisesti mainitsesi niistä jotain edes joskus. Ei kaikki niin hienotunteisia ole, että jättäisivät kommentoimatta jotain negatiivisia tunteita herättäviä huhuja.Tietenkin jossain järjestäytyneessä vainossa, joka on jatkunut vuosikausia voivat väärätkin huhut pysyä voimissaan kauan. Siinä vaiheessa kun nämä kuulevat totuudet valheista, on hauskaa valheiden uhrilla, aika tomppeliksi saa itsensä tuntea, jos on uskonut kaikkia sepityksiä.Jollekin joukolle ei ikinä selviää valheet mutta ne ovat niitä keiden luuloilla ei sitten ole väliäkään. Yleensä vähäänkään fiksu ihminen kysyy vaikka suoraan jos epäilee joitain huhuja ja tajuaa, että jos muka huhuista ei saa puhua, tarkoittaa se sitä että jotain ei haluta paljastuvan, koska mukana muunneltuja totuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan suuri osa huhuista ei koskaan tavoita sitä, josta on puhe. Minä olin tuo, jota huhuttiin kiusatun töissä, ja sain tietää tästä kiusaamisestani, kun uusi hyväsydäminen tiimikaveri kysyi asiasta kahden kesken.
Joskus parikymppisenä taas kuulin itsestäni levitetyn oikeasti ilkeän huhun, kun kaverini suuttui minulle jostakin asiasta. Siinä räjähtäessään hän puhui suunsa puhtaaksi kaikesta, millä ajatteli voivansa minua satuttaa, muun muassa että mitä ihmiset minusta puhuvat.
Sain vuosia myöhemmin kuulla, että jotkut saman koulun vanhemmat olivat miettineet kuka mahtaa olla nuoremman lapseni isä, ja kuinka suurisydäminen esikoiseni isä onkaan, kun kohtelee tätä nuorempaa kuin omaa lastaan.
Todellisuudessa hän oli toki molempien isä, nuorempi on perinyt veljestään ja isästään poikkeavan ulkonäkönsä isän isältä, jonka kanssa yhdennäköisyys on ilmeinen.
Että etsin lähialueelta kavereita ja haluan olla jossain porukassa ja toiminnassa mukana. Töitäkin etsin täältä niinkuin luultavasti moni muu.
Mietin samaa, kun luin näitä. Tai olen kyllä aiemmikin miettinyt, että kiertääköhän tai onko minusta koskaan kiertänyt huhuja, kun moni tuttu on tilittänyt kuinka hänestä jauhetaan peetä. Taidan olla niin hajuton ja mauton, ettei pahimmatkaan juotuilijat keksi mitään.