Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mun paino vaan nousee vaikka tietoisesti syön vähemmän ja vähäkalorisia ruokia

Vierailija
23.04.2023 |

hiilihydraatit vähissä ja makeaa en ollenkaan. Onko joku sairaus joka nostaa painoa? Ehkä kilpirauhasvaiva?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi että hiilihydraatit eivät lihota, rasvainen ruoka lihottaa. Ilman hiilihydraatteja sinulla ei ole voimia tehdä mitään. Lyödäänkö vetoa että teet etätöitä?

Varmasti lihottaa hiilihydraatit(kin).

Lihot, jos syöt enemmän kuin kulutat.

Vierailija
22/42 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ajattelin, että syöt ehkä liian vähän. Laske kaloreita vähän aikaa ja pidä syömisistä kirjaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös paino heilahtele jonkin verran laihduttaessa.

Vierailija
24/42 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki itsekurittomat väittää noin. Ei kilpirauhanenkaan fysiikan lakeja muuta, kroppa pienenee jos syöt vähemmän kuin kulutat.

Se, miksi joku syö enemmän kuin kuluttaa tai miksi joku kerää enemmän energiaa talteen tasan samoista syödyistä kaloreista kuin joku toinen ei ole ihan niin yksinkertainen juttu kuin yksinkertaiset haluavat ajatella.

Suolistobakteerien osuus asiassa on jo kauan tiedetty ja aiheesta on paljon tutkimustakin olemassa, mutta osa porukasta haluaa mieluummin haukkua muita kuin oppia uusia asioita. Ilmeisesti on kiva ylentää itseään ja alentaa muita.

https://www.terve.fi/artikkelit/bakteerit-lihottavat-ja-laihduttavat-si…

Vierailija
25/42 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäki join liian vähän eilen,siks olin humalassa.

Vierailija
26/42 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki itsekurittomat väittää noin. Ei kilpirauhanenkaan fysiikan lakeja muuta, kroppa pienenee jos syöt vähemmän kuin kulutat.

Itsekurilla ole mitään tekemistä laihdutuksen kanssa. Itsekuri ei ole mikään 24/7 toiminnassa oleva elin siinä missä ei lihaksetkaan. Lihavalla voi olla itsekuria moneen asiaa miksi se juuri syömisen kohdalla pettäisi kuten sinun logiikkasi. Laihdutus perustuu ihan muuhun kuin itsekuriin ja sen pohjalta saavutettu painonpudotus ole ikinä pysyvää.

Vierailija
27/42 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohdutukseksi painonsa kamppaileville. Paino nousee kiloittain, mutta lähtee grammoittain. Elikkä valmistautukaa vuosien laihduttamiseen. Se kysyy pitkää pinnaa, mutta palkitsee jo matkan varrella. Tsemppiä teille!!

Vierailija
28/42 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mitä syöt jos istut sohvalla 24/7. 

Vierailija
29/42 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi että hiilihydraatit eivät lihota, rasvainen ruoka lihottaa. Ilman hiilihydraatteja sinulla ei ole voimia tehdä mitään. Lyödäänkö vetoa että teet etätöitä?

Kaikki väärin tässä kommentissa. Hiilarit nimenomaan lihottavat, koska hiilarit nostavat insuliinitasoa ja insuliini on rasvanvarastoimishormoni. Kun insuliiniä on veresssä, elimistö ei voi polttaa omia rasvojaan energiaksi.

Rasva ei taas nosta insuliinitasoa yhtään, toistan, yhtään.

Suurin syy miksi ihmiset alkavat lihoa vanhemmiten on insuliiniresistenssi, insuliinia erittyy vereen aina vain enemmän ja omien rasvojen poltto vähenee minimiin.

Uskomatonta ettei näitä perusasioita vieläkään tunneta.

Vierailija
30/42 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään sairautta, ei kannata siihen vedota. Syöt liikaa, vääränlaisia ruokia ja liikkuminen on täysin olematonta. Ei siihen lihavuuteen muuta syytä tarvita. 

Vierailija
31/42 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään sairautta, ei kannata siihen vedota. Syöt liikaa, vääränlaisia ruokia ja liikkuminen on täysin olematonta. Ei siihen lihavuuteen muuta syytä tarvita. 

Kyllähän taustalla voi olla insuliiniresistenssi. Se aiheuttaa hiilariruokavaliolla jatkuvan näläntunteen.

Vierailija
32/42 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei liian vähänkään saa syödä ja rasvaa pitää olla kans. Mites pätkäpaastoilu?

Vierailija
33/42 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän taustalla voi olla insuliiniresistenssi. Se aiheuttaa hiilariruokavaliolla jatkuvan näläntunteen.

Näläntunne tulee siitä että syö koko ajan eikä tee mitään muuta, ei muuta kuin liikkumaan ja selitykset pois. Kasvisruoka on aika hyvää laihduttajan ruokaa.

Vierailija
34/42 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyellä aikavälillä voi olla että varastoit nestettä, jos oot juuri aloittanut laihduttamisen liikunnan kera, ja vaihtanut uuteen ruokavalioon jne. Kyllä se paino pitäisi laskea jos pidät kalorit alle 1500 päivässä. Käytä jotain sulamo.fi sivustoa tms laskeaksesi paljon menee päivässä jne. 

Vierailija
35/42 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt ehkä itsellesi sopimattomia ruokia. Ruokavaliosi voi siis olla sulle vääränlainen vaikka söisit kevyesti ja terveellisesti.

Vierailija
36/42 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro tarkemmin. Minkä kokoinen olet, kauan olet laihduttanut ja kuinka monta kiloa on tullut lisää. Jos on tullut vain muutamia kiloja, se ei haittaa, niin voi käydä joskus laihduttamisen alussa. Laihdutus on pitkän tähtäimen projekti, voi viedä kuukausia, joskus vuosiakin. Jos taasen on tullut kymmeniä kiloja, sun kannattaisi mennä lääkäriin, sillä jotain on vialla.

Vierailija
37/42 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista syödä monipuolisesti! Jos et saa ravinteita, alkaa elimistö kiukkuamaan.

Kitudieeteistä ei ole hyötyä. Olen ollut niillä vuosikymmeniä ja nyt peruskulutukseni on jotain 1400 kcal päivässä, jolla en siis laihdu enkä liho. Olen nyt normaalipainoinen. Mutta se vaatii työtä enkä saa tosiaankaan syödä enempää. Kun alotin laihdutuksen, olin myös normaalipainoinen mutta mun kroppa vielä toimi oikein. Tästä seurasi jojoilua ja lihomista ja laihtumista ja stressiä. Kyllä tyhmästä päästä kärsii, mä loppuelämäni.

Vierailija
38/42 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teehän vaikka niin että syöt muutaman viikon kasvisruokaa, välipalaksi hedelmää ja pari leipää. Käyt salilla ja vedät parin tunnin treenit muutaman kerran viikossa. Ihmettelen jos olet vielä lihonut.

Vierailija
39/42 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei oikeesti liho syömällä liian vähän. Elimistö toki sopeutuu erilaisiin tilanteisiin. Jotkut sairaudet aiheuttaa lihomista mutta se on nestekertymää jos syö liian vähän. Jos jatkaa liian pienillä kalorimäärillä pari kolme kuukautta paino alkaa pudota. Itse väsähdän aina kuuden viikon jälkeen, onneksi ylipainoa ei ole paljon. Vaihdevuosioireita ei ylipainoisilla paljon ole koska estrogeeni sitoutuu rasvakudoksen ja sieltä pikkuhiljaa vapautuu.

Vierailija
40/42 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin naisilla hormonien vaikutus on suuri. Itse olen elänyt samanlaisilla elintavoilla vuosia. Omalla kohdalla lihominen on tapahtunut niinä aikoina, kun olen kärsinyt stressistä ja unettomuudesta. Tämä on johtanut siihen, että kilpirauhasarvot huononevat, vaikka kaikki muu elämässä pysyy samana, myös kilpirauhaslääkitys. Itse en enää jaksa välittää. Liikun ja syön kuten ennenkin ja samalla tavalla kuin hoikat perheenjäsenet, mutta nuo stressi, uni ja kilpirauhasongelmat näkyvät minulla lisääntyvinä kiloina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä